Diskuze
PETRÁČEK: Civilizace zahlcená až k nefunkčnosti se brání
Děkujeme za pochopení.
M. Mikulec
Bydlim v místě, kam nezajizdi popelarsky vůz, proto potřebuji auto a řidičák na to, abych v 21. stoleti vyhodila odpadky. Protože nejsem ignorant, který nechá plastový pytel u cesty, aby ho lišky do rána roztahaly po poli. Ale pohodlnější by to bylo, když už jsem ten platící klient, kterému je popelnice nanic.
J34a69n 54K72o59z54o95h95o84r35s83k29ý
nemám auto a žiji v malém městě, takže všude dojedu s batohem na kole. jinak používám veřejnou dopravu nebo se svezu s kamarádem v jeho autě :)
Nejezdit autem není luxus. Nikdy jsem auto neměl, řidičák taky nemám a když poslouchám, jak se lidi pořád bavěj o parkování, o policajtech, o pojištění, o cenách benzínu, o zimních pneumatikách, myslím, že jsem na tom mnohem líp. Uznávám, že na venkově se dneska člověk bez auta asi neobejde, ale když stojím v Praze někde na křižovatce a vidím tu spoustu plechu a smradu, i to, že ve spoustě aut se veze jenom jeden člověk, vůbec jim tu svobodu nezávidím.
D. Stirský
Já tedy patřím k luxusu. Celý život bez auta, pravda, žiji v hlavním městě. Chápu, že potíž často bývá na vesnici. Ale ve své profesi hodně, opravdu hodně cestuji a až asi na dvě výjimky za 10 let se mně nestalo, že bych se do dané lokality nedostal hromadnou dopravou.
Kdysi lidé jako já,zemřeli hladem,pokud nebyli schopni pohybu a neměli pytlík dukátů.Dnes jej nahrazují auta.Autobusy a vlaky přestaly jezdit a firmy si nestanovují pracovní dobu podle jízdních řádů.Běžně je pracovní doba 12 hodin bez ohledu na den v týdnu.Dostat děti do školy je někdy také problém.Dostat se k lékaři je to stejné.Sanitka není vhodné řešení.Doporučuji si to vyzkoušet.Chování některých lidí není většinový problém.Máme dost vyhlášek a zákonů,ale nikde není psáno,že rozhodující je značka auta a postavení v zaměstnání.Ceny MHD jsou kapitola sama pro sebe.Srovnejte litr benzinu a cenu jízdenek.Navíc lze jezdit na plyn.
V. Kotas
Civilizace je hlavně zahlcena nešetrností, což se týká většiny výrobků, auta nevyjímaje. Do určité doby bylo běžné, že se nová věc/auto, televize, atd., kupovala až když starý výrobek dosloužil. Dnes fabriky chrlí výrobky téměř každý rok inovovaný/nový a přitom recyklace starého pořádně nefunguje. A co se týká aut, kdy naposledy bylo vyrobeno auto jako lidové vozítko, potřebné pro většinu potřeb společnosti ?
Kde je opět příčina? Pokud je celkový ekonomický systém postaven na neustálém růstu HDP, potom to ani jinak dopadat nemůže. Výrobky jsou vyráběny záměrně tak, aby nevydržely déle než 2 roky, což sebou nese nevídaný nárůst odpadu. Výrobky jsou nelogicky a nesmyslně přepravovány přes půlku světa a nikdo nehledí na to, jaké znečištění životního prostředí to přináší. Na ulicích je nedýchatelný vzduch, pijeme stále závadnější vodu, hlavně že roste HDP. Pokud to bude takto pokračovat, dávám lidem, jako živočišnému druhu tak max. 150 let.
Milí drazí, zkuste dopravit veřejnou dopravou domů např. BASU PIV!
V 50 letech byla televize plná apelů na rodiny, aby pomáhaly ženám odtáhnout domů z obchodu tašku s nákupem! Pokud nemám auto a jdu do krámu, musím myslet pořád na to, kolik unesu! Tchyně říkávala že "nakupovat se musí každý den," chcete se k tomu vracet???
Milý pane, Vy potřebujete denně doma basu piv? Já tedy ne. Když už moc tak tři a to zcela vyjímečně. Takové množství si dopravím domů za použití MHD docela klidně a to mi je 74 let. Nějak zapomínáte na to, že dnešní tašky mají i kolečka. V takové tašce není žádný problém přepravovat i 15 kg.
Není pravda, že by parkoviště nemohla stačit stačit, je ale pravda, že jsou úředníky ve spojení s rudozelenou pakáží ZÁMĚRNĚ LIKVIDOVÁNA"
Tak zatím jsem si rušení parkovišť nějak nevšimnul. U nás v ulici dokonce před lety změnili parkování z podélného na šikmé, aby se vešlo více aut. Spíše se parkování stále více zpoplatňuje.
Svoboda, aby nebyla destruktivní nebo nefunkční musí být chápána jako jednání v souladu se zákonitostmi, které utvářejí tu nutnost vč. koordinace aktivit. A tady se musí funkčně scházet moudré jednání jednotlivců a politika a legislativa státu. Základem je, jako vždy, objektivní poznání. V konkrétním případě asi nemůže být sporu o tom, že dříve nebo později bude nutno omezit počet automobilů v provozu a dopravu řešit technologiemi a organizací veřejné dopravy, racionalizací logistiky apod.
Jsem bez auta už přes 3o let a vrátil jsem již i řidičák. Ale bydlím ve městě, a vše mám okolo. Ráno když jdu do středu města, nedá se přejít hlavní silnice, je plná aut, rodiče vezou většinou jedno dítě do školy, anebo jsou dokonce řidiči či řidičky v autě samy, když jedou do práce. Všude je plno aut, na nebi obrovská letadla, nam oři obrovské lodě. Kam to povede.
Kam to nikoliv "povede", ale kam to vede? K naprosté devastaci přírody a životního prostředí. To vše jen pro lenost lidí, kteří nejsou ochotni udělat krok pěšky. Jó, když "musíme" dovážet hovězí maso z Argentiny a zeleninu z Portugalska, oděvy z Číny a pod, potom to opravdu vede do pekel. Chováme se, my lidé, systémem "po nás potopa".