Na Nové scéně Národního divadla uvede Kunsthalle Praha 16. června výjimečnou sérii performancí s názvem Living Kunsthalle, během níž šestice umělců různých národností promění na jeden večer Novou scénu v opravdovou uměleckou laboratoř. Součástí večera bude i performance litevské umělkyně Liny Lapelyte, čerstvé laureátky ceny za nejlepší národní pavilon letošního benátského bienále.
Touto akcí Kunsthalle Praha dopředu naznačuje charakter své výstavní činnosti, která bude vycházet z živého setkávání se současným uměním. Hosté Living Kunsthalle budou moci celý večer sledovat a prožívat umělecké performance, zvukové sochy, projekce a další experimentální díla. Všechna díla spojuje jedno nosné téma, kterým je zvuk a jeho vizuální ztvárnění. Právě zvuk v lidech vyvolává silné emoce a oživuje staré vzpomínky, a to i přes svou pomíjivou a nehmotnou povahu.
„Pozvaní umělci zkoumají různé umělecké formy a média, od sochy k videu, od instalace ke kresbě, od hudby k vědě. Living Kunsthalle je dočasný formát, který předjímá zaměření Kunsthalle Praha jako místa propojujícího různé disciplíny a poskytujícího prostor pro přemyšlení, sdílení a objevování,“ vysvětluje koncept Christelle Havranek, kurátorka Kunsthalle Praha.
V průběhu jednoho večera se na Nové scéně představí čtyři zahraniční a dva čeští umělci, a to nejen na jevišti, ale také v dalších prostorách, jako jsou foyer, mezzanine, šatny a galerie. Ze zahraničních hostujících umělců se Living Kunsthalle zúčastní Lina Lapelyte (Litva), Hicham Berrada (Maroko/Francie), Haroon Mirza (Velká Británe) a Xavier Veilhan (Franice).
Českou výtvarnou scénu reprezentují na Living Kusthalle Adéla Součková a Roman Štětina, kteří oba vytvořili nová díla přímo pro tuto příležitost. Videoinstalace Landing od Adély Součkové bude obsahově navazovat na její předchozí umělecký projekt Exit the Loop, který je nyní k vidění na fasádě budovy Kunsthalle Praha. Roman Štětina, laureát Ceny Jindřicha Chalupeckého, připravil pro Living Kunsthalle performanci Centones, jejímž jádrem je skupinová recitace básnické formy známé jako „cento“.