"Z mého pohledu jsem to bral jako takový experiment, jak lze ke knize netradičně přistoupit. Vyzkoušel jsem si ho, a tak mi to stačí. Dělat neustále stejné věci je totiž docela nuda. A taky si myslím, že grafický design má tu výhodu, že nabízí obrovskou škálu různorodých zadání a skončit u jednoho by byla docela škoda. Nicméně jasný grafický názor nebo filozofie práce je podle mne potřeba," uvedl mladý grafik.
PŘEČTĚTE SI CELÝ ON-LINE ROZHOVOR |
Dvousetstranná kniha plná originálních "součástek" vznikala více než rok. "Výroba knihy opravdu trvala docela dlouho, ale hodně věcí se dá zautomatizovat a navíc podobné knížky ve světě vznikají, takže by to nemusel být takový problém (i když ta ruční práce tam vždycky bude). Přiznám se ale, že nyní nemám jasnou představu jaké by byly náklady, a tudíž ani případnou cenu knihy. Každopádně se budu snažit tento projekt nějak uvést v život," dal Coufalík naději fanouškům hravé publikace a dodal, že by se k tématu Zlín rád ještě vrátil. Kniha by se měla zabývat kultivací veřejného prostoru z pohledu grafického designu - porovnání tohoto problému v minulosti a současnosti Zlína".
S knihami ještě neskončil
A další plány? Pavel Coufalík nyní pokračuje ve svých studiích v pražském ateliéru Grafického designu a vizuální komunikace Rostislava Vaňka (UMPRUM). "Studium v tomhle ateliéru je pro mne velká zkušenost, nejvíce však obdivuji energii a drive, který do chodu ateliéru, a vůbec do každé jednotlivé konzultace, náš profesor vkládá," pochválil si Coufalík a dodal, že kniha pro něj rozhodně není vyčerpaným tématem. "V plánu mám i další knižní projekty, které budou také netradičně uchopené, ale přitom se bude jednat o zcela něco jiného. V tomhle je mi velkým vzorem holandská designérka Irma Boom," dodal na závěr.
Coufalíkovu knihu i další nominované práce českých studentů si můžete prohlédnout do 4.12.2014 v Galerii Era svět na Jungmannově náměstí. Více o Národní ceně za studentský design se dozvíte zde.