Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Soubory potřebné k výrobě pistole z 3D tiskárny jsou volně dostupné

Plastovou zbraň, jež nemá žádné výrobní číslo a vyhne se detektorům, vytvořil pětadvacetiletý americký student Cody Wilson a představil ji minulý týden. Od pondělí je však možné stáhnout z internetu i soubory potřebné ke zhotovení této pistole, kterou je možné vytisknout na trojrozměrné tiskárně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PF

9. 5. 2013 9:50
omezenost

Nemohu pochopit omezenost většiny diskutérů.

1) ad 1 výstřel

 - i jedním výstřelem se dá zabít

2) ad nedokonalost technologie

- co tahle myslet trošku dopředu; jsou snad dnešní počítače k ničemu, protože první vyrobené počítače byly nevýkonné?

0 0
možnosti
VL

8. 5. 2013 22:03
Tou netisknutelnou součástí...

...je hřebík, pokud jsem to dobře pochopil. Autor se dušuje, že dokáže vystřelit "minimálně jednou" aniž by byla poškozena zbraň, nebo zraněn střelec (prý až desetkrát; je to náhoda, nebo záleží na použité munici?). Takže zatím to vypadá spíš jako pitomá klukovina, než seriózní projekt.

0 0
možnosti
JK

6. 5. 2013 21:47
je to medialně atraktivní kdekoho to šokuje

zbraň která vypadne z tiskárny kterou může mít každý nicméně  tato technologie ještě nedospěla do stavu aby z toho plynula hrozba zatím je nebezpečnější zručný zámečník který obratně zachází s pilníkem nebo člověk co nemá hluboko do kapsy

0 0
možnosti
PS

6. 5. 2013 21:13
I plastove pistole jako Glock

maji kriticke soucasti, udernik, vzpruhy, hlaven, zaver z oceli. Silne pochybuji, ze se da udelat celoplastova pistole, navic z plastu bec karbonovych vlaken, v tiskarne. Mozna by jednou vystrelila, ale take naposled. Cim se Lidovky lisi od Blesku ?

0 0
možnosti
PS

6. 5. 2013 22:49
Re: I plastove pistole jako Glock

... asi tak ... . Jak zatím víme, tak výrobci zbraní tak nějak nemění obráběcí stroje za lisy na plasty, ... a že by hodně ušetřili ... .

0 0
možnosti
JK

6. 5. 2013 14:24
šasí různých zbraní se dnes dělá z plastu

automaty brokovnice atd. ale nedomnívám se že by hlaveň a závěr šla vyrábět jinak než obrobením ušlechtilého kovu s následnou tepelnou úpravou pokud by existoval kompozitní polymer který by ustál tlaky při výstřelu bude to tajný vojenský materiál dokážu si představit že pistole z pryskyřice vystřelí nicméně bude to výstřel první a poslední jak pro zbraň tak možná i pro případného střelce

0 0
možnosti
JK

6. 5. 2013 17:52
Re: šasí různých zbraní se dnes dělá z plastu

Brokovnicove hlavne se skelnych laminatu ci ruznych kompostitnich materialu se zkousely a fungovaly nejmene jiz pred 40 lety. 3 D system se puvodne pouzival, aby se videlo, jak navrzena soucastka bude vypadat a hlavne pri programovani obrabecich NCN stroju, to bylo jiz v 90 tych letech i kdyz to bylo velmi krehke a celkem to neslo pouzit k nicemu jinemu. Dnes se to stale zdokonaluje, ale mate pravdu v tom, ze ta zbran by byla asi stejne nebezpecna pro toho, kdo ji pouzije, jako pro toho, proti kteremu bude pouzita.Oni novinari jsou ve vyvoji casto dale nez skutecnost. JInak pistole, ktere odpalovaly male rakety, takze misto hlavne meli malou odpalovaci rampu, cele s plastiku, se zkouseli a fungovali jiz v 60 tych letech. Hlavne o ne meli zajem arabsti teroriste,  pro unaseni letadel, kteri tehdy byly jeste podporovani taborem miru. Prosly by kontrolou,na letisti, jenze byly dost nespolehlive.

0 0
možnosti
TH

6. 5. 2013 13:07
...

Nesmysl.... už vidím jak si bude tisknout hlaveň a další vysoce namáhané součásti.... za chvilku tu bude i článek o tom jak si tiskne střelivo, a v něm střelný prach.

0 0
možnosti
PZ

6. 5. 2013 13:35
Re: ...

Máte recht. Hoax jak sviňa :-)

0 0
možnosti
JK

6. 5. 2013 11:01
vstupní material pro modelování může být cokoliv

prostředí se dá také definovat přesnost je závislá na tolerancích v zařízení  zrnitosti

a nanášených vrstvách

0 0
možnosti
AN

6. 5. 2013 9:39
slušelo by se dodat, že 3D tisk se týká plastických hmot.

takže pokud by se vůbec dalo z takové pistole vystřelit, tak nejspíš jen jednou.

0 0
možnosti
JP

6. 5. 2013 9:34
I hlaveň

A to si vytiskne i tu hlaveň? To asi zatím těžko. A bez té je to celé kachna :-).

0 0
možnosti
AA

A. Aichou 126

6. 5. 2013 9:39
Re: I hlaveň

Ano, tiskne si i hlavně a to různých velikostí. Dají se vyměnit během pár vteřin.

0 0
možnosti
JM

6. 5. 2013 9:28
Mozek,autonomní, nabitý informacemi....by nešel?

To by mělo smysl pro lidstvo....

0 0
možnosti