Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Pražská konference nakoukne pod technickou pokličku módních značek

Design

  6:43
Proč je móda stále častěji prošpikovaná technologiemi? Nejen na to odpoví konference #FashionTech, která je na pondělí 31. srpna přichystána v rámci podzimní přehlídky Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW).

Ilustrační foto foto: Reuters

 “Chceme ukázat, že propast mezi módou a technologiemi je pouze v našich hlavách. Světové značky jako Rebecca Minkoff nebo Burberry jsou skvělým příkladem, jak významnou roli hrají sociální média, nositelné technologie nebo data pro prezentaci značky a její rozvoj,” vysvětluje myšlenku za #FashionTech jeden z organizátorů Honza Páv.

Co nabídne program v pražských prostorách Node5:

V pěti blocích se konference dotkne tématu sociálních sítí a narůstajícího vlivu YouTuberů, představí ve spolupráci s časopisem InStyle úspěšné české návrháře i pohled do čísel velkých módních hráčů jako je Baťa nebo Burberry. Přední čeští odborníci ukáží marketingové trendy v retailu a ZOOT poprvé uvede FashionReport.cz - exkluzivní výzkum o tom, jak Češi vnímají design. Řeč bude i o módních technologických start-upech, wearables nebo 3d tisku.

MBPFW na akci exkluzivně představí významného hosta - zakladatelku a kreativní ředitelku Mercedes-Benz Kiev Fashion Days, redaktorku Style.com a ambasadorku východoevropských mladých talentů Dariu Shapovalovou. Ta do České republiky přijede poprvé. 

“#FashiontechCZ je již podruhé platformou, kde se na jednom místě setkají návrháři, marketéři i investoři. Naším cílem je do budoucna tvorbu českých designérů vidět nejen na MBPFW, ale i světových veletrzích, ve významných obchodech a médiích s myšlenkou na profitabilitu, inovaci a udržitelnost,” představuje vizi konference organizátorka Pavlína Louženská.

Co jsou wearables?

Zjednodušeně nositelné technologie, které se ve světě stávají trendem. Nejde jen o chytré hodinky, ale o celkové propojení technologií s každodenní módou, který prostupuje celým trhem. Tedy od nezávislých tvůrců až po luxusní značky. Například Ralph Lauren před několika dny představil triko, které pomocí senzorů zjišťuje průběžnou tělesnou aktivitu sportovce.

Autor: