Neděle 19. ledna 2020svátek má Doubravka 2 °C sněhové přeháňky Předplatné LN
27. září 2017 6:10 Lidovky.cz > Relax > Dobrá chuť

TRČKA: Nejotravnější část pobytu v restauraci? Čekání na účet

Placení (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Placení (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

Určitě to znáte. Poobědváte, usrknete poslední doušek kávy a letmým pohledem na hodinky zjišťujete, že nastal čas odejít. Po chvilce žádáte obsluhu o účet a máte jasnou představu o tom, co bude následovat...

Číšník účet přinese, vy ho zaplatíte a opustíte podnik. Realita je ale bohužel často jiná... Netrpělivě vyhlížíte obsluhu, ale ta, jak se zdá, zařadila vaši žádost na nižší patra pomyslného žebříčku priorit. „Proč tomu tak je?“ ptám se v duchu sám sebe. 

Čím dál, tím častěji to na mě dělá dojem, že pozornost obsluhujícího personálu má ve vztahu k době strávené v restauraci klesající intenzitu. Jako že: „Ten už všechno dostal, dojedl, kávu má, takže v pohodě... Je tu spousta nových hostů, tam to teď hoří!“ A tak moje platba počká... 

Přitom čekání na účet je alespoň pro mě právě to nejotravnější. Nedobrovolně strávený čas v podniku, který jsem se už dávno rozhodl opustit. Neúprosně ubíhající čas do další schůzky. Vězení, ze kterého není legální cesty ven. A co navíc? Zbytečná chyba, která ovlivní můj celkový dojem.

Filip Trčka

Filip Trčka sám sebe s nadsázkou označuje jako restauračního voyera. Ve své pracovní době (i mimo ni) chodí do restaurací Ambiente, všímá si chyb, upozorňuje na ně a pomáhá je odstraňovat. Zkušeností na to má dost – v roce 1997 nastoupil do Pasta Fresca, byl manažerem v Mánesce, později vedl servis v La Degustation Bohęme Bourgeoise. Bezmála tři roky působil také v newyorské Hospodě.

Před časem mě zaujal článek s titulkem „Čekáním na platbu v restauraci strávíme až 40 hodin ročně.“ Po přečtení rozhovoru s Lukášem Uhlem, CEO společnosti Re-bells, která přichází se zajímavým řešením pomocí zvonečků pro přivolání obsluhy jsem lehce znejistěl. Jsem sice ze staré školy, novým technologiím se ale vůbec nebráním. Řekl bych spíše naopak. I přesto, že pohádkové zvonečky nakonec můžou fungovat, já osobně jsem zastáncem přirozenější cesty. 

Cesty intenzivní každodenní práce s personálem, kvalitního manažerského vedení a tréninku empatie a pozornosti. Je to něco, čemu věřím a mám to ověřené z praxe. Ale ať už se čekání v restauracích podaří zkrátit jakýmkoliv způsobem, jedno je jisté. Vděčné za to budou obě strany. Hosté i obsluha.

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Ranč Zorro pedofilního milionáře Jeffreyho Epsteina v poušti v Novém Mexiku,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Až patnáct procent mladých žen trápí záhadná nemoc. Lékaři si s ní nevědí rady

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Syndrom PCOS výrazně komplikuje početí. Problémy s ním trápí stále více Čechů. Některé rodiny pořízení potomka příliš...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Sexting | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

NENECHTE SI UJÍT: Výprodeje Gues, CK, O bag a Desigual, které stojí za to
NENECHTE SI UJÍT: Výprodeje Gues, CK, O bag a Desigual, které stojí za to

Vánoce jsou za námi, nastává čas výprodejů. Udělejte si radost a oživte svůj šatník novým módním kouskem, který je navíc za zlomek původní ceny. Máme pro vás tipy na ty nejzajímavější značky, které si zamilujete. Jsou módní, stylové a originální. Kde je seženete nejlevněji?