Tématem a jednotící ideou letošního bienále je proces ve všech smyslech tohoto slova, z čehož vycházeli také tvůrci architektonického řešení. Po skončení výstavy řemeslníci zdi znovu rozeberou a trámky vrátí k dalšímu využití výrobci nábytku, který je do Brna zapůjčil.
"Výstava sestává ze zdí, soklů a polic připomínajících hranice sušícího se dřeva. Jednotlivé objekty jsou pak volně instalovány pomocí závěsného kovového programu na poličky či magnety. Důležitou součástí architektury výstavy bylo rozčlenění prostoru na jednotlivá komornější zákoutí, kde má návštěvník možnost nalézt klid pro studování exponátů," popsala záměr architektka Anna Kozová.
Ekologický charakter a hravost
Podle kurátorky soutěžní expozice Marty Sylvestrové je přínosem architektonického řešení jeho ekologický charakter a hravost. Dřevostavba podle ní připomíná japonskou architekturu. Architekti sladili své řešení také s celkovou výtvarnou koncepcí bienále, kterou tentokrát navrhli Adéla Svobodová, Pauline Kerlerouxová a Tereza Hejmová. Vizuální styl bienále patří k prestižním zakázkám.
Bienále začíná 21.6.2012 a trvá ro října. |
"Jednotlivé bienálové tiskoviny - od pozvánky přes katalog až po letošní premiérové noviny - mají reportážní charakter, jenž láká k návštěvě obrazovou rozmanitostí. Pozvánka, vtipně překládaná, upomene na japonskou skládačku origami," uvedla Sylvestrová. O dění na přehlídce budou letos informovat bienálové noviny.
Soutěžní expozice je hlavní, ale ne jedinou výstavou bienále. Přehlídka letos nabídne také například výstavu Práce z Kalifornie, ohlédnutí za amsterdamským hnutím Provo nebo výběr z autorských knih a papírových knižních objektů Květy Pacovské. Více informací najdou zájemci zde.