Pátek 24. března 2023, svátek má Gabriel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Putnův homocentrismus aneb Obtěžující manifestace skrytého

Bude-li, nebo nebude literární vědec Martin C. Putna profesorem – je to skutečně to, oč tu běží?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Miriam

V rychlosti a s "roukou na
V rychlosti a s "roukou na srdci", na co se ptáte: "nelíbením se" neubližujete, pokusy o urážky a zesměšňování (některé Vaše formulace) už pro mě nejsou tak nevinné, postihy zhora za bránění se těm urážkám (např. tedy za onen transparent) už vůbec ne.  Prague Pride jste myslím nezažil (nebo ano?), já ho vidím úplně jinak, nic obscénního na něm nevnímám, ale neberu Vám Váš pohled. Kdybyste se účastnil, možná byste byl překvapený (v médiích je obraz festivalu zkreslený). Průvod je pro mě prostě nezáludně radostný a navíc je to jen jedna složka Prague Pride (mimo přednášky, debaty, diskuze, modlitby, setkávání…). S tím křičením mi to přijde naprosto nepravděpodobné, nevím.  PP naopak heterosexuály zve ke společným diskuzím, družení se  a oslavám (a u mnohých nacházejí odezvu). Vidíte to nějak bojovně, přitom celkový duch festivalu je spíš reflexivní (naposledy hodně díky p. Putnovi), i v hrdosti pokorný (ano) a velmi vstřícný.  Nevím, jestli mluvíte vážně nebo máte nějaký úmysl, nemám teď chuť a čas na žádné hry, tak odpovídám úplně prostě, nehledaně a opravdově.  Za případné své nepochopení se tedy omlouvám. Zdravím Vás.
0/0
24.5.2013 15:24
Foto

Pěkný den
http://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=RudePravo/1962/5/2/1.png
0/0
25.5.2013 4:21
Foto

Miriam

Ano, jenom u PP je to
Ano, jenom u PP je to doprovolné a opravdové.  Nemá cenu popisovat, musí se zažít. Tak na příštím na shledanou. Kritici (slušní) a vtipní ironici jsou též vítání. Pěkný den i Vám.
0/0
25.5.2013 7:28
Foto

Ctenarcp

Jedna "purimová" pro autora
http://eretz.cz/2013/02/odhaleno-cesko-izrael-spoji-schwarzeberg-umyslne-zkazil-prezidentskou-kampan/ Co kauza Appian a MUS? A co teprve ten methanol, kterým někdo otrávil desítky lidí proto, aby se zbavil nekalého konkurenta obchodujícího s nedaněným lihem. Na titulních stranách kvůli Putnovi není teď dost místa? Ale hlavně že na solární farmy svítí slunce.  
0/0
22.5.2013 10:43
Foto

Miriam

trest za správný postoj
Postoj církve k homosexualitě je neetický a zastaralý. Putna je jeden z mála, kdo na tohle upozorňuje, a to fundovaně.  Za to by měl být oceněn, nikoli postižen. Jeho transparent znamená pouze to, že se k Bátorově nekorektním výrokům staví čelem a nenechá se jimi ponížit. Ani na tom není nic špatného.  To je můj názor.
0/0
22.5.2013 8:42
Foto

Betulaza

A můj názor je,
že pan Putna je demagog se zálibou ve skandálním chování a v obscénním vyjadřování.
0/0
22.5.2013 11:03
Foto

L34a28d68i50s29l82a29v 50N26o85v65á36k 2637623134333

Neseděla by tahle charakteristika spíš na Miloše Zemana?
;-)
0/0
22.5.2013 22:39
Foto

Ctenarcp

Takových zbytečně nenávistných plků
A ono to dopadne tak, jak bylo Zemanem (ve shodě s dalšími ochotníky) naplánováno: http://zpravy.ihned.cz/cesko-skolstvi/c1-59921210-zeman-kvuli-putnovi-prijde-o-pravomoc-jmenovat-profesory Srov.:Ano,ctenarCP|19.05.2013 - 19:47Zemanovým záměrem je, aby titul profesor nebyl univerzální a doživotní. A Putna je vhodný substrát pro vynucení změny zákona.http://www.ceskapozice.cz/comment/reply/127354/70005 
0/0
22.5.2013 8:30
Foto

Takže jste zakomplexovaný homosexuál?
?Věřte, že bych ani minutu nechtěl být v kůži zamindrákovaého homosexuála. Přijměte mojí upřímnou lítost nad Vaším životem.
0/0
22.5.2013 7:37
Foto

Tvape

:-)
I Vy  vtipálku! :)
0/0
22.5.2013 9:16
Foto

Vyzkoušejte si pustit album
The Wall od Pink Floyd. Není to o homosexuálech, ale je to o vyrovnávání se s životem a sebelitováním, hledáním cesty vyrovnat se s křivdou, kterou jsme si sami nezpůsobili.Málokdo to album nezná. Doporučuji nejdříve muziku s texty a až po dlouhé době film. Užijete si.
0/0
22.5.2013 19:10
Foto

L30a27d27i23s34l97a75v 52N81o96v13á46k 2167493244103

Moc pěkný filmeček. We don't need no education...
I po těch letech mi při některých školních záběrech běhá mráz po zádech...
0/0
22.5.2013 23:11
Foto

Jitka Řeháková

To je přesné!
Tento článek má narozdíl od unáhlené kritiky prezidentova rozhodnutí nadhled a je to přesně ten názor, který v této situaci měl být vyjádřen!
0/0
22.5.2013 6:34
Foto

B33o29h63u69s85l47a11v 38R52u79d49o42l82f 8396708642265

Srovnání míry demence
Výroky si bohužel nepamatuji přesně, ale podstatu doufám nezkreslím:Putna: "Katolické buzny zdraví Bátoru."Zeman: "Znásilňování žen zemany ve středověku bylo efektivním způsobem zkvalitňování genofondu."Mně osobně vadí víc prezident adorující znásilňování žen (byť se jednalo "jen" o přisprostlý vtip).
0/0
21.5.2013 20:57
Foto

L95a25d29i33s34l22a36v 51N25o67v32á79k 2817443754713

Je tam ještě souvislost, kterou uvedla jenom Prof. Dvořáková
Plakát "Katolické buzny zdraví Bátoru" reagoval na předchozí Bátorovy výroky o "katolických buznách". Bohužel, většina novinářů a diskutujících Putnův plakát cituje bez této návaznosti a pochopení souvislostí.Ostatně, jak je zvykem v našem českém Kocourkově. :-P Prof. Vladimíra Dvořáková, předsedkyně Akreditační komise ČR, politoložkaInterview ČT24 20. 5. 2013 18:35 (24 min)
0/0
21.5.2013 22:13
Foto

Berete do ruky komunistickou hůl
pane kocourkovskej. A to neděláte dobře. Může vám to spálit koule.Rekapitulace:1. Pan Miloš Zeman je nedůstojným prezidentem -  (ostatní souvislosti přesahují rámec mého přípěvku :-) ). Když jsem mu dával hlas 1/2 před Schwarzenbergem, věděl jsem, že dávám hlas "pokleslé lůze" před "důstojnou aritoskracií", jelikož ani jedno není přesné, svět není B&W2. Pan Miloš Zeman je právoplatně zvoleným prezidentem . Respektování Miloše Zemana ve funkci hlavy státu není názorem na osobu Miloše Zemana - je to respektování demokraticky získaných hlasů - ač opět mohu vážně pochybovat o demokratickém způsobu volby prezidenta3. Pan Miloš Zeman umně využívá pravomocí daných mu ústavou . Není to spící dědek, je to inteligent Potřebujeme vůdce. Ožralý vůdce lepší spícího vůdce. Znáte to z kovbojek.5. "Profesorka" Dvořáková je komunistická kariéristka - možná původem z katedry rusistiky MF před rokem 89, která se vzdělávala zde v Čechách a posléze praktikovala v Moskvě.6. Výklad ústavy a navazujícího práva ohledně jmenování profesorů.UK není školou privátní, je školou financovanou z daní občanů ČR. Prezident je funkcí odpovědnou občanům ČR a placenou také občany ČR. Opomenu antiprávní humus vytvořený nejhoršími českými stupidy sedícími v Parlamentu ČR a idiotskou byrokracií ČR.Až bude UK váženou školou s privátními právy a financováním, ať si jmenuje za profesora jakéhokoliv hejhulu. Bude to její věc. Až budou o kvality UK opět stát občané a rádi zaplatí ze soukromé kešeně za vzdělání poskytované touto institucí s vidinou příští prosperity, ať si profesory jmenují jakékoliv hejhuly. Třeba ať si z vlastních peněz pojmenují profesorem Špidlu, Charváta nebo Houdu.Ale dosud je UK školou socialistickou a možná i bolševickou (čteme-li zde na ČP články absolventů FFUK, musíme mít pocit, že absolvovali spíše VUML než FFUK nebo PolFUK, SOCFUK, prostě samí užiteční absolventi), takže bolševik Zeman má co mluvit do bolševických manýrů UK.7. Podporujte spory mezi bolševiky, očišťuje to společnost. ANO.Česká společnost se chová jako stádo stupidních krav vedených voly. A dává hlasy volům - inteligenčním impotentům. Na chybách se učí. Někteří z nás disponují znalostní schopností vědět, že bolševik bude vždycky trouba. Nemáme v našem parlamentním systému nebolševické zástupce zvolené občany. Máme tam navolené jen a pouze bolševiky. Nebolševici zatím čekají a ani se jim nedivím. Nemají sílu překonat politický bolševický marasmus a lhostejnou hloupost zatím větší části obyvatel ČR.Každý spor o ubohého Putnu pomáhá očištění společnosti. Malinkatý krůček pro cestu zpět ze zadnice. Bavte se Putnou jako já. Jsou věci, co nás finančně stojí více.
0/0
22.5.2013 5:10
Foto

