Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Microsoft se opět snaží dobýt trh vyhledávačů

Věda

  9:20
Na středu 3. 6. plánuje Microsoft znovuspuštění svého vyhledávacího portálu Live Search, tentokráte pod názvem Bing.com. Bude jej provázet i masivní reklamní kampaň, do které investoval 100 miliónů dolarů.

Bing.com foto: Ondřej Pohl, Lidovky.cz

Podle zástupců společnosti má nový vyhledávací engine pomoci uživatelům nalézt požadovaný výsledek ještě komfortněji než je tomu v současnosti, kdy podle jejich průzkumů padne většina času na zpřesňování dotazu a třídění relevantních výsledků. Nové nástroje mají takovéto prostoje minimalizovat: jedná se především o funkce „Nejlepší výsledek“ a „Rychlá odpověď“ s informacemi o výsledku přímo ve stránce vyhledávání.

Bing se rovněž postará o automatické třízení výsledků do skupin jako „cestování“, „nakupování“ atd. Nalezené odkazy si rovněž můžete organizovat sami pomocí „Rychlých záložek“ nebo „Webových skupin“. Funkce a filozofii portálu podrobně vysvětluje tento propagační web.

V evropských zemích včetně ČR poběží vyhledávač ve zkušebním režimu. Potkáte se s ním i na Seznamu.cz, který se rozhodl pro změnu vyhledávacího engine, a to už od srpna tohoto roku.

Svět techniky komentuje: Snaha přijít s vyhledávačem, který by alespoň trochu konkuroval Google už tu byla několikrát, ale pokaždé vyšuměla do prázdna stejně rychle, jako přišla. Je tak docela pravděpodobné, že i přes silné zázemí a působivou marketingovou kampaň, se bude jednat o další podobný případ, jakým byl například vyhledávač Cuil.com, za nímž stáli odpadlíci z Google.

Autor: