Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Mlsá se více. Češi sahají po tabulkových čokoládách s dostatkem kakaa

Jídlo

  6:40
PRAHA - Tuzemský trh s cukrovinkami mírně roste, vyplývá z dat společnosti Nielsen. Množství prodaných čokoládových cukrovinek, sušenek, oplatek a perníků vzrostlo v období od loňského června do letošního května meziročně o více než dvě procenta, bonbonů se prodalo meziročně o necelé jedno procento méně.

Čokoláda prý může přispět ke štíhlejší postavě. foto: Shutterstock

Zvyšuje se poptávka po tabulkových čokoládách, zejména těch s vyšším obsahem kakaa. Zmenšuje se naopak obliba dropsů, které jsou na trhu nahrazovány želé, uvádějí výrobci a obchodníci.

ČTĚTE TAKÉ:

Za čokoládové cukrovinky loni zákazníci v Česku v obchodech dali přes devět miliard korun, za bonbóny necelé tři miliardy. Za sušenky, oplatky a perníky utržili od nich obchodníci přes sedm miliard korun.

Meziroční výkyvy

Podle Jiřího Klána ze společnosti Nestlé, která je na českém trhu lídrem v kategoriích bonbonů i čokoládových cukrovinek, trh obecně neroste nijak překotným tempem. "Jsme svědky meziročních výkyvů podle toho, kam spotřebitelé, ale i výrobci zrovna upírají svoji pozornost," řekl s tím, že letos se například opět velmi daří kategorii tabulkových čokolád.

Tento trend potvrdila také mluvčí hypermarketů Globus Pavla Hobíková. "Dlouhodobě zaznamenáváme nárůst u tabulkových čokolád a dezertů," uvedla. Nejoblíbenější je podle ní mléčná čokoláda. Roste prodej hořkých čokolád a čokolád s různými přísadami, ve kterých dominují oříšky. Zákazníci se stále více zajímají o složení výrobků a roste poptávka po produktech s vyšším obsahem kakaové hmoty.

Konzervativní Češi zkouší jen známé

Podobně jako u dalších kategorií potravinářského zboží, i u cukrovinek český nakupující velmi sleduje jejich cenu. Mimo své oblíbené a osvědčené značky však rád zkouší a ochutnává sladkosti s novými příchutěmi. Nejedná se podle Klána o žádné exotické nebo nečekané přísady, spíše o nové kombinace již známých ingrediencí.

"Z dlouhodobého pohledu pozorujeme jistý pokles zájmu o sezónní, nejčastěji vánoční výrobky. Na druhou stranu pozitivní trend zaznamenávají výrobky, které se hodí ke společné konzumaci nebo jsou rovnou vhodné jako malý dárek," podotkl Klán.

Významnou částí zákazníků pro prodejce cukrovinek jsou tradičně děti. Podle Hobíkové jsou silně ovlivněny televizní reklamou. Oblíbená jsou lízátka se žvýkačkovou náplní nebo cukrovinky s hračkou. "Kategorií, u které jsou patrné poklesy v prodejích, jsou dropsy, které nahrazují želé výrobky," podotkla.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!