Diskuze
Škola má učit, jak pracovat s informacemi, tvrdí nová strategie
Děkujeme za pochopení.
Klidně se vraťte do minulosti....
všechno už jednou bylo. Pouze oprašujete věci velmi dobře známé a praxí ověřené...
Jak budou vědět, jaké informace hledat?
A jak poznají důvěryhodné od nedůvěryhodných? A jak budou hledat souvislosti, když nebudou znát fakta?
No potes
Co z tech deti bude kdyz se nebudou ucit nasobilku, vyjmenovana slova a Premyslovce ?
Informace, informace,informace
"Lidé by také měli v budoucnu ovládat aspoň jeden světový jazyk (romštinu) a škola by je zároveň měla vést k aktivnímu občanství v nočních hodinách a podnikavosti ve sběru druhotních surovin".
Jasně všechno si najdou na internetu např. Bitvu na Bílé hoře...
Kde vemou PC, notebook, tablet, kdo jim dá internet a jako bonus elektřinu zadarmo???
Re: Informace, informace,informace
To kouzelné slovíčko v nadpisu :"pracovat" jistě ihned odradí nemakačenka od vzdělávaní. Učitelé to budou mít těžké.
M. Vápeník
Naštěstí se zdá,
že nejsem osamocen s názorem, že tyto "informační strategie" jsou nesmysl. Mantra, kterou někdo méně schopný kdysi vyslovil (snad zasažen geniální myšlenkou, že přece když přichází ty nové krásné počítače - kterým sám nerozumí, tak se tím nutně musí všechno obrátit naruby) a mnoho a mnoho dalších méně schopných ji dokola opakují. Kdy už promluví ti, kteří něco umí a řeknou tu prostou pravdu, že na podstatě dobré výuky od věků není co měnit?
Re: Naštěstí se zdá,
Co myslíte podstatou dobré výuky? Absorbování maxima faktů? Tak to bylo ještě za nás, a to jsem podstatnou část střední školy absolvovala už po ´89. Naopak hledání souvislostí, vyhodnocování informací, vytváření vlastních závěrů - to je podle mého názoru užitečnější (minimálně od určitého stupně vzdělávání).
J. Novák 768
.
Proč ne, ale ne na úkor získávání určité sumy namemorovaných vědomostí - je sice důležité umět si dávat věci do souvislostí, logicky je spojovat a odvozovat, jenže to věechno je nemožné, pokud nemáme co spojovat/dávat do souvislostí/odvozovat. Ve své profesi často vidím, jak mantra "hlavně vědět kde to najdu" pomalu, ale jistě, vede k situaci, kdy dotyčného ani nenapadne, že by vůbec něco hledat měl.
Krize skolstvi ... Co to znamena "prace s informacemi"?
Dnes potkavame vice a vice deti ci dospivajicich jedincu, kteri maji telefon nebo iPod, ale nejsou schopni logicky uvazovat, maji minimalni vedomosti. Protoze maji minimalni znalosti, nejsou schopni posuzovat a tridit nakakoliv data. Male deti maji neskutecnou schopnost si pamatovat, prestoze nejsou schopny vse logicky tridit a organizovat. Co s nimi budeme delat???? Budeme cekat do doby, nez se dostavi schopnost abstraktniho mysleni a potom je zacneme neco ucit??? Zda se, ze se na vyssi mista v rizeni statu se dostavaji lide, kteri maji nedostatecne vzdelani a rozhodli se prenaset svoji neznalost i na ostatni. Co se bude dit? Verejne skoly pujdou kvalitou dolu a soukrome skoly budou mit nedostatek mist. top0625top@live.com