Praha si u Škody Transportation objednala 60 těchto tramvají. První dvě dostala v prosinci 2005. Již zkušební provoz ukázal řadu nedostatků, po jejich odstranění nasadila Praha tramvaje v dubnu 2006 do pravidelného provozu.
Závady se však objevovaly i později, například v září 2006 jeden vůz vykolejil a zranil dva zaměstnance dopravního podniku. V srpnu 2014 dokonce dopravní podnik rozhodl, že kvůli technickým závadám na podvozku odstaví všech 57 tramvají T14 (tři ale byly nabourány). Opravené tramvaje se do pražských ulic začaly vracet loni v červnu.
Tramvaj Škoda 14T, která může jet až šedesátikilometrovou rychlostí, měří 31 metrů. Má pět článků spojených klouby. Do tramvaje se vejde 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |