Zvuková řešení ve třídě je možné navrhnout tak, aby zlepšila sluchový zážitek všech studentů. A jsou stále více považována za kritická pro úspěšné výsledky vzdělávání. Tady jsou některé z nejčastějších problémů a to, jak je co nejlépe vyřešit.
Ve třídě je příliš mnoho okolního hluku a hluku na pozadí
Řešením mohou být jednoduché úpravy v místnosti.
Hodně okolního hluku v učebnách pochází z vnějšku místnosti. Akustické panely a zvukotěsné závěsy, které pohlcují okolní hluk a také zabraňují zvuku ve třídě odrážet tvrdé povrchy, jako jsou stěny, stoly, židle a tabule, jsou také jednoduchým a nákladově efektivním řešením.
Studenti říkají, že je těžké slyšet v zadní části učebny
Čím větší je učebna, tím těžší je pro studenty, kteří sedí dál od učitele, slyšet. Odpovědí na to je ozvučení místnosti.
Nejzákladnějším řešením zesílení je mikrofon – statický nebo pohyblivý – do kterého učitel mluví. Pro sofistikovanější řešení mohou vzdělávací instituce zvážit i dynamický systém zvukového pole. Ten přenáší zvuk do reproduktorů umístěných rovnoměrně v celé místnosti, umožňuje studentům dodávat zvuk ve stejné a pohodlné hlasitosti bez ohledu na to, kde jsou.
Studenti trpí nejen špatnou kvalitou zvuku ve třídách, učitelé také
Infekce hlasivek a krku jsou častým důvodem onemocnění u učitelů. A právě zlepšená akustika místnosti a zesílení zvuku mají za následek to, že učitelé nemusí zvyšovat hlas, aby byli slyšet. Školy využívající zvuková vylepšení ve třídě pak hlásí výrazné snížení absence učitele v důsledku problémů s hlasem nebo krkem.
Nejlépe vám pomohou zajistit optimální akustickou pohodu při výuce profesionálové, kteří mají s takovými řešeními zkušenosti z praxe. Jako například společnost AVT Group, která projektovala rozsáhlou rekonstrukci historického areálu Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně a také se podílí na rozvoji studijního prostředí na České zemědělské univerzitě v Praze.