L64a12d44i98s43l46a81v 25N87o70v53á57k 2427683514353

Odkaz směřoval na vyřčené souvislosti obsahu Putnova plakátu
s Bátorovými nejapnými výroky, které této události předcházely. Nic víc, nic míň. Ale váš rozbor problému jsem si rád přečetl. ;-)
0/0
22.5.2013 14:45
Foto

Já vím
Myslím, že my dva můžeme spolu jednat poměrně na rovinu.
0/0
22.5.2013 18:02
Foto

L47a30d20i34s93l76a98v 17N36o27v69á79k 2787573694453

Nikdy jsem nebyl "obdivovatelem" Prof. Dvořákové, ale...
musím s pokorou uznat, že tato chytrá a vzdělaná dáma je schopna najít cestu a informace k podstatě problému. Např. souvislost s extrémistickým šílencem Bátorou, tehdy vysokým úředníkem Ministerstva školství, a textem Putnova plakátu, kvůli němuž byl Zemanem osočován "pro nemravnost". Je k neuvěření, když si Zeman na prezidentské stolici nedokáže zjistit tyto podstatné souvislosti a místo reakce (dnes už s křížkem po funuse) na Bátoru, který byl právě pro svůj extrémismus z ministerstva před časem odejit, se pokusil zostudit Doc. Putnu porto, že proti ministerskému hovádku vystoupil veřejně a riskoval tím možné problémy jako univerzitní pedagog. Vida, problémy se dostavily. Ne od extrémisty Bátory, ale od kořaly Zemana. Legrační, že? :-)
0/0
22.5.2013 22:58
Foto

Petr Hovorka Rozladěný Člověk

Když už středoevropské tradice
Můj názor na Zemana je velmi, velmi ostrý. Ale to není důležité. Zapomenu totiž na to, že aktérem je Miloš Zeman. I když to pro mne tedy není jednoduché :-).Autor argumentuje středoevropskými tradicemi a z nich vyplývajících požadavků na ucelené osobnosti profesorů. Pak si ovšem dovolím stejnými středoevropskými tradicemi argumentovat ohledně prezidentů. A v nich má významné místo pouhá ceremoniální role. Pokud bychom tedy měli poctivě respektovat ony středoevropské tradice, pak  je ovšem respektujme i tehdy, kdy se nám argumentačně nehodí. Podle středoevropských tradic je profesor úctyhodnou postavou, podle stejných tradic je ovšem v řadě záležitostí zase prezident pouhým ceremoniálním podpisovačem. Přesně dle výkladu profesora Cepla.  A jsme v hezkém kruhu :-)
0/0
21.5.2013 16:52
Foto

