Prostřednictvím Asociace učitelů občanské výchovy, která pro své kolegy pořádá pravidelná školení, se materiály rozšiřují do škol po celé České republice.
Autorku metodik a zároveň členku vedení asociace inspirovala k vytvoření projektu praxe posledních měsíců. Média zaplavily zprávy o uprchlících, o muslimech slyšely děti diskutovat dospělé, často ne zrovna korektně. Do školy chodily „naočkované“ více či méně svéráznými názory. Učitelé se díky tomu ocitli pod palbou otázek a poznámek, na které bylo někdy obtížné správně reagovat. Nyní najdou doporučení a materiály na webových stránkách Občankáři.cz, kterou provozuje Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd. Stačí se jen bezplatně zaregistrovat.
Debata o aktualitách
„Ze strany žáků se setkáváme se zájmem, chtějí vědět, jak je to s uprchlíky doopravdy. A je úkolem dobrého občankáře na aktuální témata reagovat, probírat je a debatovat o nich, byť je to někdy obtížné,“ říká Michal Řezáč, předseda Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd.
Někteří učitelé prý nové metodiky kritizují s tím, že politika do školy nepatří. V opozici vůči nim stojí nejen Asociace učitelů občanské výchovy, ale i ministryně školství Kateřina Valachová. „Byla bych ráda, kdybychom se ve školách shodli na odsouzení terorismu, ale zároveň neviděli nepřítele v každém uprchlíkovi,“ uvedla. Pro cílené rozšiřování politického obzoru a občanského povědomí školáků se vyslovila v Interview ČT24. Konkrétní doporučení, jak to mají učitelé provést, ale nemá. „Je to věc každé školy, nedá se to naordinovat z Prahy,“ domnívá se ministryně.
Jak budou školy učit o muslimech? Co se děti od učitelů dovědí? A proč se někteří rodiče proti výuce bouří?