Diskuze
Gymnázia versus ‚základky‘. Dvojčata mohou porovnávat, víc hodin měla dívka na ZŠ
Děkujeme za pochopení.
Třídní učitelka: Pane Nováku, já nevím co s vaším Pepíčkem, nezná češtinu,matematiku, z dějepisu, zeměpisu, fyziky taky nic. Já nevím, co s ním dělat.
Novák: Paní učitelko, to já vím, že Pepík nic neumí, proto ho posílám k vám do školy, abyste ho něco naučili.
Děti na gymnáziu mívají různé zájmové kroužky, kam chodí mimo školu. Rodiče na to mají a dítě je nadanější, má více zájmů. Proto na základce děti mohou trávit více času. A protože méně nadané děti ze základky, navíc asi od rodičů, co nemají konexe, skončí na pracáku, je pro ně lepší naučit se vařit a doma si sami opravit to nebo ono. Stejně si na takové služby nevydělají. Navíc rodiče se nemusí bát, že dítě půl dne tráví kdo ví kde s vodní dýmkou, ale ve škole se učí to, co se mu jednou může hodit. Já jsem za totáče měla na základce vaření, pracovky, zahradničení, péči o dítě-panenku, branná cvičení, kurzy první pomoci. Nazlobili jsme se a nadováděli dost a dost, byla to zábava. Inteligentní člověk si ze všeho něco odnese a ještě se pobaví. Primitiv je naštvaný, brblá, má po náladě a nic se nenaučí, protože a priori nechce. Asi je pro někoho těžké pochopit, že i majitel firmy se umí chopit vrtačky, lopaty, smetáku a podobných "odporných" věcí. Když však se tento přístup naučil ve škole
A. Stiess
Váš příspěvek přesně odpovídá, tomu co jste se na škole učila.
Ale máte pravdu, málokdo si vydělá tolik, aby měl doma vlastní kuchařku a služebnou.
Nějak mi v těch osnovách všech dnešních škol chybí alespoň jedna hodina týdně "vyučování zdravého selského rozumu". Asi je málo učitelů, kteří by ji mohli vyučovat. Bohužel.
A. Stiess
Přece vůbec nejde o počet kontaktních hodin - pracovní výchova, dílny, vaření a šití ?? - to už chybí jenom běhání v plynových maskách, střelba ze vzduchovky a házení granátem (pro začátek gumovým).
Každý stát by se měl co nejlépe starat o "své" nadané děti - abychom byli národ "mozků" - a nikoliv montovna pro vyspělejší svět. Ony ty montovny budou velice brzy zrobotizovány a budeme v kopru - viz aktuální studie "delojtů"., Na "světové experty" se můžeme z vysoka vystoličit. Ona ta tzv. diskriminace funguje v celém vyspělém světě, akorát se tomu neříká osmiletá gymnázia, ale jsou to soukromé (a drahé) školy. A tam je SKUTEČNÁ DISKRIMINACE = založená na příjmu rodičů. U nás má nadané dítě z méně majetné rodiny stejné podmínky.
O montovnach ta výuka vůbec není . Spíš o tom , aby kluk poznal rozdíl mezi šroubovákem a šroubem...
Z. Pešek
Na gymplu se neřeší fatální věci jako nezájem, nepřipravenost, průměrnost.
To je pravda. Výsledek povalování a nezájmu našich ( tehdy pubertálních) rodinných příslušníků na gymnáziu:
1 docent informatiky na VUT, jeden jaderný fyzik, 1 stavební inženýr.