Diskuze
Příklad Tomáše Halíka aneb Jak být otevřený vůči rozmanitosti světa
Kultivace duchovního života člověka a odpovědné hledání jeho smyslu je hlavním cílem katolického kněze, jenž letos získal Templetonovu cenu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Děkujeme za pochopení.
K
Kiebitz
22. 3. 2014 0:05
Není katolíka jež by katolíka za katolíka považoval
To je přirozený paradox katolicity, je církev příliš objemná, aby ji jeden obsáhl. Ne náhodou řehole se specializovaly podle svých sklonů a potřeb. A nejendou i ostře vzájemně vyhranily. Jakkoliv by katolík čekal u katolíka Halíka více biblična, nutno jej omluvit, že v improvizovaném studiu (mám pocit že denní teologii nestudoval), těžko najít desetiletí života Bibli zasvěcené. Nečekám od něj hebrejské citace, natož postbiblické knihy např. talmudické tradice. Masarykovsky se věnoval pokroku. Ale i u Bible platí, že netřeba ba nelze ji dočíst celou. Každý jen svůj kousek, na který stačí. Není ta kniha ideologickou příručkou a vyčerpávajícím projevem usurpátora Putina. Přesto, snad na stáří nám i o Bibli, co správný český vlastenec, sdělí. Kriticky vidím sociologické přístupy, protože by je někdo mohl vzít vážně, jako akademické cvičení dekadentní scholastiky mi nevadí. Jo, a mají v sakristii docela slušné kafe, kdo je asertivní, natočí si ho i když jde jen kolem. I to je katolické, kde jinde je čerstvé dobré kafe, absolutně free of charge, snad jim ten majetek neseberou, a bude i nadále. Kdysi jsem chtěl dát před barák kohoutek s pitnou vodou, aby turista nemusel pít na záchodku, hostinský komunista by mne ale byl býval ... (víte co)
0
0
možnosti
K