Světově uznávaný sklářský sochař Martin Janecký představuje plastiku Hamlet, která byla stěžejním dílem výstavy To Be or Not To Be, That is a Question. Kontrast mezi živou tváří a lebkou ztělesňuje filozofické napětí mezi životem a smrtí a odkazuje nejen na Shakespearovu ikonickou hru, ale také na nadčasovou otázku lidské smrtelnosti, která je ústředním tématem umění již od jeho počátků. Tvorba Ronyho Plesla je také zastoupena dílem z výše zmíněné výstavy. Elegantní a minimalistická skleněná plastika Geisha čerpá inspiraci z Pleslova dlouholetého zájmu o japonskou kulturu. Téma gejši transformuje do metaforické roviny, kde se prolínají prvky intimity, hrdosti a inteligence. Lukáš Novák se představuje plastikou Lenost, inspirovanou barokními alegoriemi ctností a neřestí Matyáše Bernarda Brauna. Dílo satiricky reflektuje proměnu vnímání a zplošťování morálních hodnot v současné společnosti orientované na výkon a růst.
Mezi další významné objekty patří bronzová plastika Rytíř s drakem Jaroslava Róny, která spojuje realistické a surrealistické prvky s mytologickými tématy. Róna dlouhodobě pracuje s archetypálními náměty a v této soše rozvíjí symboliku boje mezi rytířem a drakem jako věčný souboj dobra a zla. Ivana Štenclová přispěje dílem Volná sestava II, kde propojuje různé techniky a materiály, včetně vypalování motivů do překližky.
Zástupci malířského umění nabízejí pestrou škálu stylů a témat. Obraz Friends Martina Krajce je sugestivním propojením filmové estetiky a prvků street artu, který lze spatřovat především ve výmluvné a gestické kresbě expresivního charakteru. Pasta Oner v díle Designer Collection ve svém charakteristickém a z pop-artu vycházejícím výtvarném jazyce reflektuje proměnu vnímání ženské krásy v digitálním světě a komentuje tak komercionalizaci ženského těla.
Geometrická abstrakce tvoří klíčovou část aukce s výraznými díly od umělců, jako jsou Ira Svobodová, Zdeněk Trs, Vladimír Véla a Karel Štědrý. Ira Svobodová ve své minimalistické kompozici Form – Shadow 03 zkoumá vliv odrazu světla z barevného na monochromatické prostředí. Zdeněk Trs prostřednictvím malby Dělení II podrobuje drobnohledu polaritu nejen jakožto fyzikální a geometrický jev, ale také jako symbolický a univerzální problém, který propojuje duchovní sféru s věděním dávných civilizací i současností. Vladimír Véla se v obraze Čtverec vzdáleností II zaměřuje na kontrast mezi určitelností čtverce a neurčitou povahou barevné skvrny, které symbolizují proces vzniku a zániku. Karel Štědrý ve svém díle Deep House 72 dekonstruuje geometrické formy inspirované hudebním stylem deep house.
Předaukční výstava 92. aukce Galerie KODL probíhá v prostorách galerie do 23. listopadu. Online katalog, virtuální prohlídku a informace o otevírací době naleznete na www.galeriekodl.cz.