Pondělí 6. února 2023, svátek má Vanda
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Austrálii šokovala sebevražda mladé dívky z reklamy na klobouky. Byla obětí kyberšikany

Lidé

  7:55
SYDNEY/PRAHA - Australskou společnost šokovala sebevražda čtrnáctileté dívky známé z reklamy na klobouky. Amy „Dolly“ Everettová si podle svého otce vzala minulý týden život kvůli neupřesněné internetové šikaně. Jako osmiletá byla tváří kampaně propagující australské klobouky značky Akubra, ty nosil i filmový Krokodýl Dundee.

Záběr z reklamy na klobouky, která proslavila Amy „Dolly“ Everettovovou. foto: Akubra Hats/PR

'Vzbuď mě v 4:20.' Rusko bojuje se sebevraždami mladých, i kvůli internetové hře

Podle serveru BBC v neděli Tick Everett vyzval na Facebooku ke zvýšení povědomí o šikaně. Pozornost věnovaná smrti jeho dcery má zabránit opakovaní podobných případů. Trapiče Amy vybídl, ať přijdou na její pohřeb, aby viděli „naprostou zkázu, kterou způsobili“.

K boji proti jakékoli šikaně vyzvala i firma Akubra, jejíž klobouky jsou jedním ze symbolů australského života. „Dolly mohla být dcerou, sestrou, přítelkyní kohokoli,“ poznamenala Akubra na facebooku.

Pětina australských dětí uvádí, že se v minulém roce stala obětí šikany. Obecná sebevražednost v Austrálii klesá, ve věkové skupině 15 až 24 let ale v posledních letech stoupá.

Autor:

Mohlo by vás zajímat