Podle výzkumu freeSAT téměř polovina Čechů přispívá na charitu

  7:00
Vánoce, svátky klidu a míru, jsou už za námi, a jelikož se jedná o období, které bývá často spojováno s charitativními aktivitami, freeSAT se rozhodl o tuzemských zvyklostech přispívání na charitu udělat průzkum. Jeho výsledky odhalily, že přispívat na charitu má ve zvyku až polovina Čechů.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Podle výzkumu freeSAT téměř polovina Čechů přispívá na charitu | foto: ČTK

Až polovina lidí (46 %) přispívá na charitu, vyplývá z výzkumu, který v průběhu listopadu 2018 provedl freeSAT. Pouze jedna třetina respondentů uvedla, že přispívá pravidelně, v ostatních případech se jedná a pomoc příležitostnou. Polovina přispěvatelů má ve zvyku podporovat příležitostně jednu konkrétní organizaci a celá třetina respondentů pak přispívá v případě nějaké katastrofy nebo v podobné situaci, kdy je pomoc zapotřebí. 

A jak je to s přispíváním v období vánočních svátků? Podle průzkumu má výhradně v tomto období ve zvyku pomáhat charitě 7 % dotazovaných. Z výsledků tak vyplývá, že Češi mají ve zvyku podporovat potřebné v průběhu celého roku – téměř 60 % respondentů přispělo na charitu během posledního měsíce.

Podle výzkumu freeSAT téměř polovina Čechů přispívá na charitu

O průzkumu

V průběhu listopadu 2018 UPC Direct a freeSAT (lokální pobočky UPC DTH) položily více jak 4900 lidem v České republice, na Slovensku a v Maďarsku sérii otázek o tom, jak přispívají na dobročinné účely a jak vnímají různé formy charity. Otázky se týkaly frekvence, typu i cílových skupin jejich příspěvků, stejně tak jako jejich důvěry v neziskové charitativní organizace a celkový postoj k charitě.

A jaká je nejčastější forma podpory? Podle průzkumu se ve valné většině (82 %) jedná o příspěvky ve formě peněžitých darů, druhou nejčastější formou pomoci potřebným, kterou praktikuje téměř třetina dárců, je pak darování oblečení (29 %).

Mezi formu charity patří i příspěvky potřebným jedincům na ulici. Těm příležitostně přispívá jedna čtvrtina dotazovaných a celých 5 % respondentů podporuje pravidelně vždy stejnou osobu. Naopak jedna třetina respondentů vůbec nemá vůbec ve zvyku obdarovávat jedince na ulici. Téměř pětina z nás pak obvykle takto daruje částku vyšší než 100 Kč.

A komu je charitativní pomoc nejčastěji určena? Ve většině případů se jedná o organizace, které pomáhají dětem (až 72 %), na druhém místě jsou organizace starající se o nemocné (50 %) a mezi třetí nejoblíbenější patří útulky pro zvířata.

Podle výzkumu freeSAT téměř polovina Čechů přispívá na charitu

I freeSAT každoročně pomáhá několika neziskovým organizacím, v České republice se pak jedná o podporu organizace Zdravotní klaun, která přináší humor a radost hospitalizovaným dětem, geriatrickým pacientům a dalším potřebným v oblasti zdravotnictví. V letošním roce freeSAT podpořil program Humor pro dříve narozené, který díky svým klauniádám přináší na geriatrická oddělení humor a vzpomínky.

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.