Piva vytvořená podle původní receptury chutnala 98 procentům
účastníků degustační akce, při níž se vypilo přes 65.000 ochutnávkových třetinek nápoje. Novinářům to v Praze řekli zástupci nadnárodní pivovarské skupiny Heineken.
Hlasovalo se kelímky
Čtyři týmy s cisternami na historických autech vyjely z Krušovic na 300 míst v různých koutech Čech. Účastníci projektu vhazovali kelímky po vypití piva do hlasovacího stojanu. Spokojenost pivařů potvrdil i průzkum agentury Millward Brown provedený na vzorku více než 1500 respondentů, 70 procent tvořili muži a 30 procent ženy. Krušovické pivo chutnalo 97 procentům z nich, nechutnalo dvěma procentům a názor nedokázalo vyjádřit zbylé procento dotázaných.
Na vývoji se podíleli i štamgasti
Při výrobě nové Desítky i Dvanáctky, které se mají stát hlavními produkty krušovického pivovaru, se pivovar rozhodl vrátit k původní receptuře. Na vývoji se podle Imrýška podíleli i výčepní a "štamgasti" hospod, kde se krušovické pivo čepuje.
"Ladili jsme to na vyšší plnost chuti, chlebnatost, sice jemnější, ale
intenzivnější a dlouho doznívající hořkost a menší trpkost, aby nakyslá chuť úplně zmizela," řekl vrchní sládek pivovaru Tomáš Kosmák, jemuž v hledání původní chuti piva pomáhal jeho někdejší předchůdce Václav Kloub, tedy sládek z dob, kdy krušovické pivo slavilo u českých pivařů největší úspěch. "Když mi to pivo teď chutná stejně jako tenkrát, tak to asi má stejnou chuť," prohlásil Kloub.
Podle Kosmáka se Desítka i Dvanáctka liší od většiny srovnatelných piv na trhu svou stupňovitostí, tedy vyšším obsahem extraktu. U Dvanáctky dosahuje 12,2, u Desítky 10,2 procenta. "Rozdíl několika desetin stupně nemusíte vnímat, pokud nejste profesionální degustátor, ale na plnosti piva se podepíše," míní sládek.
PRAHA -
Krušovická Dvanáctka, kterou Královský pivovar Krušovice prodává od letošního března, i Desítka uvedená na trh v loňském roce podle pivovaru českým pivařům chutnají. Prokázalo to "první pivní referendum", v němž od poloviny května do 18. června "hlasovalo" přes 54.000 pijáků.
Stalin mezi kompoty. Proč mělo socialistické Československo reklamu a jak znervóznila prezidenta Novotného
Etiketa pro Čechy: Bílé tenisky na nohou první dámy si prošlapaly cestu na Hrad. Kdy je toto obutí nevhodné?
Legínová kontroverze. Jak se elastické nohavice dostaly z tělocvičen do ulic. A neodhalují příliš mnoho?
Tchyně, nebo tchýně? A kde se najednou vynořilo slovo bžunda? Duo Červená propiska učí zábavnou formou češtinu
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...