Bravurně zaměňuje realitu za fikci například nábytkářský gigant Ikea. Společnost, která ve svých obchodních domech vystavuje především precizně sestavené celé domácnosti, nabízí v katalogu převážně jen uměle generovanou iluzi. Většina interiéru pro katalog či web vzniká pomocí 3D vizualizací jen v počítači.
Zatímco v roce 2012 bylo v katalogu Ikea jen 25 % obrázků fiktivních, v současnosti toto číslo vzrostlo již na 75 %. JE to až fascinující, nejrůznější detaily, světlo a stíny, zdi, odlesk na vidličce, to všechno dokážou šikovní grafici vymodelovat k nerozeznání od reality.
Samozřejmě nábytkářská společnost v tom není sama. 3D vizualizace používá mnoho firem. Výjimkou nejsou ani automobilky. Fotky v jejich katalozích nejnovějších aut v pohybu v krajině či po městě rovněž nevznikly při reálné jízdě, ale pouze pod rukou grafika.