Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mladí novináři si díky programu EP a ČTK prohloubili znalosti o EU

  16:08
Třídenní vzdělávací program pro mladé novináře seznámil dvacítku účastníků z Prahy a regionů s evropskými institucemi a jejich pravomocemi, s rolí Evropského parlamentu (EP) a evropských poslanců.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Mladí novináři si díky programu EP a ČTK prohloubili znalosti o EU | foto: ČTK

Mladí žurnalisté debatovali i s kolegy, kteří o Evropské unii (EU) píší nebo v Bruselu pracovali. Mezi hosty vzdělávací akce byli také europoslanci, ekonomové nebo analytici. Cílem projektu, který připravuje EP a ČTK, je seznámit novináře, kteří mají maximálně tříletou mediální praxi, s problematikou EU, s legislativními procedurami, ale i s historií nebo tím, kde a jak o EU a EP hledat a získávat informace.

Novináři z veřejnoprávních i soukromých médií si vyslechli například přednášku analytika a člena NERVu Petra Zahradníka, debatovali on-line i off-line s europoslanci Klárou Dostálovou (ANO), Janem Farským (STAN), Ondřejem Kolářem (TOP 09) nebo Veronikou Vrecionovou (ODS). Samostatný blok byl věnovaný ekonomice. O práci v europarlamentu mluvily také tiskové atašé pražské Kanceláře EP Iva Laňová a Markéta Žižková.

Juniorní žurnalisté měli možnost klást otázky i současným bruselským zpravodajům veřejnoprávních médií – přes videomost se spojili s Terezou Šupovou z ČTK, Petrem Obrovským z České televize i Zdeňkou Trachtovou, která z Bruselu informuje posluchače Českého rozhlasu. Na programu byly i exkurze do newsroomů všech tří veřejnoprávních médiích.

Účastníci plnili během tří dnů několik úkolů, celý program pak zakončil vědomostní test. Čtyři nejlepší účastníci postoupili na stáž do Bruselu, která se bude konat na jaře v Bruselu nebo ve Štrasburku.

a

Trénink pro mladé novináře je programem EP a vede ho agentura ČTK. Letošní ročník, druhý ze čtyř nasmlouvaných, se uskutečnil od 18. do 20. listopadu. Vybráno do něj bylo 21 mladých novinářek a novinářů z celého Česka, nakonec se zúčastnilo 17. Třetí ročník se uskuteční v listopadu 2025.