Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Orientace

Dobré klima a vztahy podporují učení. Podle čeho poznat kvalitní základní školu?


Je to ta pravá? V loňském školním roce fungovalo v Česku 4214 základních škol, které poskytovaly vzdělání 962 348 žákům. Vybrat tu správnou někdy bývá oříšek. | foto: Shutterstock

Premium
Na tom, že by Česko mělo mít dobré školy, se asi shodnou všichni. Už mnohem menší shoda ale panuje v tom, jak by měly vypadat. Světlo do debaty na téma kvalitní škola se rozhodla vnést Česká školní inspekce (ČŠI) a na začátku prosince loňského roku vydala zprávu s názvem Společné znaky vzdělávání v úspěšných základních školách.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

„Pravidelně navštěvujeme školská zařízení, hospitujeme množství odučených hodin, a pokud vidíme, že se někde v některých oblastech nedaří, vytyčujeme cestu k nápravě. Tentokrát jsme na to ale šli opačně a hledali jsme znaky, které dělají kvalitní školu,“ říká vedoucí oddělení metodik a analýz ČŠI Tomáš Pavlas. 

„Snažili jsme se na kvalitu dívat komplexně. V tu chvíli se začalo ukazovat, že se kritéria navzájem posilují. Když se ředitel věnuje klimatu školy, učitelé jsou spokojenější a přenášejí to na žáky, kteří se potom více naučí,“ vysvětluje Pavlas. Stejně tak platí, že pokud se škola vydá dobrým směrem a začne klást důraz například na vztahy založené na respektu, zlepší se tím celkově její kultura a stává se zajímavější pro učitele i rodiče.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: