Ke komunikaci se zaměstnavateli a obcemi jí tak přibylo ještě poradenství pro školy a pedagogy, spolupráce s poradnami i odbory školství a mimo jiné také péče o jazykové vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem. V době prvních nepokojů na Ukrajině už proto měla s výukou dětí cizinců několikaletou zkušenost.
Lidovky.cz: Jaké pracovní povinnosti vám jako učitelce češtiny působící v organizaci, která se věnuje integraci cizinců, přinesly uplynulé dny?
Když začali přijíždět první uprchlíci, seděli jsme všichni v Centru na telefonech. Ihned jsme zmobilizovali náš tým a spustili sekci UKR INFO, kterou i nadále plníme dalším obsahem. Na hranici sil si sáhly všechny naše ukrajinsky mluvící kolegyně, kterým chci tímto poděkovat. A pak už bylo potřeba začít řešit i jiné otázky, školství nevyjímaje. Kromě mnoha schůzek se zastupiteli, odbory, organizacemi i kolegy se mi díky známostem ze studií a pozici Meta pracovnice podařilo zajistit například pomoc při otevření první školy pro ukrajinské uprchlíky v Česku, kde ve volných chvílích vypomáhám s výukou českého jazyka i s koordinací dalších aktivit. Poslední týdny mi přinesly zejména absenci jakéhokoliv volného času.