náhledy
Byly to krajkové sochy, které dostaly československé umělkyně na světovou špičku textilního umění. Byla mezi nimi například Ludmila Kaprasová
Autor: Archiv UPM
Byly to krajkové sochy, které dostaly československé umělkyně na světovou špičku textilního umění. Byla mezi nimi například Jana Slámová
Autor: Archiv UPM
Byly to krajkové sochy, které dostaly československé umělkyně na světovou špičku textilního umění. Byla mezi nimi například Vlasta Šolcová
Autor: Archiv UPM
Krajkové přesahy do volného umění, ale i významná oděvní díla připomíná výstava The Power of Lace v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze. K vidění je například krajkový model šatů od Zuzany Kubíčkové, ale i krajkový večerní komplet Jiřího Adámka z roku 1969.
Autor: Archiv UPM
Krajkové přesahy do volného umění, ale i významná oděvní díla připomíná výstava The Power of Lace v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze. K vidění je například krajkový model šatů od Zuzany Kubíčkové, ale i krajkový večerní komplet Jiřího Adámka z roku 1969.
Autor: Archiv UPM
Krajka byla v minulosti svébytnou technikou volného umění. Tehdejší československé umělkyně v ní hrály prim. Jednou z nich byla i Luba Krejčí, která proslula tzv. níťáky. Ty získaly ocenění na prestižních výstavách, například na Expu 58 v Bruselu nebo na Trienále designu a architektury v Miláně v roce 1960.
Autor: Archiv UPM
Krajkové přesahy do volného umění, ale i významná oděvní díla připomíná výstava The Power of Lace v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze. K vidění je například krajkový model šatů od Zuzany Kubíčkové, ale i krajkový večerní komplet Jiřího Adámka z roku 1969.
Autor: Archiv UPM
Krajkové přesahy do volného umění, ale i významná oděvní díla připomíná výstava The Power of Lace v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze. K vidění je například krajkový model šatů od Zuzany Kubíčkové, ale i krajkový večerní komplet Jiřího Adámka z roku 1969.
Autor: Archiv UPM