Čtvrtek 23. března 2023, svátek má Ivona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Putnův homocentrismus aneb Obtěžující manifestace skrytého

Bude-li, nebo nebude literární vědec Martin C. Putna profesorem – je to skutečně to, oč tu běží?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Tvape

Věcně napsaný?
Tento článek bohužel není napsaný věcně. Je to komentář pana Schneidera, který se chce tvářit věcně.
0/0
21.5.2013 9:41
Foto

L48a16d57i65s52l42a60v 50N62o58v70á32k 2327213514623

Pletete si časové pořadí událostí. Kauzu spustil Miloš Zeman,
a byl to sám Zeman, kdo svými výroky "způsobil mediální smršť". Nechápu, jak vám může tak zásadní a snadno prokazatelná skutečnost uniknout. :-)O povinnosti prezidenta jmenovat řádně vybrané kandidáty ani nemluvě. Prezident nevybírá. Jmenuje. To znamená JMENOVAT MUSÍ.
0/0
21.5.2013 10:00
Foto

Jarda T

Pletu si pořadí?
Pořadí si skutečně nepletu. Prvotní informace přišla ze strany pana rektora. Který neměl právo něco takového zveřejnit.  M. Zeman učinil jediné. Oznámil, že nebude své důvody zveřejňovat. Protože ty důvody skutečně nejsou veřejné, dokud se je nerozhodne zveřejnit ten, jehož se týkají.A proč by prezident MUSEL jmenovat kandidáty. Tuším, že kandidát je vlastně uchazeč. To, že se někdo uchází o nějaký titul, ještě neznamená, že někdo jiný je povinen mu ten titul udělit.  Zkuste kandidovat. A přemýšlejte. A jak jsem již psal, není na straně university jmenovat profesory. Univerzita má pouze právo nabídnout kandidáty, ze kterých někdo jiný vybere. Řekl bych zřizovatel. Zkuste si zjistit, jaký byl kdykoli v historii postup jmenování profesorů. Jaké důvody vedly k tomu, aby bylo toto právo ze zřizovatele - zemských stavů - převedeno na úřad císaře v případě university v Olomouci.  Zjistíte, jak tomu bylo i jak tomu je.To, že v poslední době byl jmenován každý, kdo byl navržen neznamená, že by se věc nějak změnila. Znamená to, že zřizovatel v určitém období buď rezignoval na svá práva, nebo zatím nebyly k žádnému z kandidátů výhrady.A mimochodem. Zákon skutečně nenutí prezidenta ke jmenování. Tedy v případě, že příslušné paragrafy nejsou shrnuty jako povinnosti prezidenta. Tyto zákony vymezují okruh činností, kterým se prezident musí věnovat. Tedy, jestliže se prezident musí věnovat jmenování profesorů, věnuje se mu.  Jakou formou? Úvahou, hodnocením kandidátů... V okamžiku, kdy jmenování STVRDÍ svým podpisem, ručí vahou své osobnosti i veškerou autoritou svého úřadu za to, že podepsal s čistým svědomím. Vy mi tady doslova píšete, že nejjednodušší by bylo, kdyby prezident podepsal stoh jmenovacích listin rektorům, ministrům atd., a o nic dalšího se nestaral. Podepsal byste se mi? Do památníčku? Na bianco dlužní úpis? Na prázdný papír? Proč to chcete po jiných?A mimochodem: "Profesora pro určitý obor jmenuje prezident republiky na návrh vědecké rady vysoké školy podaný prostřednictvím ministra."Všiměte si, že jmenuje na NÁVRH, nikoli na PŘÍKAZ. Je možné, že své mateřštině zcela nerozumím. Dobře: „Povědztě mi, čo si představujetě pod takým slovom návrh?"  
0/0
21.5.2013 11:16
Foto

