Diskuze
Putnův homocentrismus aneb Obtěžující manifestace skrytého
Bude-li, nebo nebude literární vědec Martin C. Putna profesorem – je to skutečně to, oč tu běží?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Děkujeme za pochopení.
JŘ
Jitka Řeháková
22. 5. 2013 6:34
To je přesné!
Tento článek má narozdíl od unáhlené kritiky prezidentova rozhodnutí nadhled a je to přesně ten názor, který v této situaci měl být vyjádřen!
BR
B51o47h60u13s86l62a12v 69R75u54d59o43l18f
21. 5. 2013 20:57
Srovnání míry demence
Výroky si bohužel nepamatuji přesně, ale podstatu doufám nezkreslím:Putna: "Katolické buzny zdraví Bátoru."Zeman: "Znásilňování žen zemany ve středověku bylo efektivním způsobem zkvalitňování genofondu."Mně osobně vadí víc prezident adorující znásilňování žen (byť se jednalo "jen" o přisprostlý vtip).
LN
L31a11d23i37s33l70a23v 41N75o78v88á91k
21. 5. 2013 22:13
Je tam ještě souvislost, kterou uvedla jenom Prof. Dvořáková
Plakát "Katolické buzny zdraví Bátoru" reagoval na předchozí Bátorovy výroky o "katolických buznách". Bohužel, většina novinářů a diskutujících Putnův plakát cituje bez této návaznosti a pochopení souvislostí.Ostatně, jak je zvykem v našem českém Kocourkově. :-P Prof. Vladimíra Dvořáková, předsedkyně Akreditační komise ČR, politoložkaInterview ČT24 20. 5. 2013 18:35 (24 min)
PHRČ
Petr Hovorka Rozladěný Člověk
21. 5. 2013 16:52
Když už středoevropské tradice
Můj názor na Zemana je velmi, velmi ostrý. Ale to není důležité. Zapomenu totiž na to, že aktérem je Miloš Zeman. I když to pro mne tedy není jednoduché :-).Autor argumentuje středoevropskými tradicemi a z nich vyplývajících požadavků na ucelené osobnosti profesorů. Pak si ovšem dovolím stejnými středoevropskými tradicemi argumentovat ohledně prezidentů. A v nich má významné místo pouhá ceremoniální role. Pokud bychom tedy měli poctivě respektovat ony středoevropské tradice, pak je ovšem respektujme i tehdy, kdy se nám argumentačně nehodí. Podle středoevropských tradic je profesor úctyhodnou postavou, podle stejných tradic je ovšem v řadě záležitostí zase prezident pouhým ceremoniálním podpisovačem. Přesně dle výkladu profesora Cepla. A jsme v hezkém kruhu :-)
JS
J93a79n 16S36c72h62n14e84i84d14e80r
21. 5. 2013 20:38
Cením si vašeho odstupu,
ano, nemluvme o konkrétním prezidentovi.Ty osobnostní nároky podepisuji. Nicméně, není mi jasné, proč bychom měli mít takové nároky na prezidenta coby ceremoniáře - ? To, odpusťte mi, nedává smysl. Myslím, že role prezidenta zase do určité míry vyvažuje ten systém demokratických sloupů, a že tam není náhodou.Více bych však preferoval systém kontrasignací premiérem, coby rovnomocným (a tudíž odpovědným) partnerem (prezidentovu "neodpovědnost" bych z ústavy vyškrtnul). A dal bych těm dvěma podmínku, že se musí dohodnout - tedy nikoliv ve smyslu jednoho z návrhů, že nepodepíše-li prezident cosi do určité lhůty, podepíše to za něj premiér, to je podle mě velmi špatně (pro takový případ doporučuji si představit sympatického prezidenta a nesympatického premiéra, a hned budou vidět slabiny toho systému).Můj návrh spočívá v myšlence učinit ze slabiny silnou kartu. Všichni víme, že naprostá většina politiků, když už se nějakým způsobem dostane do těch nejvyšších ústavních funkcí, mají zájem tam setrvat. Někdy velmi odpudivě, za každou cenu. No, a tak bych dal podmínku, že se na kontrasignaci jakéhokoliv ústavou předpokládaného aktu musí prezident s premiérem shodnout třeba do 30 dnů od předložení materiálu k podpisu.A sankce? Když se do té doby neshodnou, oba končí. Žádná přechodná doba, jejich pravomoci okamžitě přebírá někdo jiný. Vypršením lhůty jim končí vstup do baráku, fyzicky se tam nedostanou. Já vím, vypadá to, že jsem si tím jen trochu zchladil žáhu, ale přece - nebylo by to určitým řešením, jak je naučit jednat a brát ohled i na jiné názory?Já vím, já vím. To by museli mít poslanci i senátoři pořádnou virózu, aby to schválili.
P
Philanthrop
21. 5. 2013 14:54
Nemorální prezident autoritou na morálku??
