1. prosince 2017 6:30 Lidovky.cz > Zprávy > Design

Poláci navrhli etikety na české pivo. S folklorními motivy zaujalo v Londýně

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 3Diskuse
Jarošovské pivo | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jarošovské pivo | foto: Little Greta

Na letošním World Beer Awards – mezinárodní soutěži, která hodnotí nejen chuťové kvality piva, ale i design jeho obalů – bodovala česká agentura Little Greta s etiketami pro Jarošovský pivovar. Porota ocenila motivy s tradičním slováckým folklorem, které navrhli polští designéři agentury. Ocenění v této soutěži dostalo i pivo Car z pivovaru v Bělči nad Orlicí.

Inspirace folklorem

Kreativní agentura Little Greta si za svou práci pro Jarošovský pivovar odnesla z letošních World Beer Awards hned dvě ocenění za design etiket – zlatou medaili a ocenění za nejlepší český design etiket v kategorii kolekce piv. Do soutěže totiž přihlásili celou základní řadu jarošovského piva, nejen jednu etiketu, ale i návrh hlavní nabídky pivovaru. 

Jarošovské pivo
Jarošovské pivo

„Na projektu pracovali naši polští kolegové. Ač původem cizinci, dokázali uchopit specifičnost Slovácka a dostali ji do vizuální identity pivovaru i do etiket,“ zmínil jeden z majitelů agentury Tomáš Nedvěd. Inspiraci agentura čerpala z botaniky, slovácké architektury a tradičního folklore a při tvorbě měla od klienta zelenou. „To, že nám klient nechal volné ruce, se nestává často. Vizuální identitu a etikety jsme tak mohli zpracovat naprosto po svém,“ dodal jeden z tvůrců Mateusz Slowakiewicz.

Vzkříšení pivovaru

Motiv kohouta na etiketě má symboliku vzkříšení – návrat pivovaru zpět k životu. Ačkoliv tradice pivovarnictví v uherskohradišťském Jarošově sahá do 17. století a v 90. letech minulého století přesahovala produkce 300 tisíc hektolitrů, původní pivovar zanikl po velké vodě v roce 1997. Ještě předtím jej však po celé zemi stihl proslavit nesmrtelný hit kapely Argema. Obnovený pivovar otevřel své brány v roce 2015. “Pro nově otevřený Jarošovský pivovar jsme připravili novou vizuální identitu a design etiket. A těší nás, že právě za tuto práci jsme letos získali dvě mezinárodní ocenění World Beer Awards,” sdělila Nikola Timkovičová.

Little Greta na to jde přes pivo

Little Greta vznikla v roce 2012 z absolventů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, s níž dodnes úzce spolupracuje. Agentura se specializuje na grafický a webový design a multimedia. Kromě Jarošova patří mezi její pivní klienty britský Budvar, Znojemský městský pivovar nebo náchodský Primátor.

Jarošovské pivo

V minulém roce Little Greta otevřela dceřinou firmu v Londýně. V rámci akvizice nových klientů se chce agentura v první fázi zaměřit na pivovary.  Založení anglické pobočky Little Greta navazuje na otevření zastoupení v Německu z února 2015 a v USA v květnu 2015. V nejbližší době hodlá agentura expandovat i do Skandinávie.

Britský Old Tom a Car z Bělče nad Orlicí

The World Beer Awards je globální soutěž, která každoročně vyhlašuje společně s cenou The World Drink Awards vítěze, jak po stránce chuti, tak po stránce designu. Ceny jsou vyhlašovány nejen pro pivo, ale také pro cidery, vína a další alkoholické nápoje. Absolutním vítězem letošního ročníku v oblasti designu se stalo pivo Old Tom z pivovaru Robinsons Brewery z Velké Británie, které také získalo první cenu za nejlepší lahev. Nejlepší etiketou na světě se může pochlubit japonské pivo Kirishima Shuzo Hyuganatsu. Z českých zástupců získalo ocenění za design také pivo Car z minipivovaru U Hušků v Bělči nad Orlicí, jehož etiketu na třílitrovou láhev navrhl sám majitel pivovaru Josef Voltr.

Jitka Prokopičová
  • 3Diskuse






J. Nový Lahvové nekupuji a nepiji. 8:58 1.12.2017
J. Dřevojan Takk to to je zpráva dne... 12:11 1.12.2017
J. Polanecký Krabicové víno? 19:47 5.12.2017

REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz