Práce zahájené koncem března se týkají úseku dálnice D1 mezi 190. až 182.kilometrem ve směru na Prahu. V opravovaném úseku zůstal průjezdný jeden pruh, který využívají převážně kamiony. V opačném směru na Ostravu vznikly tři užší pruhy, přičemž ve dvou se jezdí na Ostravu a třetí funguje pro osobní auta jedoucí na Prahu. Právě třetí pruh by měl podle Rybky v příštích dnech začít sloužit i pro kamiony, aby se tím rozmělnila doprava. „Vyvažuje se tím bezpečnost s plynulostí,“ uvedl Rybka.
Dalším opatřením je nasazení policistů na motocyklech. „Jezdí ve dvou až ve třech. Pokud bude například nehoda, jsou schopní tam dojet co nejrychleji, nehodu vyhodnotit, zadokumentovat a vozidla dát bokem, aby se uvolnil jízdní pruh,“ informoval Rybka. Podle něj budou policisté na motorkách kontrolovat i dodržování pravidel a podobně.
Právě kvůli uzavírkám řešili policisté na dálnici od konce března asi 40 nehod. Podle Rybky jich bylo 30 méně závažných, u nich policie nemusela být, přesto ji lidé zavolali. Zbytek případů byl vážnějšího charakteru s ohledem na způsobenou škodu nebo na to, že se při nich zranili lidé. Nikdo ale nezemřel. I drobné nehody však mohou způsobit dopravní kolaps.
Policisté také dali podnět k úpravě dopravního značení. Rybka uvedl, že problémy v dopravě způsobilo několik faktorů dohromady. Kromě rekonstrukce dálnice je to zahájená přeložka tramvajové trati z ulice Dornych na ulici Plotní v Brně, kam lidé sjíždějí z dálnice D1 i dálnice D2, aby se dostali do centra, nebo opačným směrem. Dále je to rekonstrukce na příjezdu od dálnice D2, která se kříží s dálnicí D1. Komplikace způsobily i uplynulé velikonoční svátky nebo veletrh Techagro, kvůli čemuž byl hustší provoz.
Podle Rybky po 190. kilometru dálnice D1 projede v pracovní dny za 24 hodin kolem 75.000 aut. Ředitelství silnic a dálnic bude úsek opravovat do půlky června.