To dobře vědí všichni prodejci doplňků i oblečků pro čtyřnohé chlupáče. Móda věnovaná domácím mazlíčkům se již vyvinula natolik, že se jí začaly věnovat i světoznámé módní domy.
Pět mýtů o psím žrádle. Krmit psa jednou denně je málo, říká odborník |
Američan Ralph Lauren tak na svém webu prodává kultovní polotrika s klasickou výšivkou hráče póla na koni. Límeček s knoflíčky je tu samozřejmostí. V nabídce psího šatníku je možné najít i károvaný trench coat, hipster svetr, loveckou pláštěnku nebo pletené šatičky s volánky pro psí slečny i dámy. Čtyřnohý přítel už tak svému majiteli neudělá ostudu při procházce v parku ani během večírků určených pouze pro zvané.
Pro náročné majitele lpějících na detailech vyrábí Louis Vuitton obojky, ale i vodítka či přepravní tašky. Čtyřnohého přítele tak lze ozdobit slavným hnědozlatým emblémovým vzorem francouzského domu s pozlacenými červeně olemovanými detaily. V přepočtu od osmi do sedmdesáti tisíc korun.
Značková kosmetika, jakou si dopřává páníček, je teď k mání i pro jeho psa. Australská firma Aésop v popisku ke svému mátovocitronovém šamponu pro psy v ceně padesát tři dolarů garantuje, že produktu věnuje stejnou péči jako těm pro dvounohé zákazníky. Těžko pak odhadovat, proč je o dvacet dolarů dražší než šampon pro lidi.
České nadšení pro rukodělnou výrobu čehokoli přerostla i do módních doplňků pro psy. Na tuzemských designových portálech tak lze zakoupit za několik stovek motýlek pro jakoukoli příležitost. Bílý na svatbu, maskáčový na procházku do lesa či pestrobarevný na piknik s dalšími psími kamarády.
Nabídka speciálních oblečků pro kočky je v porovnání s jejich psími protějšky poněkud skromnější. Náladové povahy koček zřejmě čepičkám a botičkám do deště příliš nefandí. Můžeme tak odhadovat i podle nejslavnější kočky módního světa Choupette návrháře Karla Lagerfelda. Bílá představitelka plemene birma již za svůj život „navrhla“ speciální edici kabelek i líčidel pro ženy. Zástupkyně kočičí říše však na její první kolekci stále čekají.