17. dubna 2017 5:47 Lidovky.cz > Relax > Dobrá chuť

Vůně a chutě severu? To vše najdete v novém podniku Bistrot 104

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Telecí jazyk | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Telecí jazyk | foto: Bistrot 104

Inspirace severem a skandinávskými zeměmi se v nově otevřeném bistru v Korunní ulici v Praze na Vinohradech nezapře. Za pozornost stojí nejen gastronomie, ale i interiér, kterému dominuje obrovský stůl z jednoho kusu dřeva, který do Bistrotu 104 přivezli majitelé z Barmy.

„Máme tady třeba více druhů dřeva jako dub, akát, týk, 4,4 metru dlouhý stůl z jednoho kusu stromu z Barmy, lampy jsou odlitky z betonu, vázy na stolech jsou vlastnoruční týmová výroba z použitých vánočních stromečků, podnosy pro servis máme z recyklované překližky,“ představuje interiér tým Bistrot 104 s kapacitou 60 míst šéfkuchař kuchyně Pavol Pavlík.

„Mám v plánu víc cestovat a sbírat zkušenosti a inspirace v cizině, primárně z logiky věci na severu,“ dodává Pavlík. A jaké lahůdky tu předkládají na stůl? Za zmínku stojí třeba zauzené prsa z kačera s křenem a papírovým chlebem, mušle svatého Jakuba v zelné polévce, selečí bůček a jelítko s kapustou a lanýžovou omáčkou nebo hovězí líčka s cizrnou a pečená dýně se zázvorovou zmrzlinou.

Tak trochu jiný kapr
V Bistrotu 104 si pěstují bylinky

Nápojům ve spojitosti s jídlem – tedy párování - se tady na Korunní věnují s mimořádnou péčí. Domácí nealko limonáda zní opravdu nehezky, prezentují se vlastními fermentovanými nápoji, které si připravují ve skleněných demižonech pod kvasnou zátkou, protože si myslí že otevřít láhev s hotovým, mrtvým produktem není ta cesta kterou tu chtějí jít, proto tu najdete fermentované limonády, cidery, perry i kombuchu a do budoucna i další věci.

Papírový chléb

Vinná kolekce Living Wines není jen kolekce, je to projekt, který vytvořil Dragan Bogdanović a vznikl v rámci společnosti Living Venues, která je majitelem projektu. Je prací právě Dragana, aby se staral o jednotný koncept vína na většině objektů, o jeho osvětu a propagaci, jak mezi zaměstnanci, tak mezi zákazníky. Vína, která se tu snaží propagovat, jsou ta nemanipulovaná, tedy bez excesivní chemie jak na vinici, tak ve sklepě, z Moravy i světa. Součástí LW jsou i vlastní řady vín, pojmenované podle restaurací Bistrot104 a Le terroir, které si nechali nalahvovat podle požadavků u několika vybraných vinařů, kteří splňují představy o vinném naturálnu.

apeAlena Pecháčková
  • 0Diskuse




Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz