Diskuze
U maturity narazili i matematičtí olympionici. Chtějí nový pokus
Děkujeme za pochopení.
L. Písařík
Rozum do hrsti.
Předpokládám, že si těžší maturitu vybrali ti opravdu dobří, kteří byli přesvědčeni, že umí. Teoreticky by mezi nimi neměl být nikdo, kdo to nezvládne. Jinak by snad byli na hlavu padlí. 3,6% je příliš. Pořád mi nejde na rozum účel. Proč skákat 2,5m vysoko, když je překážka vysoká pouze 2 m ?
J. Šimek
Neznalost procedůry hodnocení blbne lidi.
Tady podrobné vyjádření ředitele Cermatu http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/10.5.2012/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/10.5.2012/
Tady běžná procedůra validace maturitních testů http://www.novamaturita.cz/komise-proveri-mezirocni-srovnatelnost-maturitnich-testu-1404035690.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.novamaturita.cz/komise-proveri-mezirocni-srovnatelnost-maturitnich-testu-1404035690.html
Většina článků a vyjádření pak vypadá, jako poplašné zprávy.
v. procházková
a to je nic proti dějepisu
můj syn si pro srandu zkusil nepovinnou zkoušku z dějepisu a říkal, že takové podrobnosti, jaké byly v testu se normální středoškolák nikdy nedozví, např. co uznávají protestanti na katolictví, nebo kdo byl u podpisu Vestfálského míru, jsou to blázni, ti kdo to sestavovali
J. Záhumenský
žádný problém
Kdo tvrdí že na jedničku musí být hotové všechno ?
Ať se udělá Gaussovo rozdělení všech odevzdaných prací a jednotlivá pásma dle procent úspěšnosti a dle toho známky. Průměr za tři.
R. Hledík
Škoda
že nikdo neotisknul pár těch přetěžkých příkladů, třeba 10 jako ukázku, na které studenti nadávají, bez zveřejnění to nemůže nikdo out, posoudit.
O. Pola
testy s těžkým časovým limitem
tohle jsem na gymnaziu zazival taky u jedne matikarky, nedava to smysl. Je lepsi mit cloveka, co v danem terminu stihne 60 prikladu ze 100 a ma vše dobře nebo člověka co stihne 100 prikladu ze 100 a ma 70 prikladu dobre. To druhe je oznamkovane lepe, to prvni je dle meho jednoznacne lepsi. Na VS ani v pracovnim zivote jsou vetsinou uchvatane reseni ty spatne. Jednotne maturity maji byt jednotne, ale asi by nemely byt pro tupe deti. Mely udelat jednu variantu na pul cesty mezi tezkou a lehkou a pripadne dat extra 30% dobrovolnych prikladu a vyrazne tezsich, na zaklade jich pak muzou napr. VS prihlednout k prijmuti bez prijimacek. KAzdopadne jim dejte na to klidne 6 hodin, ucitele stejne jsou ve skole, tak proc to tem studentum nezprijemnit, je to uz tak stres a koukani na hodinky tomu asi nepomaha.
P. Boublíková
V CERMATu jsou zjevně paka
A na co vůbec dvě úrovně maturity? Státní maturita by měla být jen jedna, odpovídající středoškolské látce, a kdo ji neudělá, tak holt nebude mít maturitu. Bude mít SŠ bez maturity anebo bude vyučený bez maturity, svět se taky nezboří.
F. Eliáš
Re: V CERMATu jsou zjevně paka
Máte naprostou pravdu, dvě úrovně maturity jsou pitomost a popírají maturitní jednotnost. Základní úroveň matematické maturity byla velmi lehká. Autor článku by měl nechak keců a zkusit si ji.