Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Jak nejít do důchodu ve čtyřiceti a proč sledovat Mickeyho? 5 NEJ FF

Slovensko

  7:00
Zdeňka Imreczeová a Petr Foltera stojící za mladou značkou Fiorina Fury doporučují animované Disney filmy, běh nebo třeba příjemné prostředí pražských kaváren.

Zdeňka Imreczeová a Petr Foltera foto: Nikola Šrajerová

HUDBA

James Blake a jeho album Overgrown. Zastavení v čase ve kterém se život bezbolestně nostalgicky přehrává, jak krátký videoklip. Stejnojmenná skladba, jako celé album - "Overgrown", má pro nás silné tišící účinky.

FILMY

Holy Motors & staré Disnejovky. Až teď jsme si díky naší malé dcerce uvědomili, jak je Mickyho partička promakaná. Spoustu geniálních animačních nadsázek, zpracovaných s obrovskou dynamikou. Holy Motors - psychologicko-psychadelický zážitek s atmosférou přesahující více do videoartu než do „Hoolywoodu“. 

KNIHA/SPISOVATEL

O čem mluvím, když mluvím o běhání - Haruki Murakami.  Výpověď Japonského autora bestselerů o cílevědomé až posedlé syntéze sportu, tvůrčí činnosti a přísné životosprávy. 

Haruki Murakami

KAVÁRNA

Útulná kavárna Mamacoffe v Karlíně, kde mají opravdu výbornou kávu a kde jsme zažili velice příjemné setkání v rámci tiskové konference s týmem MOLO7, který svým profesionálním nasazením a s velkou dávkou entusiasmu, začal v Čechách budovat ojedinělý online projekt na sdružování a podporu současných módních designérů.

Fiorina Fury

VOLNÝ ČAS

Běh a intervalový, kruhový trénink, který výborně zrychluje metabolismus, což je pro spalování tuků efektivní. Díky své fyzické i psychické náročnosti jedna s oblíbeně-neoblíbených možností, jak přežít usedavou práci a nejít ve čtyřiceti do důchodu.

Ilustrační foto

FIORINA FURY

Oblíbená módní návrhářka Zdeňka Imreczeová a multimediální umělec Petr Foltera založili značku Fiorina Fury teprve na začátku roku 2013, za několik málo měsíců si však vybudovali neochvějné renomé. Pánská móda založená na kvalitním zpracování, inovativních střizích a nadsázce, která je avantgardní "tak akorát", zatím na českém trhu chyběla, sami autoři svou značku označují jako "čerstvou, avantgardní základnu pro muže v Čechách a na Slovensku - propojující módu, design a umění, pro kterou je příboj invence v úzkém vztahu s estetickými hodnotami nepostradatelnou životní inspirací." Limitované kousky z první kolekce jsou k dostání u Imreczeové a Foltery, v již zmíněném projektu MOLO7 nebo třeba v pražské DEBUT galerii.

Autor: