Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Design

‚Folklor is not dead.‘ Designéři se vracejí k tradicím a rozhodně to není nuda

Šátek Andrey Vytlačilové z kolekce Májová | foto: Dita Hromádková

Premium Doporučujeme
Trend návratu k lokálním produktům, jenž v posledních letech dominuje třeba v gastronomii, se dotýká i designu. Lidové umění a folklor nabízejí nepřebernou škálu motivů, které lze využít moderním způsobem, prakticky a účelně, vychází však přitom z respektu k tradici a nabízí nečekaná propojení.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Přestože donedávna nebyl tuzemský přístup k domácí lidové kultuře příliš valný, v posledních letech se tradiční řemeslo začíná čile zařazovat do globálních trendů. Folklor není mrtvá záležitost, projevující se ojedinělými (postupem času zkomercionalizovanými) akcemi typu Jízda králů na jižní Moravě, které se z památeční oslavy staly přehlídkou stánkařů s laciným zbožím a možností opít se už dopoledne. 

Do designu užitkových věcí i uměleckých děl stále víc pronikají folklorní...
Šátky z kolekce Májová

Designéři přebírají techniky i ornamentiku, řemeslo vzbuzuje stále větší zájem a snaha „podpořit malého lokálního umělce“ než nakupovat ve velkých řetězcích se stává čím dál omílanější mantrou.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: