Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Bydlet v hotelu Armani či Dior? Připravte si dvě stě tisíc za noc

Design

  6:00
Nosíte jejich kabelky, oblékáte jejich šaty - a nyní se také můžete ubytovat v jejich hotelech. Módní návrháři začali naplno využívat potenciál svých slavných jmen a ve velkém vstupují do hotelového byznysu. Mají úspěch - nabízejí totiž hostům nejen luxus, ale i pocit, že jsou součástí jejich velké módní rodiny.

Hotelové apartmá ve stylu Christina Diora v New Yorku. foto: stregisnewyork.com

Vprvním březnovém týdnu překvapil Karl Lagerfeld nejen uvedením vlastní řady parfémů, ale i originálním konceptem přehlídky značky Chanel, pro kterou tvoří už jedenatřicet let.

Modely na sezonu podzim/zima 2014/15 zasadil do prostředí fiktivního supermarketu, který ze dne na den vyrostl v prostorách pařížského Grand Palais. Nechybělo v něm nic - pokladny, vozíky, nákupní košíky a kompletní supermarketový sortiment, jehož design byl vytvořen speciálně pro Chanel. Výjimkou nebyla balená voda Chanel N°0 nebo toasty s vypečeným logem dvou spojených céček.

ČTĚTE TAKÉ:

Poté Lagerfeld oznámil, že se společností Sociedade de Jogos de Macau chystá svůj první hotel. „Gabrielle Chanel vždy říkala: ,Vytvářím pouze šaty, které bych sama nosila.‘ A já navrhuji pouze takové pokoje, ve kterých bych rád spal,“ řekl návrhář, jehož dvacetipatrový hotel o 270 pokojích v centru čínského města Macau by měl přivítat první hosty v roce 2017.

Palazzo Versace

Palazzo Versace

Jedním z prvních návrhářů, který začal kromě oblečení prodávat i luxusní bytové doplňky, byl Gianni Versace. Pod značkou Versace Home v roce 1992 představil kolekci bytového textilu, kterou rozšířil o porcelán a jídelní servisy ve spolupráci s firmou Rosenthal.

Počátkem 90. let začal Versace rekonstruovat svůj nově získaný palác Casa Casuarina v Miami (v roce 1996 pak od Floridské asociace pro zachování historických památek získal cenu za nejlepší renovaci roku). Jelikož žádná značka nedokázala vyhovět jeho náročnému vkusu, rozhodl se navrhnout vlastní nábytek, jehož poznávacím znamením se staly barokní a neoklasicistní motivy a hlava medúzy - symbol značky.

Palazzo Versace

Vedle soukromých pokojů Versaceho vily se tyto nábytkové kolekce dostaly i do volného prodeje. Návrhář si však přepychu svého paláce dlouho neužíval, v roce 1995 byl na schodech u jeho vstupní brány zastřelen. Otěže společnosti tehdy převzali jeho sourozenci, Santo a Donatella. Ti, inspirováni bratrovou zálibou v interiérech, rozšířili ve spolupráci s firmou Sunland Group sféru podnikání i do oblasti luxusního hotelnictví. Hotel Palazzo Versace na australském Zlatém pobřeží přivítal první hosty v září roku 2000.

Armani nejvýše na světě

Pokud patříte k lidem, které medúzy a zlaté lemování do extáze nepřivádí, v Palazzo Versace se vám líbit nebude. V pokojích a apartmánech si budete připadat, jako byste se zabydleli v jednom z butiků této značky - kávu budete pít z jejich porcelánu, mýt se budete jejich kosmetikou a spát budete na bohatě zdobeném bavlněném povlečení, které by mohlo hrát vedlejší roli ve filmu Kleopatra. Při cenách začínajících na 7000 korunách za noc jde o trochu riskantní byznys, ale jak se zdá, hotel nemá o hosty nouzi. V současnosti totiž probíhají dokončovací práce již na druhém hotelu Palazzo Versace - v Dubaji.

Opakem Versaceho opulentnosti je síť hotelů návrháře Giorgia Armaniho. První Armani Hotel byl otevřen v roce 2010 v Dubajské Burdž Chalífě - nejvyšší budově světa. Součástí hotelu je 160 pokojů zařízených ve striktně minimalistickém duchu. V roce 2011 otevřel svůj druhý hotel v centru Milána. Cena za pokoj začíná na 14 000 korun, přesto je hotel během konání milánských týdnů módy a designu vždy plně obsazen.

