Na předměstí thajské metropole je restaurace Ka Tron známá svými smaženými kuřaty - tedy ne jejich výjimečnou chutí, ale způsobem, jakým jsou strávníkům servírována. Kuře je nabito do katapultu a vymrštěno do jídelního sálu, kde ho na bodec, který drží v ústech, zachytí číšník balancující na cirkusové jednokolce.
"Je to jiné, než normální způsob, ale ten náš je lepší!" tvrdí číšníci v restauraci. Jisté procento neúspěchů je nevyhnutelné, ale majitel podniku tvrdí, že ztráty jsou minimální. "Děláme to už 26 let a vystřelili jsme možná statisíce kuřat. Na zem nám jich spadlo maximálně několik set," řekl AFP Nattaset Rattanapipob.
Jak v tvrdé konkurenci získat zákazníky
O něco klidnější nálada je v japonské restauraci Hadžime. Dva velcí roboti tu zpoza skleněné přepážky obsluhují zákazníky, a jídlo jim podávají na podnosech, které svírají v kovových pažích. A pokud se strávníci nudí, pobaví je tancem, který imituje Lady Gaga nebo slavný Gangnam style.
Ve dvanáctimilionovém městě, kde je bezpočet restaurací, se musí podniky snažit přijít s něčím novým a neotřelým, aby v tvrdé konkurenci nalákaly zákazníky. Například tak, jak to dělá podnik nazvaný Cabbages and condoms (zelí a kondomy).
Restaurace se rozhodla zapojit do boje nejen za lepší gastronomii, ale také proti AIDS, a to se značnou dávkou smyslu pro humor. Proto nabízí thajskou kuchyni, intimní atmosféru ve stínu obřího banyánu - a soch oblečených výhradně do prezervativů. A servírky k jídlům přidávají i profylaktické prostředky, které mohou přijít vhod v některé z bangkockých čtvrtí červených luceren.