Braasi Bike je výsledkem jejich tvůrčí souhry i spolupráce s lokálními dodavateli a evropskými či americkými výrobci komponentů. Provedení kola odráží koncept samotné značky. Kombinuje praktické s estetickým, je krásné ve své formální čistotě i užité funkci. K jeho výrobě tým Braasi přizval ještě Robina Fišera, který k ní přispěl svými zkušenostmi strojaře.
Braasi IndustryBraasi Industry je rodinná firma s vlastní výrobní dílnou, kterou podle svých představ vytvořili rekonstrukcí staré továrny v pražských Holešovicích Eliška Slámová a Šimon Brabec – životní partneři a architektonické duo Tvůrčí jednotka. Značka se zaměřuje primárně na výrobu batohů, které šije z kvalitních převážně lokálních materiálů. Cesta od prvních rolltop modelů v roce 2013 navržených pro potřebu vlastní a svých přátel nyní ústí v distribuci tisíce kusů batohů a doplňků do obchodů a e-shopů v Česku i v řadě evropských zemí, USA, Kanadě, Japonsku či v Mexiku. |
Braasi jej představí na Designbloku 2019 ve dvou barevnostech, militantně šedé v kombinaci s černými nápisy a něžnější krémově bílé verzi s kontrastně červeným značením.
Rám kola na sebe strhává největší pozornost. Není však jen jeho vizuální dominantou, ale i důležitým konstrukčním prvkem komponovaným přímo v dílně Braasi. Zeslabované ocelové trubky profesionály vyhledávaného anglického výrobce Reynolds Technology jsou zde svářené řemeslnou metodou TIG, která dovoluje precizní vyvedení přiznaných svárů.
Sadu trubek Reynolds 631 Braasi zvolilo jak kvůli jejímu vyhovění rozměrům atypické rámové geometrie Braasi Bike, tak i z důvodu celkového odlehčení kola a pevnosti slitiny, jež dobře funguje z hlediska tlumení vibrací při jízdě. Konzistentně v návaznosti na vizuální i technické parametry samotného rámu se postupovalo i při volbě segmentované ocelové vidlice, která je dílem české tradiční firmy celosvětově poptávané pro zakázkovou výrobu ocelových rámů a komponentů, Singlebe. Vidlice je ručně obroubena na fréze a svařena stejnou metodou jako rám.
Příznivce technologických vychytávek potěší zejména zvolení převodovky na místo běžně používané přehazovačky. Konkrétně jde o model německého výrobce Pinion, jenž v rámci oboru proslul svou inovativní technologií. Pohledu skrytý princip fungovaní převodovky je stejný jako u automobilové a mezi její výhody mimo jiné patří pohodlné a nehlučné přeřazení o několik rychlostních stupňů naráz.
Šlapací střed tvoří celek spolu s převodovkou, přičemž převodník nepohání řetěz, který je náročný na pravidelnou péči a mazání, nýbrž bezúdržbový ozubený řemen s velmi tichým chodem. Doporučeno je pouze jednou ročně provádět výměnu oleje v převodovkové skříni.
Technické informace
|