15. září 2019 5:03 Lidovky.cz > Relax > Design

Nejen batohy. Značka Braasi nově vyrábí i městská kola

Rám kola na sebe strhává největší pozornost. Není však jen jeho vizuální... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Rám kola na sebe strhává největší pozornost. Není však jen jeho vizuální... | foto: Braasi

Designéři Eliška Slámová a Šimon Brabec, kteří tvoří české batohy pod značkou Braasi nosili v hlavě dlouho nápad na městské kolo. Po několika letech je konečně na světě Braasi Bike. Kolo, jenž má usnadnit, a navíc zrychlit svobodný pohyb městem i přírodou.

Braasi Bike je výsledkem jejich tvůrčí souhry i spolupráce s lokálními dodavateli a evropskými či americkými výrobci komponentů. Provedení kola odráží koncept samotné značky. Kombinuje praktické s estetickým, je krásné ve své formální čistotě i užité funkci. K jeho výrobě tým Braasi přizval ještě Robina Fišera, který k ní přispěl svými zkušenostmi strojaře.

Braasi představí kolo na Designbloku 2019 ve dvou barevnostech, militantně šedé...
Braasi představí kolo na Designbloku 2019 ve dvou barevnostech, militantně šedé...

Braasi Industry

Braasi Industry je rodinná firma s vlastní výrobní dílnou, kterou podle svých představ vytvořili rekonstrukcí staré továrny v pražských Holešovicích Eliška Slámová a Šimon Brabec – životní partneři a architektonické duo Tvůrčí jednotka. Značka se zaměřuje primárně na výrobu batohů, které šije z kvalitních převážně lokálních materiálů. Cesta od prvních rolltop modelů v roce 2013 navržených pro potřebu vlastní a svých přátel nyní ústí v distribuci tisíce kusů batohů a doplňků do obchodů a e-shopů v Česku i v řadě evropských zemí, USA, Kanadě, Japonsku či v Mexiku.

Braasi jej představí na Designbloku 2019 ve dvou barevnostech, militantně šedé v kombinaci s černými nápisy a něžnější krémově bílé verzi s kontrastně červeným značením.

Rám kola na sebe strhává největší pozornost. Není však jen jeho vizuální dominantou, ale i důležitým konstrukčním prvkem komponovaným přímo v dílně Braasi. Zeslabované ocelové trubky profesionály vyhledávaného anglického výrobce Reynolds Technology jsou zde svářené řemeslnou metodou TIG, která dovoluje precizní vyvedení přiznaných svárů. 

Sadu trubek Reynolds 631 Braasi zvolilo jak kvůli jejímu vyhovění rozměrům atypické rámové geometrie Braasi Bike, tak i z důvodu celkového odlehčení kola a pevnosti slitiny, jež dobře funguje z hlediska tlumení vibrací při jízdě. Konzistentně v návaznosti na vizuální i technické parametry samotného rámu se postupovalo i při volbě segmentované ocelové vidlice, která je dílem české tradiční firmy celosvětově poptávané pro zakázkovou výrobu ocelových rámů a komponentů, Singlebe. Vidlice je ručně obroubena na fréze a svařena stejnou metodou jako rám.

Příznivce technologických vychytávek potěší zejména zvolení převodovky na místo běžně používané přehazovačky. Konkrétně jde o model německého výrobce Pinion, jenž v rámci oboru proslul svou inovativní technologií. Pohledu skrytý princip fungovaní převodovky je stejný jako u automobilové a mezi její výhody mimo jiné patří pohodlné a nehlučné přeřazení o několik rychlostních stupňů naráz. 

Šlapací střed tvoří celek spolu s převodovkou, přičemž převodník nepohání řetěz, který je náročný na pravidelnou péči a mazání, nýbrž bezúdržbový ozubený řemen s velmi tichým chodem. Doporučeno je pouze jednou ročně provádět výměnu oleje v převodovkové skříni.

Braasi Bike

Technické informace

  • Rám: rámová sada zeslabovaných trubek Reynolds 631 od Reynolds Technology – svařované metodou TIG v jigu. Vnitřek profilů chlazený mosaznými chladiči Sputnik a argonem.
  • Vidlice: ocelová segmentovaná vidlice, Singlebe
  • Převodovka: Pinion P1.9XR
  • Řemen: Gates Carbon Drive
  • Pevná osa: DT Swiss RWS142/12
  • Ráfky: 20“ Top Disc 406 českého výrobce Remerx zapletené na nábách Pinion H2
  • Brzdy: hydraulické brzdy Magura MT5
  • Posuvné inserty: Paragon Machine na nerezových CNC patkách vlastní konstrukce
  • Hlavové složení: Cane Creek Forty ZS44
  • Představec: W.T.P
  • Řídítka: Renthal
  • Sedlovka: Ergotec, s garancí nosnosti 110 kg při maximálním vysunutí
  • Sedlo: Selle San Marco Regal Evo
  • Pláště: Michelin Mambo
  • Hmotnost: 13,4 kg

Lidovky.cz

Další pochybení pardubické nemocnice. Novorozenci nepodali včas léky
Další pochybení pardubické nemocnice. Novorozenci nepodali včas léky

Nemocnice v Pardubicích čelí dalšímu obvinění. Při porodu novorozence tamní personál včas neodhalil problém, který bylo možné vyřešit medikací. Dítě bude mít doživotní následky.