Korela

Problém je, jak Zeman
Problém je, jak Zeman zdůvodnil, proč Putnu nejmenuje. On řekl, že zveřejnění důvodů by Putnu ponížilo - a pak mlčel. Což je mimořádně podlý čin. Pokud by totiž Zemanovi skutečně záleželo na tom, aby druhý člověk nebyl ponížen, tak bude držet ústa, a nikoli živit spekulace, co že to ten Putna udělal. Prznil děti? Prováděl na fakultě orgie?  
0/0
21.5.2013 13:00
Foto

Jarda T

Problémem není, jak Zeman
M. Zeman zatím žádné důvody nezveřejnil. Dokonce ani nespáchal žádnou podlost, která je mu přisuzována. Nikdy neřekl, že by pana Putnu v případě zveřejnění jeho důvody ponížily.  Řekl pouze, že nebude pana Putnu ponižovat tím, že důvody zveřejní. To je ovšem něco zcela jiného. M. Zeman reagoval na návrh, který k němu došel oficiální cestou. Stejnou cestou se k tomuto návrhu vyjádřil. Nevím jak Vy, ale já bych se na místě pana Putny cítil velmi ponížen, kdybych se zdůvodnění dozvídal prostřednictvím médií. M. Zeman prohlásil jediné: Nebude se k tomu vyjadřovat, protože nechce ponížit pana Putnu zásahem do jeho soukromí. Nic více, nic méně.Celá událost se měla vyvíjet podle následujícího scénáře.  Prezident, navrhovatel a pan Putna si měli vyměnit své názora a svá stanoviska. Mohli - a samozřejmě též nemuseli - dospět k nějakému řešení. Poté by bylo na panu Putnovi, zda se rozhodne zveřejnit, k čemu došlo a další zaintetresované strany by se k tomu stejnou cestou vyjádřily.  Tak se to dělá mezi slušnými lidmi.Znovu se tedy ptám: Je rektor Karlovy University slušným člověkem? Čeho chtěl dosáhnout tím, že bez znalosti jediné relevantní informace rozvířil mediální smršť?
0/0
21.5.2013 15:39
Foto

Korela

Zeman řekl, že má důvody,
Zeman řekl, že má důvody, které nezveřejní, protože by Putnu ponížily.  Prezident přece mohl říct to, co sdělila médiím jeho mluvčí - tedy že ještě neexistuje oficiální stanovisko a že odmítá jekékoliv spekulace o tom, koho jmenuje nebo ne. Klidně mohl dodat, že má nejasnosti, které si s dovolením dořeší do doby, než nastane datum jmenování. Vypuštění džina o ponižujících důvodech je v lepším případě buranská neomalenost, v horším případě zlý úmysl poškodit druhou osobu. 
0/0
21.5.2013 17:08
Foto

L39a93d22i75s91l68a68v 76N81o29v69á96k 2437113944253

Role prezidenta je při jmenování univerzitních profesorů
pouze formální, společenská. K platnému jmenování stačí, když Hrad věc vyřídí doručením dokumentu s podpisem prezidenta poštou do vlastních rukou příjemce. A navíc jako úředník státu nesmí prezident v úřadě dělat nic, co mu Ústava ČR nebo zákon přímo neukládá. Na rozdíl od běžného občana, který může dělat všechno, co mu zákon přímo nezakazuje.A podívejte se na záznam:Prof. Vladimíra Dvořáková, předsedkyně Akreditační komise ČR, politoložkaInterview ČT24 20. 5. 2013 18:35 (24 min)
0/0
21.5.2013 14:06
Foto

Jarda T

Role prezidenta?
Jestli mu ústava a navazující zákony přikazují, že má jednat v případě jmenování profesorů, tak jedná. Kupodivu, žádný zákon mu nepřikazuje, jak přesně jednat má.  Návrh není příkaz, ať si o tom  paní profesorka Dvořáková myslí co chce.Možná si stačí uvědomit, že prezident jmenuje i předsedu vlády a ministry. Kupodivu, vybírá z kandidátů. Uvědomte si,  kolik nejmenovaných premiérů a ministrů v této zemi je. Pojďme tedy kandidovat. Já navrhnu Vás, Vy mne. Podle platných zákonů se mohu o pozici premiéra ucházet, předpokládám, že i Vy splňujete příslušná kritéria. Jsem zvědav, jak bude na naše nejmenování reagovat veřejnost. Když je prezident povinen jmenovat...
0/0
21.5.2013 15:15
Foto

