Hudeček v úterý novinářům řekl, že TOP 09 už dostala rozhodnutí soudu do datové schránky. Předběžné opatření by tak měla mít k dispozici i firma BigMedia, uvedl. "Věříme, že firma pracuje na tom, co jí předběžné opatření uložilo, tedy na odstranění přelepení reklamních plakátů," řekl. TOP 09 chce co nejdříve zkontrolovat, jestli firma jejich reklamu na billboardy vrátí.
K TÉMATU: |
"Nemyslím si, že by kampaň měla nějaké politické pozadí, ale máme zde několik podnikatelů, kteří si myslí, že jejich zájmy jsou nadřazeny nad předpisy, a velkými penězi zasahují do politiky," řekl k tomu předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg, který se Hudečka zastal.
Kritika na webu
Boj mezi primátorem a svazem se táhne několik týdnů. Firma před časem spustila kampaň "Pražane, i ty přicházíš o peníze", v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Nové plakáty odkazují na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz. Na ní svaz kritizuje pražské stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních.
Spolumajitel agentury BigBoard pro LN:Richard Fuxa v úterním rozhovoru vysvětluje, proč společnost spustila proti Tomáši Hudečkovi kampaň, ve které naznačuje, že jeho cílem je stavět mrakodrapy poblíž Karlova mostu. „Je to určitě kreativní ztvárnění, aby to bylo pochopitelné pro všechny. Ale tak, jak jsou ty předpisy napsané, to skutečně dává větší prostor masivnější zástavbě, konkrétně developerům, aby měli výhodnější podmínky na stavbu.“ Celý rozhovor si můžete přečíst v úterních Lidových novinách. |
Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit.
Hudeček s kritikou nesouhlasí, je prý založena na lživých údajích a je nedemokratickým zásahem do voleb. Nové předpisy podle Hudečka zavádějí výškovou regulaci staveb podle okolní zástavby a neumožňují stavby věžáků, jak svaz tvrdí.