130 let

Krásný, i když rezavý. Večerní pohled na železniční most přes Vltavu spojující Vyšehrad se Smíchovem, dokončen byl v roce 1902, na svém místě je tedy více než 120 let | foto: Štěpán Bartoš

Premium

Doporučujeme

A co ho prostě přesunout? Situace okolo železničního mostu pod Vyšehradem je značně nepřehledná

Pohled Zdeňka Lukeše
  •   5:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Sice nenese žádné jméno, k siluetám Prahy a zejména Vyšehradu však neodmyslitelně patří. Železniční most přes Vltavu má pro svůj technický stav na kahánku. A přitom řešení by tu bylo...

Není to zas tak dávno, co jsem na tomto místě zrovna o tomhle mostu psal. To ale ještě nebylo zcela jasné, jaký osud ho čeká. K tématu se tedy vracím, jednak abych připomněl jeho historii i současný stav, ale také samozřejmě proto, abych se pokusil naznačit alespoň některé možnosti, jež by umožnily jeho záchranu. Protože i když má být tento most brzy demontován, celá věc nemusí být zcela ztracena.

Výtoňský most dostane novou podobu. Správa železnic prezentovala vítězný návrh

Most přes Vltavu, propojující čtvrti Smíchov a Vyšehrad, kupodivu dodnes nemá jméno. Mluví se sice o mostu vyšehradském nebo výtoňském, vždycky ale s malým písmenem na začátku. Škoda, možná i tato jinak neobvyklá anonymita přispěla trochu k tomu, že se začalo mluvit o jeho demolici.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Zdeněk Lukeš