Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Těším se na dobu až se muži začnou oblékat jako muži, říká designér

Design

  5:13
Česká značka My Dear Clothing fuguje úspěšně již několik let. Založil ji v Pardubicích v komunitě mladých umělců točících se především kolem tetování a hudby Zbyněk Štandera. Nyní do sortimentu přidali i porcelán. Proč? „Chtěli jsme vytvořit něco tradičně českého. Vytvořili jsme to s lidmi, co v tom dělají desítky let a používají tradiční postupy. Chtěli jsme tomu ale taky dát koule. Tak jsme to udělali,“ říká zakladatel značky v rozhovoru pro server Lidovky.cz.

Zbyněk Štandera foto: Benedikt Renč

Lidovky.cz: Jak dlouho značka My Dear Clothing existuje a začal její příběh?
Existuje už 5 let. Všechno začalo v Pardubicích, kde jsem se pohyboval v komunitě lidí, co vždycky rádi tvořili. Vždycky jsem byl zapálený pro oblečení a chtěl jsem tvořit něco vlastního, tak jsem sebral našetřený peníze z ostatních prací a začal na tom intenzivně makat. Dneska se už všichni kluci z téhle komunity soustředí na svůj business: dělají hudbu, tetují, malují, nebo si třeba otevřeli vlastní barbershop.

Lidovky.cz: Kdy jste si uvědomil, že móda je to hlavní, čemu se chcete do budoucna opravdu věnovat?
Jak už jsem říkal, vždycky jsem k tomu tíhnul. Nejlíp se to ale asi pozná ve chvíli, kdy jedete už tři týdny nonstop v kuse a stejně se tak trochu těšíte na další pracovní den. Ten chtíč po tom vytvářet něco dobrého je u mě tak velký, že je to zároveň můj motor.

Naše oblečení je určené všem, které baví tuzemská výroba. Zároveň pak také...
Všechno začalo v Pardubicích, kde jsem se pohyboval v komunitě lidí, co vždycky...

Lidovky.cz: Na jaké úrovni je podle vás móda v Česku? Jsou na tom se vkusem lépe muži nebo ženy?
Těžko říct... V dnešní době, kdy módu nejvíc ovlivňuje rap, je to už trochu jiné. Dříve se o módu zajímaly hlavně ženy. Myslím, že teď je to tak padesát na padesát. 

Lidovky.cz: Myslíte si, že se vkus českých mužů během posledních pár let alespoň trošku zlepšuje? Jak to vidíte do budoucna?
Myslím, že ano. Nebo takhle - spíš se o to více zajímají než dřív. Myslím si, že u mužů to půjde víc a víc až do společenského oblečení. Přijde doba, kdy se muži začnou oblékat skutečně jako muži. Já se na to dost těším.

Lidovky.cz: Máte nějaké zahraniční módní vzory?
Těžko říct, jestli úplně vzory, ale určitě mě toho baví hodně. My teď stylově tak trochu balancujeme mezi pár různými značkami jako jsou například Noah, Pandco, Carhartt, Ball & Chain. Každopádně si chceme zachovat kvalitu produktů, tradiční postupy výroby, skvělý materiály a zároveň tomu dát koule.

Lidovky.cz: Zpátky k samotné značce. Komu je vaše oblečení určené?
Je určené všem, které baví tuzemská výroba. Zároveň pak také všem, které štvou konzervativní pravidla a nátlaky společnosti ohledně toho, jak má kdo má vypadat nebo se chovat. Jinak je pro každého, komu nevadí být odlišný a pro ty, co se cítí navždy mladí.

Lidovky.cz: Oblečení vyrábíte ve spolupráci se stylistou Markem Volfem. Máte nějak rozdělené úkoly?
Máme. Začátek je vždy společný, jde o návrhy, výběry látek a střihů. Já se pak starám o grafickou stránku, kterou řeším s týmem grafiků. Dále pak o produkci, výrobu, spolupráce, reklamu, sociální sítě, finance, logistiku a tak dále. Marek pak „nastoupí” zase v té poslední fázi, kdy oba pracujeme na celkovém vizuálu značky... Společně vybíráme cast, fotografa, mood focení, lokace. Jinak se Marek taky stará o celkovou pohodu týmu a je mistr na objednávání piv a pizzy.

