Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Jak dosáhnout zvýšení obratu Vašeho eshopu jednoduchou strategií

Máte nový eshop? A nebo už jste na trhu delší dobu, ale máte problémy získat více zákazníků? Konkurence je dnes velká ve všech oblastech. Abyste uspěl, nebudete potřebovat jen peníze na marketing, ale i strategii, jak ty peníze efektivně využít.

Jak dosáhnout zvýšení obratu Vašeho eshopu jednoduchou strategií foto: ČTK

Pravdou totiž je, že většina marketingových kampaní nedosáhne dobrých výsledků. Proč?

Proč je tak těžké pustit úspěšnou marketingovou kampaň?

Běžný zákazník je denně „bombardován“ reklamou na každém rohu. Online i offline. Reklama je v dnešní době všude. Abyste v takovém prostředí zákazníka zaujal, musíte být originální. To ale nestačí. Musíte si vybrat vhodný marketingový kanál, který (v ideálním případě) podpoří to nejdůležitější, co máte – webové stránky Vašeho eshopu a tím pádem také finanční stránku. Ale jak toho docílit?

Do čeho se vyplatí investovat?

Investujte do nejstarší aktivity v online marketingovém mixu, která stále patří mezi nejdůležitější. Víte o čem je řeč? Určitě jste se s tím pojmem setkal. Optimalizace pro vyhledávače. Když zákazník hledá zboží, které máte v eshopu, chcete, aby našel Váš eshop. Ale to není tak jednoduché. Napadá Vás z jakého důvodu?

Proč to nebude tak jednoduché?

Konkurence. Ať už prodáváte cokoliv, najdete spoustu dalších hráčů na trhu, kteří prodávají to samé jako Vy. Konkurence nikdy nespí. Také investují peníze do marketingu. Stačí se podívat na Google nebo Seznam. Zadejte klíčové slovo (Prodávátekosmetiku pro ženy? Tak to napište do vyhledávače.) a podívejte se, kdo je na prvních místech ve výsledcích hledání. Tohle jsou eshopy, které utrácí velmi vysoké částky, a to každý měsíc, aby si udržely tak vysoká umístění ve vyhledávačích. Je to elitní klub, který do optimalizace pro vyhledávače investuje stovky tisíc. Nemůžete si takovou investici dovolit? Nevadí.

Jak dosáhnout zvýšení obratu Vašeho eshopu jednoduchou strategií

Na co se zaměřit, aby to přineslo výsledky?

Optimalizace pro vyhledávače není složitá věda, ačkoliv marketéři, co se na tuto oblast zaměřují, rádi přehání a vyvolávají dojem, že mají inženýrský titul. Stačí jen vědět, že je potřeba upravit obsah na webových stránkách Vašeho eshopu a že většinu pozornosti a peněz musíte investovat do budování zpětných odkazů. To jsou odkazy, které vedou na Váš eshop z jiných domén. A tím se dostáváme k jednoduché strategii, která Vám zvýší obrat a nebude stát stovky tisíc korun.

Jak získat kvalitní zpětné odkazy?

Odborníci doporučují zaměřit se na PR články. Důvod je prostý. PR článek je jednoduchý. Rychle ho napíšete. Umístíte ho na obsahový web, kterých jsou i v naší malé české internetové komunitě tisíce. Bude Vás to stát pár set korun. Získáte cenný zpětný odkaz. A také nové zákazníky z řad čtenářů, které PR článek zaujme.

Jaké množství PR článků pomůže?

Aby to mělo smysl, investujte do více PR článků a hlavně pozor jen kvalitní zpětné odkazy mají smysl. Velcí hráči na trhu kupují i stovky takových článků, jejichž publikaci chytře rozloží např. do období 12 až 24 měsíců. To je velký signál pro vyhledávače, který Vám zajistí vyšší návštěvnost. Více návštěvníků znamená i více zákazníků. A Váš obrat poroste.