Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek

Světem se šíří nebezpečná bakterie z Asie. Odolá i antibiotikům

Asie

LONDÝN - Do Británie a zřejmě i do dalších zemí a oblastí se z Asie dostala bakterie nazvaná NDM-1, která je odolná vůči téměř všem antibiotikům a která by se mohla rozšířit a dokonce i zabíjet lidi po celém světě.
Bakterie (ilustrační foto)

Bakterie (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Uvedli to britští vědci ve zprávě, kterou zveřejnil britský odborný časopis The Lancet Infectious Diseases.

Nová bakterie byla zjištěna u 37 britských pacientů, z nichž někteří předtím navštívili Indii a Pákistán, aby podstoupili plastickou či jinou operaci. "Indie nabízí plastickou chirurgii Evropanům a Američanům a je pravděpodobné, že se NDM-1 rozšíří po světě," uvedli autoři zprávy.

Bakterie se prý již objevila v USA, Kanadě, Austrálii a v Nizozemsku. Působí proti ní jen dvě antibiotika a jedno z nich je navíc málo účinné. "Pokud dovolíme, aby se tyto infekce šířily bez potřebného léčby, povede to nejspíš k určité úmrtnosti. Musí proto vzniknout celosvětový dohled a nová antibiotika proti tomuto druhu bakterie," zdůraznil Timothy Walsh.

V rozhovoru pro britskou zpravodajskou stanici BBC dále varoval, že takzvaná zdravotní turistika by se v příštích letech mohla zvyšovat o 30 procent ročně. Šířit bakterii NDM-1 přitom mohou i další formy cestování po světě, dodal vědec Walsh z britského Cardiffu.

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.