Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav

Rostlina ležela přes 30 tisíc let v ledu. Ruští vědci ji oživili a vykvetla

MOSKVA - Ruským vědcům se podařilo vzkřísit rostlinku, která byla pohřbená v ledu neuvěřitelných 32 tisíc let. Informuje o tom agentura Bloomberg.

Silene stenophylla

Semeno rostliny objevili vědci na Sibiři ve zkamenělé noře tehdejších veverek, kde v ledu přečkalo desítky tisíc let. Pomocí speciální techniky vypreparované semeno rostliny Silene stenophylla vypěstovali ve zkumavce s živinami a poté květinu přesadili do půdy, kde rozkvetla.

Vzkříšená rostlina z dob lovců mamutů je tak nejstarší životaschopný mnohobuněčný organismus. Zároveň je první rostlinou, kterou se podařilo vrátit k životu z věčně zmrzlé půdy, takzvaného permafrostu. Ten pokrývá asi 20 procent zemského povrchu a v posledních letech je v hledáčku odborníků, kteří se snaží objevit podobné živé prehistorické organismy.

Podle ruských odborníků experiment dokazuje, že led slouží jako přírodní způsob uchování původních forem života. Svá zjištění vědci publikovali v časopise americké národní akademie věd Proceedings of the National Academy of Sciences.

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...