Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Sdílené pojišťovně se daří. Klienti k ní jdou za lepšími podmínkami

  7:00
Pojišťovna na platformě sdílené ekonomiky v Česku zatím nemá konkurenci. Zpočátku se zdálo, že je První klubová pojišťovna dalším start-upem, za tři roky své existence se na našem trhu ale pevně ukotvila. Nabízí podmínky, které jinde nenajdou. Díky tomu má meziroční 300procentní nárůst klientů.

Jediná sdílená pojišťovna v Česku kvapem roste. foto: První klubová pojišťovna

Smluvní závazky na několikaleté období, splátky pojistného, ze kterých klient (pokud nepřijde nehoda) už nikdy nic neuvidí a odměřený korporátní přístup – tak vypadá praxe velkých pojišťoven, na kterou denně naráží mnoho jejich klientů. Dnes už ale český zákazník má na výběr, když mu s nastaveným systémem dojde trpělivost.

Před třemi lety vstoupila na český pojišťovací trh Klubovka a odstartovala tichou revoluci. Její klienti totiž mohou ukončit své pojistky bez sankcí a průtahů kdykoliv potřebují a ještě dostanou zpět poměrnou částku ze zaplacených pojistek. Klubovka klientům vrací také za bezeškodné období. Další finanční bonusy získávají za doporučení pojišťovny známým, čímž vzniká příjemné komunitní prostředí, na kterém si Klubovka zakládá. Právě tím je ojedinělá.

Díky takto nastavenému systému klienti šetří až několik tisíc korun ročně. Některým díky bezeškodnému období a doporučení nových členů vyplatí Klubovka zpět dokonce ještě vyšší částku, než zaplatili na pojistném. Loni se takových našlo 80. Přes 50 členů pak dostalo od pojišťovny zpět 40 a více procent ze svého pojistného. V té době měla Klubovka okolo 2000 klientů, zatímco dnes má více než k počtu 8500. Kladné recenze se rychle šíří, a tak letos uzavřela již více než 4300 pojistek. Loni jich za stejné období bylo 1160.

Vzorec hospodaření pojišťovny s uhrazenými pojistkami je transparentní. Klubovka si za správu nechá 17 procent z celkové částky. Čtvrtina peněz, které nevyplatí na škody, jde do fondu rezerv na případné větší pojistné události. Ostatní peníze rozdělí zpět klientům.

Maximum nákladů na provoz ušetří tím, že funguje online a přijímá pouze elektronické platby. „Klienti mají smlouvy a veškeré informace po ruce na online portálu. A my neplýtváme jejich penězi na provoz poboček. Tento systém vyhovuje oběma stranám,“ přibližuje spoluzakladatel Klubovky Marek Orawski.

Snižování pojistného je samozřejmost

Fakt, že se Klubovce daří a přestupují k ní každoročně tisíce nových klientů, je pro české pojišťovnictví inspirací ke změně stávajícího a v lecčems nedokonalého systému. Klubovka totiž jasně ukazuje, že sdílenou ekonomikou může profitovat jak firma, tak zákazník. Její stabilitu potvrzuje licence ČNB a silný investiční partner RSJ Karla Janečka.

Komunitní prostředí Klubovky, kde se mezi sebou členové často znají a jejich řady se rozšiřují většinou díky pozvání a doporučení, minimalizuje riziko pojistných podvodů a tzv. nafukování škod. „Naši klienti vědí, že pokud by si ze společného balíku peněz nechali vyplatit něco navíc, nad rámec reálné škody, jejich známý, který je pozval, ve výsledku také dostane zpět méně peněz. Toto morální hledisko snižuje tendenci podvádět,“ vysvětluje Orawski.

Lákadlo této mladé pojišťovny nespočívá jen v maximální úspoře nákladů, ale také v celkovém vztahu ke klientovi. Například mnoho řidičů ze zkušenosti ví, že pojišťovny běžně nesnižují pojistky, pokud se klient sám aktivně nepřihlásí, ačkoliv hodnota vozu rok od roku klesá. V Klubovce se pojistné snižuje automaticky.

„Výše pojistného, kterou pojišťovna za vůz vypočítá, se odvíjí kromě jiného od ceny automobilu. Ta je zároveň pojistnou částkou. Pokud se ovšem stane nehoda třeba 6 let od sjednání pojištění, nelze se spolehnout na to, že pojišťovna bude plnit ve výši původní pojistné částky. V případě pojistné události totiž přihlíží na aktuální tržní cenu vozidla. Najednou tak klient zjistí, že roky havarijní pojištění přeplácel,” vysvětluje Orawski.

Často se zapomíná na důležité pojistky

U Klubovky si lze sjednat všechna běžná pojištění, včetně toho úrazového, které ovšem nabízí s výjimečně vysokým krytím dlouhodobých zdravotních následků a také následků terorismu. Ten pojišťovny zatím obvykle řadí do výluk.

Většina nových klientů si ke Klubovce nejprve převede pojistku na auto – povinné ručení a havarijní pojištění. Loni činily pojistky na motorová vozidla 75 procent z celkového počtu uzavřených pojistek. „Jde o takový startovací produkt, na kterém mnoho klientů zkouší naše služby. Následně si pak zřizují pojištění domácnosti, nemovitosti a zájem je také o pojištění odpovědnosti,“ říká Orawski.

Kompletní přehled produktů pojišťovna uvádí na svém webu, kde se v samostatné sekci věnuje jejich důležitosti a bližšímu popisu. Podle Orawského se totiž mnoho lidí ztrácí v moři nabídek a neví, které pojistky skutečně potřebují. Často pak opomíjejí ty zásadní, jako je pojištění odpovědnosti nebo úrazové pojištění, kde přitom náklady na krytí vzniklé škody mohou výrazně převyšovat majetek dotyčného.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!