J73a70n 27S37c36h64n82e58i42d13e44r 3634678776196

Cením si vašeho odstupu,
ano, nemluvme o konkrétním prezidentovi.Ty osobnostní nároky podepisuji. Nicméně, není mi jasné, proč bychom měli mít takové nároky na prezidenta coby ceremoniáře - ? To, odpusťte mi, nedává smysl. Myslím, že role prezidenta zase do určité míry vyvažuje ten systém demokratických sloupů, a že tam není náhodou.Více bych však preferoval systém kontrasignací premiérem, coby rovnomocným (a tudíž odpovědným) partnerem (prezidentovu "neodpovědnost" bych z ústavy vyškrtnul). A dal bych těm dvěma podmínku, že se musí dohodnout - tedy nikoliv ve smyslu jednoho z návrhů, že nepodepíše-li prezident cosi do určité lhůty, podepíše to za něj premiér, to je podle mě velmi špatně (pro takový případ doporučuji si představit sympatického prezidenta a nesympatického premiéra, a hned budou vidět slabiny toho systému).Můj návrh spočívá v myšlence učinit ze slabiny silnou kartu. Všichni víme, že naprostá většina politiků, když už se nějakým způsobem dostane do těch nejvyšších ústavních funkcí, mají zájem tam setrvat. Někdy velmi odpudivě, za každou cenu. No, a tak bych dal podmínku, že se na kontrasignaci jakéhokoliv ústavou předpokládaného aktu musí prezident s premiérem shodnout třeba do 30 dnů od předložení materiálu k podpisu.A sankce? Když se do té doby neshodnou, oba končí. Žádná přechodná doba, jejich pravomoci okamžitě přebírá někdo jiný. Vypršením lhůty jim končí vstup do baráku, fyzicky se tam nedostanou. Já vím, vypadá to, že jsem si tím jen trochu zchladil žáhu, ale přece - nebylo by to určitým řešením, jak je naučit jednat a brát ohled i na jiné názory?Já vím, já vím. To by museli mít poslanci i senátoři pořádnou virózu, aby to schválili.
0/0
21.5.2013 20:38
Foto

Philanthrop

Nemorální prezident autoritou na morálku??
Myslím, že na Zemanovo lhaní je i soudní rozsudek. O jeho "virózách" raději spekulovat nebudu, krevní testy na přítomnost alkoholu mu nikdo nedělal, bohužel. Opravdu si myslíte, pane Schneidře, že Zeman má nějakou autoritu posuzovat mravní stav někoho jiného? A Vy sám se cítíte na házení kamenů?? Vaše představy ohledně poslední pojistky v podobě prezidenta před jmenováním někoho nehodného, ať už do jakékoli funkce, jsou politováníhodnou iluzí. Principielně! Protože nikdo nejsme neomylný a protože hlavně otázky mravnosti jsou čím dál nejasnější. Já vůbec nesouhlasím s Vaším pohledem na popisovaný případ. Znamená to snad, že moje morálka je horší než Vaše???
0/0
21.5.2013 14:54
Foto

Jarda T

Morální autorita?
Zkuste se nad tím zamyslet. Představte si situaci, kdy se  recidivista vyjádří k faktu, že jeho kolega z vězení je jmenován do veřejné funkce.  Své rozhořčení vyjádří slovy: "Jak může dělat starostu chlap, který pětkrát seděl za loupežné přepadení?" Jak budete reagovat? Budete stále tvrdit, že recidivista nemá právo soudit něčí morálku?
0/0
21.5.2013 15:47
Foto

L26a96d41i61s34l50a76v 87N13o36v71á25k 2757123464393

Zeman takovým recidivistou je. Soudně uznaným lhářem (min. 2x)
a nesčíslněkrát lhářem přistiženým. Může být recidivista lhář vhodným kandidátem na funkci prezidenta ČR? A má vůbec právo (když už nemá dostatek soudnosti a sebekritiky) kádrovat jiné občany, kteří žádnými recidivisty ani lháři nejsou? Zákon ani Ústava ČR mu nic takového neukládá. Proto to ani dělat nesmí. ;-)
0/0
21.5.2013 22:20
Foto

