Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Poláci navrhli etikety na české pivo. S folklorními motivy zaujalo v Londýně

Design

  6:30
Na letošním World Beer Awards – mezinárodní soutěži, která hodnotí nejen chuťové kvality piva, ale i design jeho obalů – bodovala česká agentura Little Greta s etiketami pro Jarošovský pivovar. Porota ocenila motivy s tradičním slováckým folklorem, které navrhli polští designéři agentury. Ocenění v této soutěži dostalo i pivo Car z pivovaru v Bělči nad Orlicí.

Jarošovské pivo foto: Little Greta

Inspirace folklorem

Kreativní agentura Little Greta si za svou práci pro Jarošovský pivovar odnesla z letošních World Beer Awards hned dvě ocenění za design etiket – zlatou medaili a ocenění za nejlepší český design etiket v kategorii kolekce piv. Do soutěže totiž přihlásili celou základní řadu jarošovského piva, nejen jednu etiketu, ale i návrh hlavní nabídky pivovaru. 

Jarošovské pivo
Jarošovské pivo

„Na projektu pracovali naši polští kolegové. Ač původem cizinci, dokázali uchopit specifičnost Slovácka a dostali ji do vizuální identity pivovaru i do etiket,“ zmínil jeden z majitelů agentury Tomáš Nedvěd. Inspiraci agentura čerpala z botaniky, slovácké architektury a tradičního folklore a při tvorbě měla od klienta zelenou. „To, že nám klient nechal volné ruce, se nestává často. Vizuální identitu a etikety jsme tak mohli zpracovat naprosto po svém,“ dodal jeden z tvůrců Mateusz Slowakiewicz.

Vzkříšení pivovaru

Motiv kohouta na etiketě má symboliku vzkříšení – návrat pivovaru zpět k životu. Ačkoliv tradice pivovarnictví v uherskohradišťském Jarošově sahá do 17. století a v 90. letech minulého století přesahovala produkce 300 tisíc hektolitrů, původní pivovar zanikl po velké vodě v roce 1997. Ještě předtím jej však po celé zemi stihl proslavit nesmrtelný hit kapely Argema. Obnovený pivovar otevřel své brány v roce 2015. “Pro nově otevřený Jarošovský pivovar jsme připravili novou vizuální identitu a design etiket. A těší nás, že právě za tuto práci jsme letos získali dvě mezinárodní ocenění World Beer Awards,” sdělila Nikola Timkovičová.

Little Greta na to jde přes pivo

Little Greta vznikla v roce 2012 z absolventů Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, s níž dodnes úzce spolupracuje. Agentura se specializuje na grafický a webový design a multimedia. Kromě Jarošova patří mezi její pivní klienty britský Budvar, Znojemský městský pivovar nebo náchodský Primátor.

Jarošovské pivo

V minulém roce Little Greta otevřela dceřinou firmu v Londýně. V rámci akvizice nových klientů se chce agentura v první fázi zaměřit na pivovary.  Založení anglické pobočky Little Greta navazuje na otevření zastoupení v Německu z února 2015 a v USA v květnu 2015. V nejbližší době hodlá agentura expandovat i do Skandinávie.

Britský Old Tom a Car z Bělče nad Orlicí

The World Beer Awards je globální soutěž, která každoročně vyhlašuje společně s cenou The World Drink Awards vítěze, jak po stránce chuti, tak po stránce designu. Ceny jsou vyhlašovány nejen pro pivo, ale také pro cidery, vína a další alkoholické nápoje. Absolutním vítězem letošního ročníku v oblasti designu se stalo pivo Old Tom z pivovaru Robinsons Brewery z Velké Británie, které také získalo první cenu za nejlepší lahev. Nejlepší etiketou na světě se může pochlubit japonské pivo Kirishima Shuzo Hyuganatsu. Z českých zástupců získalo ocenění za design také pivo Car z minipivovaru U Hušků v Bělči nad Orlicí, jehož etiketu na třílitrovou láhev navrhl sám majitel pivovaru Josef Voltr.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!