Diskuze
Plaga chce maturitu z matematiky řešit co nejdříve ve Sněmovně. Studentům by zůstala možnost volby
Děkujeme za pochopení.
J34a46r76o36s78l71a72v 42N98o27v95á29k
No, maturoval jsem před mnoha lety na gymnáziu mimo jiné i z matematiky. A mohu říci, že celý život mi bohatě stačilo to, co jsem se v matematice naučil asi tak do páté třídy.
F54r97a12n56t85i50š48e50k 52K62u10s29á16k
Letošní zadání normální maturity z M (ne M+) je občas na úrovni sedmé, osmé třídy ZŠ. Takže, ono vlastně o nic nejde, tato zkouška stejně o ničem nevypovídá. A jak ministr Plaga řekl, stejně to nemá kdo učit, tak je to jediné možné řešení. Jen bychom měli zapomenout na tvrzení, že jsme národ vzdělanců. Vše se stejně pomalu přesouvá do východní Asie. A že by se to zlepšilo za 8 let, no to nevím jak. Jednou mi jeden Vietnamec, spolužák na technice řekl, že budeme zírat, co bude ve Vietnamu za padesát let a měl pravdu, zíráme. Možná, že budeme za dalších padesát let prodávat zase my ve stáncích na tržišti, ale ve Vietnamu. Nebylo by to v historii poprvé.
J52a12n 96V60a88c97e37k
Jak jsem jjiž uvedl, souborná zkouška jako je maturita (nemyslím formalizovanou tzv. státní maturitu) je velmi důležitá pro zopakovaní, doplnění a upevnění znalostí. Matematika je v tom důležiitá pro schopnost modelování a řešení problémů, jejich výpočet i interpretaci výsledků. Matematika jako učební předmět není přitom totéž jako matematika co vědecká discilplína a tady je potřeba kvalifikovaný výběr z matematických oborů pro výuku z hlediska potřebných aplikací pro řešení problémů. Zkvalitnění výuky a zvládnutí matematiky je podle mě věcí výběru a procvičení učiva z hlediska využitelnosti v praxi vč. v navazujícím studiu. Taková je moje zkušenost.Výběr potřebných modelových řešení si může osvojit téměř každý, jde o to, osvobodit matematiku od odtažité abstrakce. Ale jít s tím do Sněmovny, to by mě tedy nenapadlo
J30a72n 84P30a83l15e74č80e25k
Maturita bez matematiky není maturita, ale jen papír do CV.
J24a34r38o54s62l53a72v 29N64o41v80á10k
Děláte si srandu, že? K čemu je asi tak zaměstnavateli zaměstnanec, který sice umí derivace, logaritmy a cojávímcoještě, když neumí pořádně žblepnout v nějakém světovém jazyce a z jeho zpráv v jazyce rodném by zvracel? Takže nikoliv, matematika ani zdaleka není nejdůležitějším předmětem.
V28l86a71d45i56s29l35a69v 75G80r20y29c
Souhlas. Zaměstnavatele zajímá jazyk a ne matematika.
P68e98t80r 23B81e72r80g
Úroveň matematiky na osmiletém gymnáziu je stěží srovnatelná s úrovní učebního oboru s maturitou.