Myslím, že na Zemanovo lhaní je i soudní rozsudek. O jeho "virózách" raději spekulovat nebudu, krevní testy na přítomnost alkoholu mu nikdo nedělal, bohužel. Opravdu si myslíte, pane Schneidře, že Zeman má nějakou autoritu posuzovat mravní stav někoho jiného? A Vy sám se cítíte na házení kamenů?? Vaše představy ohledně poslední pojistky v podobě prezidenta před jmenováním někoho nehodného, ať už do jakékoli funkce, jsou politováníhodnou iluzí. Principielně! Protože nikdo nejsme neomylný a protože hlavně otázky mravnosti jsou čím dál nejasnější. Já vůbec nesouhlasím s Vaším pohledem na popisovaný případ. Znamená to snad, že moje morálka je horší než Vaše???
JT
Jarda T
21. 5. 2013 15:47
Morální autorita?
Zkuste se nad tím zamyslet. Představte si situaci, kdy se recidivista vyjádří k faktu, že jeho kolega z vězení je jmenován do veřejné funkce. Své rozhořčení vyjádří slovy: "Jak může dělat starostu chlap, který pětkrát seděl za loupežné přepadení?" Jak budete reagovat? Budete stále tvrdit, že recidivista nemá právo soudit něčí morálku?
MH
M65i71c80h20a71l 24H19r40u65b80ý
21. 5. 2013 13:20
Miloš Zeman není mým prezidentem aneb berme jeho slova doslova
Miloš Zeman po zvolení prohlásil, že bude prezidentem deseti milionů. V České republice nás žije 10 516 000. To znamená, že pro 516 tisíc lidí není prezidentem. Jsem zřejmě jedním z nich. (To k tomu, jak brát věci doslova.)Vit.Kucik
21. 5. 2013 13:01
Souhlasím s p. Schneiderem, že jisté věci...
... si gentleman (nebo-li zralý muž) nechá pro sebe či své blízké a nemusí jejich veřejnou manifestací obtěžovat okolí. Sexuální záliby k nim nepochybně patří. Není vhodné z nich uměle dělat veřejné politikum. To platí nejen pro kandidáta na profesuru, ale i pro presidenta...
JS
J74a68n 71S21c91h71n18e89i69d27e85r
21. 5. 2013 14:24
Gentleman,
to je dobrá asociace s pojmem "profesor". Poděkuji vám pěknou definicí gentlemanského chování - když muž omylem otevře dveře do koupelny, kde se nachází nikoliv podle svých představ společensky upravená dáma, promne si maně oči a praví: "Promiňte, pane."
MK
Marek Kyncl
21. 5. 2013 12:57
Mám takový pocit, že pro
Mám takový pocit, že pro diskutující je nejdůležitější hodnotou v naší společnosti obrana možnosti homosexuálního exhibicionismu. Osobně je mi to fuk, o můj zadek tady ostatně nejde. Nicméně bychom se mohli starat i o jiné problémy. Dospěli jsme k určitým paradoxům.
LN
L80a13d46i26s19l55a59v 17N27o85v59á70k
21. 5. 2013 22:07
Problém bude nejspíš v tom, že máme morálně nekompetentního
Prezidenta: Miloše Zemana.
L
Lookas
21. 5. 2013 12:48
Zas ten Schneider
Jednou možná přijde den, kdy i pan "komentátor" Schneider než něco napíše, tak si zkusí ověřit reálie. A tedy když píše něco o Ústavě, tak si ji alespoň přečte. Zas tak dlouhá není. O profesorech tam není ni čárky ...
JS
J32a29n 23S78c32h64n96e94i17d80e15r
21. 5. 2013 14:05
Ja'pa' jste na to přišel?
V ústavě jsou upraveny pravomoci prezidenta, od toho se odvíjí veškerá jeho činnost. Zákony se nemohou vykládat v rozporu s výkladem ústavy - proto jsem zmiňoval ústavu. Ostatně, článek ústavy 63/2 se týká jmenování profesorů, jinak by je prezident nemohl jmenovat. Takže o profesorech je v ústavě více než čárka, jenomže - tady nejde jen o "čtení", jak po mě požadujete (a jak vidno, vystačíte si s tím, byť jen zdánlivě), ale o "porozumění psanému".
V
Viktor.Mahrik
21. 5. 2013 12:03
K tomu koukání do postele
Souhlasím s komentářem E.N.V., Prague pride není o vystavování na obdiv sexualitu a jak píše "jde v rámci jejich emancipačních snah spíš o rovnoprávnost sociální, uznání jejich práva na rodinný život, svazky, boj proti diskriminaci atd."Homosexuálové a další sexuální menšiny, jejichž pestrost Prague Pride oslavuje, jsou prostě menšiny a jako pro takové je přirozené, že se sdružují, tvoří komunity, mají svůj festival, tvoří jakousi subkulturu. Přijde mi poněkud podivné jim toto právo ubírat. Protestuje snad někdo proti festivalům jiných menšín (např. národnostních)?Podle mého v tom není velký rozdíl, jak již napsal E.N.V., do postele se homosexuálům dívají hlavně jejich kritici. Prague Pride je hlavně prezentací Queer subkultury a asi nemá smysl za tím hledat nic dalšího.
E8
C
Chram
21. 5. 2013 11:43