Boeing 747-400 amerických aerolinek National Airlines vzlétal plně naložený z tehdy ještě britské základny Camp Bastion v Afghánistánu a zamířit mělo do Dubaje. Najala si ho totiž americká armáda. Letadlo vzlétalo velmi prudce, jak je v rizikových oblastech obvyklé. Osudným se mu ale stal jeho vlastní náklad vážící 207 tun, jehož součástí bylo i pět vozidel typu MRAP, obrněných vozidel, konstruovaných tak, aby odolaly výbuchům min a náhlým přepadením.
Jedno z vozidel, která vážila každé mezi 12 až 15 tunami, se v nákladním prostoru letadla uvolnilo a poničilo hydrauliku, díky čemuž nebylo možné letadlo efektivně ovládat, psal k události server Guardian. Letadlo se zhruba v 370 metrech prudce naklonilo do vertikální polohy, což způsobil právě uvolněný náklad, který bleskově změnil těžiště stroje. Stroj se následně chvilku držel ve vzduchu ve vzpřímené poloze, posléze ale zamířilo k zemi a při nárazu do ní explodovalo.
Viceprezidentka společnosti National Air Cargo Shirley Kaufmanová tehdy sdělila, že všech sedm obětí neštěstí byli američtí občané. Jeden pocházel z Kentucky, ostatní z Michiganu. Čtyři z nich byli piloti, dva mechanici a jeden byl člověk odpovědný za náklad. Podle Kaufmanové letadlo přepravovalo vozidla a další zboží.
Americký Národní úřad pro bezpečnost dopravy oznámil, že do Afghánistánu vyslal tým vyšetřovatelů, aby pomohl místním úřadům s vyšetřováním. Teroristické hnutí Taliban se bezprostředně po zřícení letadla přihlásilo k jeho sestřelení. Severoatlantická aliance to nicméně popřela. Podle ní nebyla v době incidentu v oblasti kolem letecké základny Bagrám zaznamenána žádná povstalecká aktivita.
Nehoda Boeingu se podepsala i na předpisech letového provozu. Od tragické havárie jsou již zaměstnanci zajišťující uchycení nákladu v prostorech letadla povinně školeni, aby se podobným nehodám v budoucnu zamezilo.