L93a60d93i38s89l94a57v 37N85o66v42á13k 2897123104253

Váš "výklad" povinností prezidenta je zcela nesmyslný
Zeman nemá co kádrovat vybrané kandidáty. Výběr není jeho právem ani povinností. Jeho povinností ze zákona a Ústavy je jmenovat. Jmenování není proces výběru. Je to jenom slavnostní rituál, kterého se prezident účastní ze zákona tím, že na návrh těch, kteří jsou odborně kompetentní, navržené jmenuje. Nic víc.Se jmenováním, resp. "výběrem" ministrů jste už úplně mimo. Prezident ministry nevybírá. Ty si vybírá premiér. Je to jeho odpovědnost. Prezident žádnou nemá. :-)
0/0
21.5.2013 22:05
Foto

K12a59r50e82l 59V70y71š33a38t95a

Předem Vám musím poděkovat
za střízlivé shrnutí, zdá se úmyslně vyvolaného, problému. Jedinou částí, s kterou nesouhlasím, je Vaše přesvědčení, že pan Schneider diskutovaný článek neměl napsat. Už jenom vášnivá diskuze ukázala nutnost vyvážit místy nechutné útoky, nepodložené spekulace a nenávistné výlevy jiným pohledem.  A to je sympatické, diskuze ukazuje, jak výrazně upadá morální kredit části občanů, reprezentující přirozenou elitu.  
0/0
21.5.2013 12:01
Foto

Jarda T

Děkuji za pochvalu, velmi si jí vážím.
Jen pro upřesnění. Napsal jsem, že tento článek, a mnoho dalších, neměl vzniknout. Bohužel jsem zapoměl upřesnt, proč si to myslím. Napravím to:  Neměl vzniknout, protože sama tato "kauza" neměla spatřit světlo světa.Ale máte pravdu v tom, že je velmi poučné sledovat, jak se k tomu vyjadřují ti, kteří sami sebe řadí k intelektuální elitě.
0/0
21.5.2013 16:14
Foto

Doporučuji všem zajímavé čtení
http://aplikace.msmt.cz/vysokeskoly/Legislativa/Novela_zakona_552_2005.htm:-)
0/0
21.5.2013 9:02
Foto

Nechutný je již mezititulek
J.Schneidera o Putnovi a posteli, který J.S v diskusi přitvrdil "otravují mne lidé, co významně manifestují, co dělají se svým pindíkem"..Pane  Schneidere našel jste v písemném či ústním projevu doc.Putny něco o jeho "pindíkovi" ? Nevím, zda tušíte, kolik hetero a homo párů funguje nejen bez té "postele", na základě citu a považte i na základě čisté Agapé, a protože o ní nežvaní, jsou podle svých tělesných znaků svým okolím zařazováni do hetero resp.homo populace. Kvalifikoval jste se opět do kategorie občas se zalesknuvšího, ale ve své podstatě polovzdělaného burana 4.kategorie.---------------------------------Když tak často hodnotíte církevní i akademický svět, co kdybyste si zkusil něco i vyštudovat. Měl jste na to od "plyšáku" již 24 let. Koukám, máte  "kurs", v rámci jakéhosi celoživotního vzdělávání které by si hromada lidí do CV ani neuvedla. Mám mezi známými i v příbuzenstvu dost lidí, kteří za komunismu také chodili "jen" po bytech, ale jakmile to ruplo, již jako dospělí, si vejšku samozřejmě udělali, byť pak šli i platově dolů.  Shodou okolností někteří z nich jsou blízcí příbuzní prof.Patočky. Přesto či právě proto jsem nezažil, že kterýkoliv z nich by se prof.Patočkou oháněl s tou nadutostí jako Vy, či dokonce blábolil o nějaké "jiné lize".-----------------------------------  Přirovnání Zemana jako užitečného testu, tlakovou nádobu,  ústavních  kompetencí je nemístné. Tlak nádoba je obvykle plněna inertem. V Zemanově případě to připomíná obsah vytékající (přetékající) z netěsné žumpy. Viz prvý "test"- tlak na jmenování velvyslankyní osoby narozené v zemi ve které by  měla reprezentovat cizí stát, osoby vydíratelné (fašistická,dokonce arizátorská, pak obratem komunistická minulost otce, nejasný původ majetku) která morálně naposled selhala při poslední prezident. kampani připomínkami o fašist. otci  Schwarzenbergovy choti. O to ubožejšími, že zatímco  K.Sch. se s tím dávno veřejně a důstojně srovnal, Zemanova adeptka na velvyslankyni o svých fašist.kořenech lže a mlží.  Viz druhý "test" - nakolik je vizuálně akceptovatelná prezidentská "viróza" (Prezident není odpovědný, ale reprezentuje) , která podobně jako Klausova chilská čorka, přerostla hranice státečku a pobavila 200-500 milionů lidí i v zemích, kde o nějakém Česku ani pořádně moc neví. Viz třetí "test", s M.C.P.,  kdy akademická reprezentace je povina návrhy na profesuru zpřístupnit (minimálně podle 106ky) každému občanu republiky, zatímco prezident všeho lidu  podle Vás zdůvodňovat nemusí.  Nechcete to v České pozici položit a jít dělat Zemanovi Jakla?      
0/0
21.5.2013 8:58
Foto

J55a98n 59S54c47h63n20e38i92d30e56r 3154378526366

Agapé,
ano, pověděl jste to správně, byť poměrně žlučovitým způsobem. Jenže na těch "parádách" není manifestována agapé, ale eros. To jste možná nepostřehl, anebo spíš nepřipustil, protože to podporuje mé stanovisko. Ona agapé se totiž ani takto manifestovat nedá.
0/0
21.5.2013 9:58
Foto

Miriam

Pro mne jsou tyto pochody
Pro mne jsou tyto pochody manifestací asi takového postoje: jsme tady, není nás málo, nestydíme se za svou identitu (jak by si to mnozí přáli), nechceme ji tajit a nebereme ji jako postižení. Jsme pozitivní, otevření, normální. Je velmi terapeutické se pochodu zúčastnit a panuje na nich laskavá a tolerantní atmosféra, plná soudržnosti a neokázalého mezilidského zájmu, jakou často na ulici nezažijete.
0/0
22.5.2013 9:04
Foto

diskutujete mimoběžně.
Vy se u příležitosti komentované příhody s MCP  a hradním hulvátem vyjadřujete o homosexuálech v obligátní zjednodušené vulgarizující dikci  kde se zdůrazňuje ta "zadnice", já si dovolil připomenout, že vztah (i hetero) může být založen nejen na ní.To pro Vás v souvislosti s Gay P.neplatí, neb to přece byla sexuální manifestace,  Putna "obnažuje pindíka"  a to  Vás obtěžuje. Já GayP nemusím jako hromadu jiných věcí, do města jsem nešel, tudíž mne nic  neobtěžovalo. Vás ano , sdělujete to národu. Připomínáte mi souseda který si na rodinu odnaproti (chodili doma občas nazí)  bral dalekohled a pak  si na ně stěžoval na SRPŠ  a uličním výboru.Paní Miriam (níže) GayPar. asi zažila osobně a hodnotí ji  jako oslavu volnosti.  Nejspíš i ona obnažovala  svého pindíka ještě k tomu je možná učitelka, nedej Bože i profesorka. Hrozné, hrozné!  Pane Schneidere, co s tím? Argumentace mimoběžná.a) Zeman se rok předtím účastnil GayP, vyjádřil se bodře  uznale. b) M.C.Putna na adresu (nyní hradního) hulváta napsal pár trefných článků které M.Zemanovi nemohly být jedno.   c) M.Zemen jak známo je mstivý, ejhle, jen a pouze Putna mu jako  profesor vadil.  d) Kdo chlastá a má léta, se o některé věci již moc nestará.  "Veřejně obnažené pindíky" exhibicionistů kteří si považte, každý rok, klidně projdou centrem města, jsou spíš problémem autora článku než rusofilního Ovaru. 
0/0
25.5.2013 3:41
Foto

L78a72d11i66s68l60a79v 68N28o23v82á40k 2337903654633

Re: "Na jmenování profesorem není žádný zákonný nárok..."
To sice není, ale pokud je v zákoně psáno, že "prezident ČR jmenuje", tak jmenovat MUSÍ. Že starý bolševik Zeman má problém s člověkem, kterým byl kritizován či zesměšňován při nějaké happeningové akci, je jeho soukromá věc. Zeman sám žádnou "morální autoritou" není, k prezidentskému křeslu se prolhal už jako soudem nejméně dvakrát usvědčený lhář. Jako samozvaný "ochránce morálních hodnot" je Zeman spíše karikaturou, než dobrým příkladem.   
0/0
21.5.2013 8:51
Foto

Tvape

Pravda a trest?
Jakou pravdu nám tu pan Schneider odhalil? Že je pan Putna homosexuál? A jaký trest pana Schneidera stihl? Žádný mě nenapadá.
0/0
21.5.2013 8:41
Foto

Chram

Třeba pravdu, že
člověk, který chce být univerzitním profesorem v humanitním oboru, nezná ani základní teologické principy západní křesťasnké civilizace, jejíž literaturu údajně "srovnává".A ten trest, no to je číst vaše poznámky......s úctou Jan Chramosta
0/0
21.5.2013 9:09
Foto

Chram

Díky pane Schneidere
Díky pane Schneidere,odvaha říci pravdu  je v dnešní době opět trestána. Jsme s vámi.Zdraví Honza Chramosta a přátelé z Brusky. 
0/0
21.5.2013 8:35
Foto

Tvape

Schneiderův puritanismus
Pane Schneidere, Váš článek je velmi zaujatý. Celkem nešikovně v něm maskujete svůj silně negativní postoj vůči homosexuálům rádoby objektivními argumenty obhajujícími prezidenstké pravomoci a nemastnou neslanou omáčkou ohledně dekadence v akademickém světě.  Prostě takové hospodské kecy.
0/0
21.5.2013 8:11
Foto

Upíráte mu právo na negativní postoj vůči homosexuálům?
Chcete mu nařídit, aby je miloval? Třeba mu příroda dala přirozený odpor vůči gayům. Nemůže za to stejně tak, jako gayové (to mi připadá jako Siuxové :-) ) nemohou za to, že jsou gayouvé nebo heterové, že jsou heterové.Pamatuji si, když jsem ještě jezdíval často metrem, stávalo se někdy, že se v někde ve vagónu cicmali dva hošani a láskyplně se obírali. V tom vagónu metra byla z většiny heteráčů cítit, jak jim to je nepříjemné. Ale nikdo ty hošánky nezabíjel. Akorát oni nerespektovali, že většina lidí je schopna homosexuály tolerovat, ale to, co provozují, je jim nepříjemné. A to nám heteráčům dala příroda. Prostě to tak je.
0/0
21.5.2013 8:24
Foto

Tvape

Ne
Ne, neupírám nikomu jeho názor a nechci nařídit panu Schneiderovi, aby miloval homosexuály. Nelíbí se mi láskyplné obírání homosexuálně orientovaných párů v metru, ale stejně tak se mi nelíbí, když to dělají heterosexuálové. Jenom prostě a jednoduše nechápu, proč by sexuální orientace měla rozhodovat o tom, jestli obdržím nějaký akademický titul.
0/0
21.5.2013 9:56
Foto