J10a18n 83S71c50h24n97e81i46d60e91r 3904418456486

Máte vůbec vy právo se rozčilovat?
Kdo jste, že takto příkře soudíte? Atd. Stačí, podívejte se do zrcadla a zkuste si na sobě všechny ty výroky, jichž jste se dopustil.Vážený, každý má nejen autoritu, ale i povinnost odlišovat, rozlišovat, zaujímat stanoviska. To ho odlišuje od tupého stáda, které si nechá na sobě špalky štípat. Od státa anonymního a zbabělého. Zaujmout snanovisko znamená jít s kůži na trh, vystavit se kritice. Takové jedince těžko zotročit. Ty ustrašené snadno.Neztrapňujte se prosím prostomyslnými eristickými pokusy: vyjádřit své mínění je opravdu něco odlišného od kamenování. Odmítat jedno ve jménu druhého je demagogie.Ano, prezident Zeman má plné právo soudit cosi o morálce. Má to ovšem "zpětný ráz", totiž vystavuje se sám o to více témuž. Jak vidno, vy ho nijak nešetříte, aniž byste se předtím nějak "legitimoval", že na to máte gebír. Jste na tom stejně, jak ten Zeman.A jestli vás napadá, že by vaše morálka mohla být horší, než moje, s odvoláním na váš odlišný názor na věc, je to váš náhled a váš problém. Nesnažte se to někomu podsouvat. Je to od samého počátku až do konce jen váš mindrák. Nikdo vám k tomu záminku nedal, to jste se zděsil sám.
0/0
21.5.2013 16:00
Foto

Philanthrop

Děkuji za odezvu,
zvláště za druhý odstavec.Uvedené mé jméno není fiktivní, takže jsem rád, že jste mě nečastoval "nickami".Zrcadlo jsem zkusil, vydrželo ono i já. (Biblické kamenování jsem dokonce jednou "nacvičoval". ) Ten obrat jsem použil, aby bylo jasné, že Starý zákon má poměrně ostrý pohled na problém homosexuality, ale hlavně mi šlo o vyjádření Ježíše před (ne)kamenováním Máří. Nechtěl jsem se Vás tolik dotknout, ale chtěl jsem naznačit větší shovívavost k chování, které Vám leží v žaludku.A dovolil bych se optat, zda opravdu všichni máme stejnou autoritu a plné právo soudit cosi o morálce??Bohudíky středověk považujeme za dávnou dobu, i když homosexualita byla kriminalizována ještě před pár desetiletími. Nechci vůbec podsouvat hlavní důvody Zemanova odmítání Putny, ale nějaká vyjádření už učinil, Vy také. Dle mého jsou homofobní.Nebojím se o svou morálku ve srovnání s kýmkoli.Vše dobré.
0/0
21.5.2013 17:08
Foto

J18a24n 62S81c26h17n21e32i92d39e33r 3984928676826

Stejná autorita
Myslím si, že každý člověk má být autoritou a každý má soudit - s vědomím ovšem, že bude i on souzen (rozlišovat dobro od zla je v základu bible, a je tam i prováděcí předpis, totiž nekonat tak, jak bychom sami neradi strpěli; ono "nesuďte abyste nebyli souzeni" je z kontextu spíše o lehkovážných soudech až pomluvách).Morálkou bychom se podle mého mínění měli zaobírat mnohem více, a hlavně nejen teoreticky a nejen o druhých.Nevím, co je homofobního na odmítavém postoji vůči (jakékoliv!) manifestaci sexuálních preferencí. Nemám žádnou fobii, ale odpor ke zvulgarizované sexualitě, která je exhibicionismem spíše než poesií; snad mi porozumíte.
0/0
21.5.2013 20:23
Foto

Korela

Pan Zeman (předpokládám, že
Pan Zeman (předpokládám, že ani vy) jste nebyl ani minutu v kůži homosexuála, jejichž vůlí nezměnitelná preference byla vysmívána a tvrdě napadána dokonce i z hradních míst. (A v neposlední řadě - dnešní prezident zřejmě netuší, že Putnův plakát byl reakcí na homofobii a antisemitismus tehdy Klausem protežovaného člověka na ministerstvu školství). Jak vy můžete znát motivace všech účastníků Prague Pride, že mluvíte en bloc o zvulgarizované sexualitě a exhibicionismu? Obávám se, že vulgární je tady bohužel vaše generalizace (čímž naplňujete vámi popsanou kolonku "lehkovážných soudů až pomluv").
0/0
22.5.2013 5:28
Foto

Tvape

+1
Toto je velmi trefné! Pan Schneider je zapšklý intelektuál, který si prostě jen vylévá zlost.
0/0
22.5.2013 7:21
Foto

Miriam

souhlas
souhlas
0/0
22.5.2013 8:53