Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

PETŘÍK: Lisabon jen dodatkem proti občanství EU

Dnes vstupuje v platnost Lisabonská smlouva (LS.) V souvislosti s peripetiemi jejího vzniku i komplikovanou ratifikací se v české politice z času na čas objevil zájem o tuto mezinárodní smlouvu, která fakticky promění Evropskou unii v útvar blízký federálnímu státu. Překvapení, s jakým byla v některých případech přijata podmínka prezidenta republiky k ratifikaci LS v ČR však svědčí o tom, že hlubší debata o této smlouvě u nás stále neproběhla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Steamhammer

1. 12. 2009 22:56
Další pokus o "Sovětský svaz"

Rada ministrů, komisaři - už tato terminologie z raného období Sovětského svazu dokazuje, o jaký se v případě EU jedná projekt! Neobolševici, kteří jsou dnes rozlezlí v záp. Evropě ve všech stranách,  navazují jednoduše na Leninovy bolševiky a chtějí se vyvarovat jejich chyb! Jen namísto dělnické třídy, která už dnes prakticky neexistuje mají dnes tak zvané menšiny, proletariát jim nahrazují hladové miliardové masy Třetího světa. Mají rovněž v úmyslu uskutečnit Mao Tse-tungovu vizi o "dobytí měst venkovem" neboli "Severu Jihem",  obsazení vyspělého světa  severní polokoule od San Franciska, přes Evropu a celé Rusko až po Vladivostok tak zvanými "rozvojovými zeměmi" jižní Asie a Afriky.

0 0
možnosti

Steamhammer

1. 12. 2009 23:00
Re: Další pokus o "Sovětský svaz"

Sorry, ještě dodatek: v případě USA a Kanady jde samozřejmě o přemnožená etnika Karibiku, střední a jižní Ameriky, které je zaplavují!

0 0
možnosti

Petr Fiala

1. 12. 2009 19:42
Novináři se probudili

Konečně nám novináři sdělí, co vlastně znamená uplatnění LS.

0 0
možnosti

jake

1. 12. 2009 15:19
Názory Lidovek už se píšou rovnou na Hradě

No, to je zajímavé, názory těchto novin už formulují přímo poradci z Hradu. Teď už chápu, co myslela redakce Lidovek řečmi o tom, že jsou "konzervativní" list.

0 0
možnosti

Mke

1. 12. 2009 13:06
blog

http://srsen.wordpress.com/2009/11/30/je-evropa-zednarskou-obedienci/" target="_blank" rel="nofollow">Je Evropa zednářskou obediencí?

0 0
možnosti

MM

1. 12. 2009 12:44
ode dneska lze vystoupit

... to jen tak pro informaci: Ode dneska mohou jednotlive zeme z EU vystupovat....

Je to alternativa?

0 0
možnosti

jacek

1. 12. 2009 16:52
Re: ode dneska lze vystoupit

ano, alternativa to, ale nerealna. viz nize.

0 0
možnosti

jacek

1. 12. 2009 11:52
Eh...

A jakou ma pan Petrik (prip. pan jejda v diskusi) alternativu??? Neutralni Cesko uprostred Evropy? Federalni stat Ruske federace? Unijni stat Spojenych statu????

0 0
možnosti

Jejda

1. 12. 2009 12:58
Re: Eh...

Osobně se domnívám, že je potřeba se vráti před vznik europolitbyrokracie, kterou nezajímá prosperita a život lidí v EU, ale jen jejich vlastní peníze a moc. Jsou stejně nebo ještě hůř odtržení od reality, než naši politici.

Evropa by se měla poučit z chyb USA, které v honbě za okamžitým ziskem (zejména obchodních řetězců) nesmyslným stlačováním cen pod reálné náklady dovedly k likvidaci nosnou páteř každé ekonomiky - spotřební průmysl. USA dnes téměř 100% závisí na dovozu "spotřebního zboží". Ale zatímco ponožky si člověk kupuje poměrně často, tak stíhačky nejsou zrovna běžným zbožím. Dluh Ameriky už dnes je větší než aktiva USA jako celku.

Pokud chceme v Evropě řešit ekologii (a měli bychom), pak je třeba skončit se zbytečným transportem základních potravin napříč Evropou, ale přiblížit u těch produktů, kde to lze (proto uvádím základní potraviny) co nejvíce místo spotřeby místu produkce.

Je třeba zlikvidovat šílenou byrokratickou mašinerii (jen v ČR je přes 1 milión státních zaměstnanců a to nejsme na "EU průměru"). Omezit státní výdaje zejména tím, že o co nejvíce věcí se budou lide starat sami a zodpovídat si za to sami (jako např. na Novém Zélandu). Omezit regulace zejména na oblasti kde to přispívá k udržení nebo zvýšení životních podmínek (tj. přísná regulace řetězců, developerských firem, volnočasových aktivit směřujících k devastaci životního prostředí a spotřebě neobnovitelných zdrojů - typicky motorkáři, 4kolkáři, motorový paraglaiding a podobné motoaktivity). Naopak investovat do vzdělávání (ale zase podle společenských potřeb, situace, kdy na 4 VŠ absolventy humanitárního oboru připadá 1 VŠ technický je neudržitelná).

0 0
možnosti

Jiří Hrbek

1. 12. 2009 11:47
Trochu mimo čas

Pane Petříku,

každá věc má svůj čas, jak píše už starozákonní kniha Kazatel. Čas na argumentaci o Lisabonské smlouvě skončil, ať již jste jej Vy sám využil jakkoli. Teď je potřeba přiložit ruku k dílu, anebo aspoň přestat dělat škody.

Téže chyby se dopustil pan prezident Klaus - v době, kdy měl konat, protože už čas argumentace skončil, nekonal a tvářil se, že ještě je čas argumentace. Přidal se tak bohužel k těm, kteří uděllai Česku zbytečnou ostudu.

0 0
možnosti

svobodný

1. 12. 2009 16:42
Re: Trochu mimo čas

Je čas přiložit ruku k dílu a vystoupit z EU.

Mimochodem ten co měl konat a nekonal nebyl Klaus ale Topolánek!

0 0
možnosti

JK

1. 12. 2009 11:06
Ne, dekuji, pane Petrik

Ja nechci, aby Ceska republika ze sebe delala evropskeho saska a chranila svoji "svrchovanost" a nejake 60 let stare rasisticke dekrety, vcetne ostudneho tajtrlikovani nejvyssiho ustavniho cinitele pred celym svetem. Ja chci, aby tu platilo standardni zapadni pravo.

0 0
možnosti

Ivan B.

1. 12. 2009 12:52
Re: Ne, dekuji, pane Petrik

  Tak se odstěhujtev na západ,já jsem občan České republiky a chci,aby tu platily zákony naše a ne zákony kdovíkoho,na jejichž vznik či obsah nebudeme mít sebemenší vliv.Prý se tomu říká demokracie.

0 0
možnosti

prosťáček z vesnice

1. 12. 2009 9:47
Já to tak ale chcíííí !

Budeme jeden stát a vyhrajemé

                                                            O L I P Y J Á D Ů Ů Ů !

Hujá!

0 0
možnosti

Jiří

1. 12. 2009 8:07
Naši suverénní poslanci

Až začnou naši suverénní poslanci tvořit legislativu, která nebude paskvilem umožňujícím tunelování či nadvládu zahraničních firem (nebo ruských zájmů), pak se můžeme bavit o tom, že nadřazenost unijních zákonů je nevýhodná. Zatím ale legislativa EU, i když není ideální, nás chrání od daleko větších zvěrstev, které by naši legislativci jinak páchali.

0 0
možnosti