Na ty heterosexuály v metru jsem Vám nechal prostor
A právě o tom nikde oficiálně nepadlo slovo, o té sexuální orientaci jako důvodu udělení nebo neudělení. bylo tam něco o tom, jak se má člověk, který má být vzorem pro nastupující generaci, chovat. Co má propagovat v zájmu přijatelného soužití. Zeman je buran a je směšné, když takový otrapa uděluje akademické tituly. Ale většina dala ve volbách amorálnímu poučujícímu ochlastovi před amorálním spícím blekotou. A těch stupidních kandidátů tam bylo cca 99%, to si snad nemusíme nalhávat, že tam byl jeden rozumný člověk. Nebyl. Ale jsme blbci, nechali jsme ssebou vláčet, tak si to teď budeme vyžírat. A je to jedině dobře.Zeman využívá všech možností, aby udělal brajgl. Nepochybuji o tom, že zatím, co se novináři věnují Putnovi, někde v zákulisí se odehrávají děje, od kterýcch má být odpoutána pozornost.Jestli Putna dostane nebo nedostane profesúru, může být mimo něj (jeho plat) a několika lidí z jeho okolí ostatním Putna.Zemanův tým teď zabíjí několik much jednou ranou: ukazují Zemana jako státníka s názorem (to je po tom ožrání se u Rusů důležité - je to základní informační strategie - rychle přetlouct negativní dojem jiným dojmem) a kují pikle. Rozruch se hodí i Kalouskovi, jelikož ten kuje pikle stále: vyskakuje si jako obvykle v rámci fyzických sil Černohorec, také přicmrnda Gazdík.Takže o Putnu ani homo nebo heterosexualitu vůbec nejde. Případ je dobrý, jelikož se poukazují různí hráči a jejich schopnosti. Takže je to zábava.
0/0
21.5.2013 10:24
Foto

Tvape

Souhlas
V tomto s Vámi zcela souhlasím. Vadí mi, když alkoholik a lhář, a když už ne sám zloděj, tak napomahač zlodějů, určuje co je a není správné a jak se má a nemá chovat budoucí profesor na veřejnosti. Zeman nadhodí davu vějičku a pan Schneider na ni okamžitě sedne a začne ji rozvíjet, protože on ví zcela přesně, co je a není správné.
0/0
21.5.2013 10:40
Foto

vidim to takto
http://petrjansky.blog.idnes.cz/c/341852/Odstrante-Putnu-z-verejneho-zivota.html
0/0
21.5.2013 7:54
Foto

Tvape

První strýc
... no přesně s Vámi by pan Schneider mohl diskutovat někde pod kaštany u piva, poplácali byste se po zádech a pak třeba založili nějakou stranu ("když už jsme tady...")
0/0
21.5.2013 8:17
Foto

Janh

Pane Jánský, obávám se, že
Pane Jánský, obávám se, že jste se svým blogem odhalil jako naprostý pitomec, ultrahomofob.P.S. pouštíte si někdy tajně homoporno?
0/0
21.5.2013 13:33
Foto

L40a49d19i73s75l38a48v 81N43o96v71á71k 2747793774803

Co říká Vladimíra Dvořáková, předsedkyně Akreditační komise ČR
Prof. Vladimíra Dvořáková, předsedkyně Akreditační komise ČR, politoložkaInterview ČT24 - 20. 5. 2013 - 18:35
0/0
21.5.2013 7:41
Foto

Nic proti Vám, Eliško,
ale Vám se mne těžko povede zvednout ze židle. Zatím z Vašich příspěvků nečouhá nic, co by mne mohlo lehce polechtat. :-)Velmi dobrá trefa byl odkaz pana Schneidera sem "Jim Carrey - Overly Confident Gay Man". Já se spíše bavím. Mám rád hodně bavičů jako F. Mercury, G. Michael, H. Grant v hudbě a filmech a uznávám jejich umělecké schopnosti. Jsou ale jejich "lidské kvality" spojeny s homosexualitou? Vážně?
0/0
21.5.2013 7:38