Neděle 25. října 2020svátek má Beáta 5 °C skoro jasno Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > PR > PR sdělení komerční

ZLIN AIRCRAFT pustí do výroby ZLIN Z 242 L ZEUS

ZLIN AIRCRAFT pustí do výroby ZLIN Z 242 L ZEUS | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy ZLIN AIRCRAFT pustí do výroby ZLIN Z 242 L ZEUS | foto: ZLín Aicraft

Ve zlínské společnosti jsou v plném chodu závěrečné přípravy pro zahájení sériové výroby a potřebné logistiky modernizovaného letounu ZLIN Z 242 L ZEUS. První nově vyrobené stroje poletí určitě k bulharskému zákazníkovi.

Vedení společnosti ZLIN AIRCRAFT, která vyrábí výcvikové, akrobatické a multifunkční letouny pro vojenské i civilní využití a letecké komponenty, pokračuje tímto podle vlastních slov v plnění vize svého zakladatele Jana Antonína Bati a dokazuje s umem a baťovským drivem, že modernímu letectví a akrobatickému létání oprávněně patří významné místo v České republice.

ZLIN AIRCRAFT patří k historicky k nejstarším leteckým značkám světa. Tradice výroby letadel ve Zlíně se začala psát v roce 1934, kdy Baťa založil společnost Zlínskou leteckou a.s. Vývoj a výroba spolehlivých a bezpečných bezkonkurenčních výcvikových letounů a komponentů dostaly podnik postupně do popředí světových výrobců letadel.

Jsou celokovové, certifikované pro maximální bezpečnost a zkonstruované a vyráběné pro provoz v nejtvrdších podmínkách.

Vlajkovými stroji firmy jsou ZLIN Z 242 L GURU a ZLIN Z 143 LSi GENIUS. Cvičný a plně akrobatický dvousedadlový letoun ZLIN Z 242 L GURU představuje rovnováhu mezi nízkými provozními náklady a dokonalými letovými vlastnostmi. Je výsledkem náročných představ i zkušeností pilotů a konstruktérů s cílem poznat jednoduchý, příjemný, účelný a přitom bezpečný zážitek z létání. Pyšní se jedinečnou celokovovou konstrukcí, hlavní nosník centroplánu je vybavený kontrolou přetlakem dusíku. Podvozek je konstruovaný a dimenzovaný pro provoz na nezpevněných vzletových a přistávacích plochách.

Celokovový ZLIN Z 143 LSi GENIUS je víceúčelový cvičný a kurýrní letoun. Převyšuje svými schopnostmi všechny ostatní podobné stroje. Umožňuje plné i bezpečné využití svých mimořádných technických a letových vlastností. Zkonstruován pro pokračující letecký výcvik, noční a IFR výcvikové lety, vzdušné patrolování, záchranné lety a kurýrní činnosti. Jeho drak je celokovový nýtovaný, hlavní nosník centroplánu je rovněž vybavený kontrolou přetlakem dusíku. Podvozek je zkonstruovaný a dimenzovaný i pro provoz na nezpevněných vzletových a přistávacích plochách. Letoun je možné vybavit požadovaným digitálním pozorovacím systémem dle přání zákazníka.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

David Sedmera | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Měření teploty u vstupu do pardubické nemocnice. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...