Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

PSALI JSME PŘED 5 LETY: Nechat propadnout žáka je nemorální. Na první stupeň to nepatří, říká analytik

Projít úspěšně první třídou základní školy není taková samozřejmost, jak by se mohlo zdát. Do druhé třídy se v České republice nepodaří probojovat zhruba jednomu dítěti ze sta. Analytik společnosti Člověk v tísni Daniel Hůle poukazuje na to, že jde v rámci Evropy o raritu. Ve Skandinávii či v některých západoevropských zemích se totiž na základní škole nepropadá vůbec.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

8. 11. 2016 9:57

Nic není černobílé, ale pravidlo, že průměrná známka třídy je známkou kantora by se měla uplatňovat skoro vždy.

Zdrávé je pokud je mezi 1,5 a 2,5.

0 0
možnosti

F. Grimes

7. 11. 2016 17:58

Souhlas s clankem ale sel bych jeste o krucek dal - veskera skola by se mela zrusit abychom si byli rovni. Nemuzou vsichni byt chytri, ale hlupaky ze vsech udelat muzeme, a tak to bude aspon spravedlive. Spravny prvni krok byl zakazat pocitani skore kdyz deti hrajou nejaky sport zavodne - aby ze vsech deti vyrostli sebevedomi dospeli kteri nikdy nic neprohrali. Druhy krok je z nich udelat hlupaky. Kdo by nechtel zit v zemi sebevedomych hlupaku? Raj na zemi az si vsichni budou tak uzasne rovni.

0 0
možnosti

7. 11. 2016 16:33

A kolikrát propadl z ČJ autor názvu článku? Doufám, že devětkrát.

0 0
možnosti

7. 11. 2016 17:12

Myslíte ty pravopisné chyby? V článku je jich dost.....

0 0
možnosti

7. 11. 2016 15:43

Pane autore, je to nesmysl. Vsechny deti, i romske, jsou zvidave a maji chut se ucit. Ale postupne se mezi nimi objevuji rozdily. Vetsina Romu behem nekolika let ztraci chut k uceni. Nikdo nepropada v 1. tride ale spis v 5. A vetsinou za to mohou rodice tech deti. Jenze takove dite, pokud zcela nezvlada ucivo, musi propadnout a opakovat prave na 1. stupni. ZS. Jinak se nenauci ani cist.

0 0
možnosti

A. Alda

7. 11. 2016 10:51

Mao C' Tung nechal za kulturní revoluce zkoušení zrušit úplně.

0 0
možnosti

7. 11. 2016 10:45

Typicky skvělý nápad člověka v plísni. Romům do kolébky dávat rovnou vysokoškolský diplom, ať se pak mohou zcela bez stresu uplatnit jak chtějí. A než vyrostou, můžou se v klidu dívat na plazmu. Pardon, na LED.

0 0
možnosti

7. 11. 2016 12:03

a nedej boze, abyste si vybiral, za jakym lekarem chcete jit na operaci. odmitnou snaziveho imigranta nebo roma, a sup na vas sabatovou a dinstbira.

0 0
možnosti

D. Stirský

7. 11. 2016 10:19

Časem to může dojít tak daleko, že někdo zjistí, že stresující a obtížný je sám život a že by bylo nejlépe děti rovnou podrobit euthanasii.

0 0
možnosti

J. Nový

7. 11. 2016 9:46

Zrušme i všechny písemky a zkoušky. Děti to stresuje a to pro jejich vývoj není nic dobrého. To vám jistě potvrdí jedenáct psychologů z deseti :-))).

0 0
možnosti

J. Nový

7. 11. 2016 9:35

"dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, převážně dětí romských."

.

A jak jsou vlastně "sociálně znevýhodněni"? Jinak řečeno, jak jsou "sociálně zvýhodněni" ti jiní?

Někdo snad sociálně zvýhodňoval mne a moji rodinu? Nevím o tom.

0 0
možnosti

A. Alda

7. 11. 2016 10:53

Přesně tak!

Ten termín vznikl postupně. Původně se mluvilo o "sociálně znevýhodněných dětech", což měly být děti, které se narodily neseriosním, nesocialisovným, sobeckým a nevychovaným rodičům. Prostě děti nemohou za své rodiče a za to, že jsou to parchanti, kteří peníze propijí, do práce nechodí, kradou a čistota je jim odporná.

0 0
možnosti

D. Stirský

7. 11. 2016 9:11

Velký nesouhlas. Proč se pořád bojíme dávat dětem úkoly, požadovat po nich kázeň, být na ně přísní? Kantor s velkým K pozná, kdy je třeba dítěti domluvit, jeho provinění mu vysvětlit a kdy je třeba mu jednu vrazit - to je opravdu velké umění. Můj "dospělý" zážitek z jazykovky - angličtina: Mohl jsem říci sebevětší volovinu (na SŠ v 70. letech by to bylo okamžitě za 5) a reakce lektorky byla: "Great, very well, there was only a small mistake, but well." A to proto, že ředitelka školy vyučujícím zakázala používat slova chyba a test. Výsledek? Nenaučil jsem se skoro nic.

0 0
možnosti