Armani Hotel v Dubaji

Bulgari v indonéské divočině

Většina hostů návrhářských hotelů pochází z řad zákazníků a obdivovatelů jejich módních značek. Není pochyb, že se majitelka milionového náhrdelníku od Bulgari v Miláně ubytuje spíše ve stejnojmenném hotelu.

I přes lákadla typu bonbonového baru, který je v milánském Bulgari hotelu (otevřen byl v roce 2005) hostům k dispozici nonstop, jde především o trávení času se svou módní rodinou - lidmi, kteří mají stejně náročný vkus a na odpoledním koktejlu nenechají výše zmíněný šperk bez povšimnutí.

V případě sítě hotelů Bulgari přitom nejde jen o ubytování hostů na jejich pracovních cestách do Milána a Londýna. Svým fanouškům slavné šperkařství nabízí i destinaci pro exotickou dovolenou. V kulisách indonéské fauny a flory nároční cestovatelé najdou perfektní služby, upravené exteriéry i luxusně vybavené interiéry bungalovů, které disponují elektronikou od Bang & Olufsen. Do kontaktu s divokou Indonésií, kde se drahé kameny spíše těží, než nosí, tak hosté Bulgari resortu přijdou maximálně cestou z mezinárodního letiště Denpasar.

Jiné módní hotely sází pro změnu na bohatou historii své značky.
Přesně s tím počítá síť hotelů a apartmánů Lungarno Collection, patřící Leonardu Ferragamovi, jednomu z potomků slavného florentského ševce Salvatora Ferragama. Celkem šest hotelů a osm apartmánů (první hotel byl otevřen už v roce 1999) se nachází v centru Florencie (další pak v Římě a Toskánsku), jehož ulicemi ve 30. letech každý den kráčel do své dílny slavný Salvatore.

Součástí hotelového zážitku může být i návštěva muzea Salvatora Ferragama, které se nachází v docházkové vzdálenosti od hotelů a kam mají hoteloví hosté vstup zdarma, nebo nákup v butiku Salvatore Ferragamo se slevou 10 %. Balerínky jako dárek na uvítanou ani nábytek z rodinného sídla Ferragamo ale nečekejte - když si odmyslíte atmosféru a jméno majitele, jde o klasický luxusní hotel, kterých jsou po celém světě stovky.

Mít tak jejich pokoj

I slavné jméno však mnoha lidem stačí ke štěstí. Ještě před rekonstrukcí pařížského hotelu Ritz patřilo apartmá, které svého času obývala Gabrielle Chanel, k nejdražším v nabídce - stálo přes 250 000 korun za noc.

Touha zákazníků luxusních značek cítit se alespoň na chvíli jako jejich módní ikona je tak silná, že mnoho hotelových řetězců zkouší novou taktiku. Využívají k tomu slavné návrháře, které nechají přetvořit interiér několika pokojů či apartmánů ve svém hotelu. Cena za noc se tak oproti klasickým sazbám razantně zvýší.

V New Yorku se tak můžete ubytovat v hotelu The St. Regis, který nabízí dva apartmány ve stylu Diorova pařížského ateliéru. Nechybí zde Diorovy zarámované skici nebo knihy o historii této francouzské značky. V nabídce The St. Regis je i apartmán, který navrhl ředitel designu značky Tiffany & Co. John Loring. Kromě výhledu na Central Park a šampaňského na uvítanou hostům nabízí i stěny vymalované typickou Tiffanyho modrou barvou - to vše za cenu 199 000 korun za noc.

Luxusní apartmán ve stylu šperkařství Tiffany v hotelu St. Regis v New Yorku.

O sto tisíc korun méně zaplatíte v římské pobočce hotelu The St. Regis za apartmán Bottega Veneta, jehož interiér navrhl kreativní ředitel Tomas Maier. Vybavil ho nábytkem se štítkem Bottega Veneta a celý interiér provoněl vůněmi této italské módní legendy.
Grand Piano Suite londýnského hotelu Claridge’s zařídila americká návrhářka Diane von Furstenberg, o sedmnáct z pětasedmdesáti pokojů pařížského hotelu La Maison Champs-Élysées se postarala značka Maison Martin Margiela.

Pokud však chcete být v živém kontaktu s návrhářem, vyzkoušejte jeden ze tří apartmánů návrháře Azzedina Alay, které se nacházejí v centru Paříže, hned naproti návrhářově ateliéru. Nejenže sám navrhl interiéry, ale vybavil je i designovým nábytkem z vlastních sbírek, které dříve zdobily jeho vlastní byt. Ceny začínají na 11 000 korunách za noc.

Autor: