Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Škola má učit, jak pracovat s informacemi, tvrdí nová strategie

Hlavním úkolem školy nebude v budoucnu předávání informací, ale naučení žáků informace třídit a zpracovat. Shodlo se na tom ministerstvo školství spolu s odborníky v rámci půl roku trvající debaty o strategii vzdělávání do roku 2020.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

17. 6. 2013 7:56
Klidně se vraťte do minulosti....

všechno už jednou bylo. Pouze oprašujete věci velmi dobře známé a praxí ověřené...

0 0
možnosti

17. 6. 2013 5:52
Jak budou vědět, jaké informace hledat?

A jak poznají důvěryhodné od nedůvěryhodných? A jak budou hledat souvislosti, když nebudou znát fakta?

0 0
možnosti

16. 6. 2013 22:08
No potes

Co z tech deti bude kdyz se nebudou ucit nasobilku, vyjmenovana slova a Premyslovce ?

0 0
možnosti

16. 6. 2013 20:09
Informace, informace,informace

"Lidé by také měli v budoucnu ovládat aspoň jeden světový jazyk (romštinu) a škola by je zároveň měla vést k aktivnímu občanství v nočních hodinách a podnikavosti ve sběru druhotních surovin".

Zdroj: http://www.lidovky.cz/strategie-vzdelavani-skola-ma-ucit-jak-pracovat-s-informacemi-puh-/veda.aspx?c=A130615_164759_ln_veda_hm

Jasně všechno si najdou na internetu např. Bitvu na Bílé hoře...

Kde vemou PC, notebook, tablet, kdo jim dá internet a jako bonus elektřinu zadarmo???

0 0
možnosti

16. 6. 2013 20:18
Re: Informace, informace,informace

To kouzelné slovíčko v nadpisu :"pracovat" jistě ihned odradí nemakačenka od vzdělávaní. Učitelé to budou mít těžké.

0 0
možnosti

M. Vápeník

16. 6. 2013 15:27
Naštěstí se zdá,

že nejsem osamocen s názorem, že tyto "informační strategie" jsou nesmysl. Mantra, kterou někdo méně schopný kdysi vyslovil (snad zasažen geniální myšlenkou, že přece když přichází ty nové krásné počítače - kterým sám nerozumí, tak se tím nutně musí všechno obrátit naruby) a mnoho a mnoho dalších méně schopných ji dokola opakují. Kdy už promluví ti, kteří něco umí a řeknou tu prostou pravdu, že na podstatě dobré výuky od věků není co měnit?

0 0
možnosti

16. 6. 2013 15:42
Re: Naštěstí se zdá,

Co myslíte podstatou dobré výuky? Absorbování maxima faktů? Tak to bylo ještě za nás, a to jsem podstatnou část střední školy absolvovala už po ´89. Naopak hledání souvislostí, vyhodnocování informací, vytváření vlastních závěrů - to je podle mého názoru užitečnější (minimálně od určitého stupně vzdělávání).

0 0
možnosti

J. Novák 768

16. 6. 2013 11:40
.

Proč ne, ale ne na úkor získávání určité sumy namemorovaných vědomostí - je sice důležité umět si dávat věci do souvislostí, logicky je spojovat a odvozovat, jenže to věechno je nemožné, pokud nemáme co spojovat/dávat do souvislostí/odvozovat. Ve své profesi často vidím, jak mantra "hlavně vědět kde to najdu" pomalu, ale jistě, vede k situaci, kdy dotyčného ani nenapadne, že by vůbec něco hledat měl.

0 0
možnosti

J. Jurax

16. 6. 2013 20:31
Re: .

Přesně tak - zvlášť poslední věta je velmi výstižná.

0 0
možnosti

16. 6. 2013 8:57
Krize skolstvi ... Co to znamena "prace s informacemi"?

Dnes potkavame vice a vice deti ci dospivajicich jedincu, kteri maji telefon nebo iPod, ale nejsou schopni logicky uvazovat, maji minimalni vedomosti.  Protoze maji minimalni znalosti, nejsou schopni posuzovat a tridit nakakoliv data.  Male deti maji neskutecnou schopnost si pamatovat, prestoze nejsou schopny vse logicky tridit a organizovat.  Co s nimi budeme delat????  Budeme cekat do doby, nez se dostavi schopnost abstraktniho mysleni a potom je zacneme neco ucit???  Zda se, ze se na vyssi mista v rizeni statu se dostavaji lide, kteri maji nedostatecne vzdelani a rozhodli se prenaset svoji neznalost i na ostatni.  Co se bude dit?  Verejne skoly pujdou kvalitou dolu a soukrome skoly budou mit nedostatek mist.  top0625top@live.com

0 0
možnosti