Zákazníci na nich mohou surfovat na internetu, sami si objednat jídlo, poslat písničku do jukeboxu nebo chatovat s lidmi u sousedních stolů, informoval Ondřej Velebný ze společnosti Life Table, která stoly dodává.
Virtuální stolyVirtuální stoly mohou lidé prozatím vyzkoušet ve dvou restauracích v Praze a v kavárně v Ústí nad Labem. Společnost Life Table je chce rozšířit tak, aby v ČR bylo alespoň 2000 těchto stolů a mohl se s nimi setkat každý. Restauracím je firma pronajímá a servis zajišťuje sama. |
"Stoly jsou v ČR novinkou, zatím fungují ve třech podnicích, do kterých jsme je instalovali v posledních měsících a týdnech. Zákazníci mohou na velkém displeji vidět jídelní lístek i s fotkami, přečíst si informace o podniku nebo si třeba zahrát hry," popsal novinku Velebný.
Útratu hlásí displej
Zajímavá je i možnost oslovit prostřednictvím displeje lidi u okolních stolů. Zákazník na ně může virtuálně mrknout, poslat jim zprávu nebo poslat číšníkovi vzkaz, ať jim donese vybrané pití či jídlo jako dárek.
"Hodně lidí se mě ptá, jestli ta virtuální komunikace nenabourá normální debaty mezi lidmi. Podle mě ale může naopak přinést spoustu nových a zajímavých situací, obzvlášť pro ty, kteří se normálně stydí oslovit lidi v restauraci," řekl Velebný. Pokud zákazník nebude chtít s lidmi u vedlejšího stolu komunikovat, může konverzaci jednoduše zablokovat.
Na displeji zákazníci zároveň hned vidí, kolik peněz už utratili, a při odchodu jen uzavřou svůj účet a pošlou ho do kasy k zaplacení. Podle Velebného by do budoucna mohly existovat i stoly, které by měly platební systém přímo v sobě zabudovaný, což šetří práci personálu.