Lidovky.cz: V létě jste zkoušeli udělat i pár kousků pro ženy. Chystáte se to opakovat nebo se bude jednat čistě o brand pro muže?
Zatím nevíme, protože s věcmi z léta nejsme úplně spokojeni. Jsme víc pánský brand, což je myslím i dost vidět. Rád vidím holky, jak nosí naše pánské věci, ale myslím, že se nejdřív musíme zdokonalit v tom pánském a potom až zkoušet dělat dobře to dámské.

Lidovky.cz: V čem jsou vaše produkty výjimečné a kde se vyrábí?
Výjimečné jsou třeba tím, že se vyrábějí u nás v Čechách a na Slovensku. Chceme, aby z každého produktu byla vidět ta tvrdá práce, co za tím je. Nepřeskakujeme jednotlivé kroky a děláme vše poctivě. Snažíme si ale zároveň udržet cenu a růst.

Cibulák

Lidovky.cz: Před pár dny jste spustili vlastní e-shop. Je to pro vás zásadní krok a proč jste se rozhodli osamostatnit?
Z jednoho hlavního důvodu: chceme to dělat na 100%. A vzhledem k marži přeprodejců bychom museli nastřelit ceny opravdu vysoko, abychom se z toho uživili. Chceme taky fungovat trochu odlišně. Nechceme fungovat tolik jako designéři, ale jako brand. Je to velká změna a těší mě, že lidi na to reagují tak pozitivně!

My Dear Clothing

Značka My Dear Clothing funguje od roku 2013, kdy ji v Pardubicích v komunitě mladých umělců točících se především kolem tetování a hudby založil Zbyněk Štandera. V roce 2016 se k němu přidal i stylista Marek Volf, který se dodnes podílí na tvorbě značky. 

My Dear Clothing v současnosti představuje jeden z nejprogresivnějších a nejvyhledávanějších módních brandů tuzemské scény. Může za to především fakt, že se Zbyněk s Markem snaží ukazovat, že módou jde prezentovat ryze individuální postoj k životu a zároveň si držet i vysoký stylistický a estetický standard.

Lidovky.cz: Takže teď bude vše k zakoupení pouze online? Aktuálně již tam prodáváte novou kolekci, můžete nám ji přiblížit?
Ano, momentálně se vše bude prodávat jen na našem e-shopu. V kolekci je takových víc vrstev, já tomu říkám line. Máme tam basic line, kde jsou trika, mikiny, ponožky... Pak tam máme premium line, ve který jsou prošívaný péřovky, manšestrový kalhoty a bundy nebo například porcelánové talíře s cibulákovým dekorem. Nově nabízíme taky leather goods line, protože jsme do týmu přizvali Martina Furcha, který ručně vyrábí kožené doplňky. Dělá to hrozně dobře a já jsem fakt rád, že do toho s náma šel.

Lidovky.cz: Kožené doplňky tedy už budou pravidelnou součástí sortimentu?
Ano, Martin se k nám přidává do týmu na pořád. 

Lidovky.cz: Kromě oblečení máte v prodeji i velice originální cibulákové talíře. Proč zrovna tento produkt?
Protože jsme chtěli vytvořit něco tradičně českého. Vytvořili jsme to s lidmi, co v tom dělají desítky let a používají tradiční postupy. Chtěli jsme tomu ale taky dát koule. Tak jsme to udělali.

Lidovky.cz: Můžeme se do budoucna těšit na nějaká další podobná překvapení?
Určitě, my jsme totiž jedno velký překvapení.

Lidovky.cz: Máte pro rok 2019 nějaké zásadní plány, které již můžete odtajnit?
Zatím bych nerad něco odtajňoval, ale rok 2019 už máme naplánovaný celý.

Lidovky.cz: Na co se momentálně nejvíc těšíte?
Popravdě na Vánoce. Zabralo nám to teď hromadu času, energie i peněz. Doufám, že to lidi uvidí a náležitě ocení... A my si budeme moct konečně dát týden nebo dva volno.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!